اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

«طوفان الاقصی» شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی/ سال نزدیک شدن به آرمان آزادی فلسطین

«طوفان الاقصی» شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی/ سال نزدیک شدن به آرمان آزادی فلسطین
اگرچه سالی که گذشت شمار قابل توجهی از مردم مظلوم و غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیدند، اما جریان مقاومت در کشورهای اسلامی یک گام بلند به سمت آرمان آزادی فلسطین نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالی که گذشت در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی با فراز و نشیب های فراوان همراه بود. موضوعاتی که عامل عمده آن، ماجراجویی های غرب به ویژه آمریکا در کشورهای مختلف است.

اگرچه جنگ اوکراین و روسیه طی یک سال اخیر جز مهمترین مسائلی بود که به کانون توجه رسانه های بین المللی و افکار عمومی جهان تبدیل شده بود، اما اقدام مبتکرانه و تمام عیار جریان مقاومت در سرزمین های اشغالی موجب شد که در نیمه دوم سالی که گذشت، تمام ظرفیت رسانه ای جهان معطوف به عملیاتی تحت عنوان طوفان الاقصی شود.

طوفان الاقصی شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

در نیمه مهر سال 1402 مصادف با 7 اکتبر، نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوارغزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

انجام عملیات طوفان الاقصی آنقدر برق آسا، سریع و دقیق بود که پس از آن انتشار تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست ها داشت.

کابینه نتانیاهو در چنان بهت و وحشتی از انجام این عملیات قرار گرفت که بسیاری از رسانه ها و کارشناسان انجام این عملیات را یک شکست اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی قلمداد کردند.

گردان های القسام در جریان طوفان الاقصی برای اولین بار یک عملیات ترکیبی در سه حوزه زمینی، دریایی و هوایی را علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام دادند.

همزمان با حملات راکتی، در هفت نقطه از مناطق پیرامون غزه عملیات زمینی انجام شد و کلیه شهرک‌ها و اماکن نظامی پیرامونی غزه به کنترل نیروهای مقاومت در آمد.

رژیم صهیونیستی، رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست

رهبر معظم انقلاب نیز سه روز پس از وقوع این رویداد ماندگار، در فرمایشاتشان گفتند: در این قضیّه‌ی پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است.‌ من میگویم این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. بعید است که رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که میکند، با همه‌ی حمایتهایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او میشود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند. من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست. برای رژیم اشغالگر قدس عنوان فرمودند که در دفاع مشروع حماس در مقابل جنایت‌های رژیم غاصب صورت پذیرفته است.

بی اعتمادی صهیونیست ها به ارتش اشغالگر

اساس و بنای رژیم صهیونیستی بر پایه ارتش است و زن و مردم در هر سنی نظامی بلقوه یا بالفعل محسوب می شوند. شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جریان طوفان الاقصی، اما ساختار ارتش را در هم شکست و این امر موجب بی اعتمادی صهیونیست ها به ارتش اشغالگر قدس شد.

پس از این عملیات صهیونیست ها دچار تحقیر روحی و روانی شدند به طوری که برخی رسانه ها اعلام کردند ارتش رژیم توانایی رویارویی در برابر گردان های مقاومت را ندارد و از این رو برای ادامه جنگ، نیروی نظامی از ایالات متحده وبرخی دیگر از کشورهای حامی رژیم کودک کش صهیونیستی به سرزمین های اشغالی گسیل داده شدند.

در سوی دیگر ماجرا، اما نه تنها گردان های القسام بلکه تمام مردم غزه، با روحیه مقاوم ایستادگی تمام عیار در برابر اشغالگران را خواستار شده و بر ادامه این مقاومت تاکید کردند.

همین ایستادگی موجب رفتارهای جنون آمیز نتانیاهو و حمایت های بی چون و چرای کاخ سفید از حملات وحشیانه به غیر نظامیان فلسطینی شد.

فاجعه انسانی در بیمارستان المعمدانی غزه

رژیم صهیونیستی در جنایتی تمام عیار دست به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه زد و حاصل آن قتل عام مردم بود.

حمله به این بیمارستان در حالی صورت گرفت که بسیاری از افراد درون بیمارستان زنان و کودکان بی‌دفاع بودند، در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

یک روز پس از این بمباران وحشیانه، جو بایدن به غزه سفر کرد تا حمایت همه جانبه ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی را اعلام کند، این اقدام او ، اما واکنش های بسیاری را در بین کشورهای عربی و اروپایی داشت.

محاصره و قطع آب و برق بیمارستان شفا

رژیم صهیونیستی به بهانه شناسایی تونل های زیر زمینی حماس، بیمارستان شفا را مورد حمله هوایی قرار داد.

محوطه بیمارستان شفا با راکت و آتش توپخانه ها بمباران شد  و نتیجه آن شهادت 100 ها نفر از آوارگانی بود که در این بیمارستان پناه گرفته بودند.این اما تمام ماجرا نبود، رژیم صهیونیستی در اقدام وحشیانه بعدی ، بیمارستان شفا را محاصره کرد، آب و برق آن را قطع کرد و با بولدوزرها و ماشین آلات جنگی از دروازه جنوبی وارد بیمارستان شد و اقدام به تخریب محوطه آن نمود.

نتیجه این اقدام وحشیانه این بود که اجساد شهدا چندین روز بر زمین ماند، نیازهای اولیه به بیمارستان نرسید و بسیاری از مجروحان به دلیل شرایط نامناسب نگهداری و نبود اکسیژن به شهدا پیوستند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: بیمارستان شفا غزه منطقه مرگ است!

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض افکار عمومی جهان را برانگیخت و موجب شد تا پیشنهاد آتش بس در غزه موضوع مذاکره رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت شود رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس و تبادل اسرا شد.

این پیشنهاد با میانجی گری قطر و مصر انجام شد، در مرحله اول مبادله اسرا، 39 اسیر زن و کودک فلسطینی و 13 اسیر اسرائیلی از جمله شماری دوتابعیتی و 10 تایلندی و یک تبعه فیلیپینی آزاد شدند.

در مرحله دوم تبادل اسرا نیز  ۴۲ اسیر فلسطینی و ۱۴ اسیر اسرائیلی آزاد شدند.

در نهایت، اما رژیم صهیونیستی توافق آتش بس را نقض کرده و به حملات هوایی خود ادامه داد.

واکنش ها به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

با وجود فشار افکار عمومی و واکنش های جهانی در خصوص توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، صهیونیست ها پروژه کوچاندن مردم فلسطین از سرزمین های مادری شان را کلید زدند، نتانیاهو اعلام کرد که ارتش این رژیم به منطقه رفح حمله خواهد کرد تا فلسطینینانی که در این منطقه پناهنده شدند، به خروج از فلسطینبه سمت اردن و مصر وادار شوند.

این تصمیم رژیم صهیونیستی اما واکنش های جهانی بسیاری را به دنبال داشت.

رهبران قطر و فرانسه در یک بیانیه مشترک با حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح مخالفت کردند. 

وزرای خارجه آلمان و نروژ هم از خطری که جان بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی پناه گرفته در رفح را تهدید می‌کند، ابراز نگرانی عمیق کرده‌اند.

در این میان، آفریقای جنوبی با ارائه یک درخواست فوری از دیوان دادگستری بین‌المللی خواسته است بررسی کند آیا حمله زمینی اسرائیل به رفح نقض بیشتر حقوق فلسطینی‌ها هست یا نه.

این در حالی بود که در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، دیوان بین‌المللی دادگستری ششم بهمن حکم کرد که اسرائیل باید تمام تلاش خود بکار ببرد تا نیروهایش مرتکب نسل‌کشی فلسطینی‌ها نشوند.

دولت آفریقای جنوبی می‌گوید این نگرانی وجود دارد که حمله به رفح به کشتار، ویرانی و آسیب در مقیاسی بزرگ‌تر منتهی شود و معتقد است که این عملیات ناقض این حکم و کنوانسیون نسل‌کشی است.

عربستان سعودی هم  درباره «عواقب بسیار جدی» حمله اسرائیل به رفح هشدار داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در انتقاد از نتانیاهو گفت: «نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی‌کند و می‌خواهد مردم را از غزه بیرون ببرد، اما به کجا؟ به کره ماه؟»

و سرانجام حماس هشدار داد که حمله به رفح به معنای پایان هر گونه مذاکره درباره گروگان‌ها خواهد بود.

سالی که گذشت برای جریان مقاومت سالی پر از دستاورد سیاسی و نظامی بود، اگرچه شمار قابل توجهی از مردم مظلوم غزه یعنی بالغ بر 30 هزار نفر از زنان، کودکان و مردم بی پناه در پی جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، اما جهان اسلام بیش از پیش به آرمان آزادی فلسطین نزدیک شد.

دیوار آهنی رژیم صهیونیستی فروریخت و شکست غیر قابل ترمیم برای اشغالگران رقم خورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه