اخبار داغ

حاجی‌دلیگانی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

نیازمند هماهنگی بیشتر مدیران و تصمیم‌‌سازان برای اجرای نهضت ملی ساخت مسکن هستیم

نیازمند هماهنگی بیشتر مدیران و تصمیم‌‌سازان برای اجرای نهضت ملی ساخت مسکن هستیم
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها در اعطای وام مسکن، گفت: نیازمند هماهنگی مدیران و تصمیم‌‌سازان برا اجرای نهضت ملی ساخت مسکن هستیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره روند پیشرفت طرح مسکن ملی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای تولید مسکن نموده؛ ولی قانون جهش تولید مسکن تا کنون آن‌گونه که مدنظر نمایندگان مجلس بود اجرایی نشده است.

نیازمند هماهنگی مدیران و تصمیم‌‌سازان برای اجرای نهضت ملی ساخت مسکن هستیم

وی ادامه داد: برای پیش برد اهداف طرح نهضت ملی مسکن نیازمند هماهنگی بیشتر میان مدیران و تصمیم‌‌سازان اجرایی هستیم؛ زیرا با افزایش این هماهنگی‌ها سرعت ساخت و ساز بالا می رود و اموری همچون تخصیص انشعابات برق و آب و گاز و ... در پروژه های مسکن ملی تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر حضور میدانی مدیران در پیش برد برنامه‌های اجرایی، عنوان کرد: بازدیدهای میدانی وزرا و مشاهده مسائل و پیگیری در کمترین زمان ممکن، موجب پیش برد برنامه و پروژه‌ها در دوره‌های قبل می‌شد، در حالی که در سایه کمبود نظارت این روند برعکس عمل کرده و پروژه ها آن‌گونه که شایسته است پیش نمی‌رود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: هم اکنون دولت در حال پیگیری کارهای بزرگی در سطح کشور است، ولی از دیدگاه نمایندگان دولت باید وقت و هزینه بیشتری را بر روی کارهایی که عموم مردم با آن در گیر هستند و از آن منتفع می‌شوند بگذارد؛ تا منفعت آن مستقیم به مردم بر گردد.

عدم همکاری بانک‌ها در اعطای وام مسکن

نماینده مردم اصفهان در پایان با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات افزود: هم اکنون بانک‌ها تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن را پرداخت نمی‌کنند و این موضوع با در نظر گرفتن تورم و گرانی مصالح ساختمانی و ... موجب کند شدن عملیات ساخت مسکن شده است.

 

خبرنگار : امیر طاهری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه