اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

آیا آمریکا بر سر تتمه حیثیت خود در منطقه قمار می کند؟

آیا آمریکا بر سر تتمه حیثیت خود در منطقه قمار می کند؟
در حالی که ایالات متحده در دهه های اخیر متحمل هزینه های سنگین در عراق، افغانستان، اوکراین و سوریه شده است، بعید است بر سر تتمه حیثیت خود در منطقه قمار تازه ای کند!

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی معادلات منطقه طی ماه های اخیر از پیچیدگی و گسترده ای جدی برخوردار بوده است که مدعیان قدرت های جهانی و مالکان پیشرفته ترین تسلیحات نظامی دنیا، امروز در مقابل جبهه مقاوت به زانو در آمدند.

پایگاه های آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری مورد حمله موشکی و پهپادی قرار می گیرد. به طوری که هر شب رسانه ها از یک عملیات از سوی جریان مقاومت علیه مواضع آمریکایی اسرائیلی خبر می دهند.

کشته شدن نیروهای نظامی آمریکا در مقر نظامیان این کشور در اردن، واکنش های بسیاری را از سوی مقامات کاخ سفید به دنبال داشت، پنتاگون اعلام کرد، وزارت دفاع آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان این کشور در اردوگاه آمریکایی در اردن عزادار است. بایدن هم بلافاصله پس از انجام این عملیات موشکی که النجباء عراق مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نشستی فوق العاده برای بررسی موضوع در کاخ سفید ترتیب داد.

پیش از آن نیز پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه مورد حمله جدی جریان مقاومت قرار گرفت.

از سوی دیگر باب المندب به عنوان شریان اصلی عبوری کشتی های تجاری آمریکا و انگلیس به طور جدی در تیررس یمن و جریان انصارالله قرار گرفته است به طوری که طی ماه های اخیر کشتی های عبوری این کشورها به مقصد سرزمین های اشغالی چندین بار مورد حمله موشکی از سوی یمن قرار گرفت، اگرچه در مواردی هم رسانه ها از پاسخ آمریکا نسبت به این اقدام یمن خبر دادند، اما قدر مسلم دولت قانونی یمن اعلام کرد، که در هر صورت کشتی های عبوری از این تنگه به سمت سرزمین های اشغالی از امنیت برخوردار نخواهند بود.

آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست!

حالا اما در روزهای اخیر، رسانه های غربی مدعی شدند که آمریکا نسبت به کشته شدن سربازان آمریکایی در اردن پاسخ نشان خواهند داد.

مقامات کاخ سفید در روزهای اخیر مدعی شدند که این حملات از سوی شبه نظامیان وابسته این ایران بوده است، با این حال مقامات پنتاگون گفته اند که قصد درگیری با ایران را ندارند.

شبکه الجزیره هم در خبری ادعا کرده است «آمریکا در دو روز گذشته چندین پیام برای ایران ارسال کرده است. واشنگتن در پیام‌های خود، ضمن تاکید بر اینکه درصدد یک جنگ فراگیر نیست، هشدار داده: توسعه جنگ از سوی ایران با اقدامات آمریکا مواجه می‌شود. تهران ضمن رد تهدیدهای طرف مقابل، حمله به اراضی خود را خط قرمزی خوانده که به پاسخ مناسب مواجه می‌شود. پاسخ تهران مبنی بر آن بوده که ایران به دنبال جنگ نیست اما با هرگونه ماجراجویی آمریکایی مقابله خواهد کرد».

منجلاب گریز ناپذیر نتیجه ماجراجویی بیشتر آمریکا در منطقه

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار راه دانا با اشاره به اینکه عملیات های جبهه مقاومت در جهت بازدارندگی است گفت: حمله به مواضع آمریکا در منطقه واکنش جبهه مقاومت به بیش از 100 روز کشتار مردم غزه در سرزمین های اشغالی است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا در جنگ در غزه تا به امروز هیچ دستاوردی نداشته اند عنوان کرد: آمریکا می داند که چنانچه در منطقه دست به ماجراجویی های بیشتر بزند، هم خودش و هم رژیم صهیونیستی را در بحران و منجلابی که راه گریز از آن وجود نخواهد داشت، گرفتار خواهد کرد.

این کارشناس مسائل منطقه این را هم گفت که عملیات جبهه مقاومت علیه مواضع آمریکا در منطقه یک اقدام مستقل است و ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

حالا اما باید دید آیا آمریکا با تمام هزینه های سنگینی که در عراق، افغانستان، اوکراین و سوریه متحمل شده است با در شرایطی که دستاوردی از جنگ در غزه نه برای خودش و نه برای رژیم صهیونیستی به ارمغان نیاورده ، باز هم حاضر خواهد بود که در منطقه بر سر تتمه حیثیتش قمار کند؟

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه