اخبار داغ

در راه رسیدن به المپیک؛

احتمال بازگشت یزدانی به کشتی از خردادماه/ حسن چمدان‌هایش را برای یک تورنمنت بست!

احتمال بازگشت یزدانی به کشتی از خردادماه/ حسن چمدان‌هایش را برای یک تورنمنت بست!
حسن یزدانی راهی به جز حضور در یکی از 2 تورنمنت خردادماه برای قطعی کردن حضورش در المپیک پاریس نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ با نزدیک شدن به موسم برگزاری بازی‌های المپیک 2024 پاریس و شرایط نابه‌سامان بسیاری از رشته‌های ورزشی کشور، باز هم چشم امیدها به کشتی به‌عنوان ورزش ملی ایران برای مدال‌آوری در فرانسه بسته شده و در این بین همه از کشتی آزاد به ویژه وزن حساس 86 کیلوگرم انتظار خاصی دارند.

با توجه به مصدومیت کتف حسن یزدانی و جراحی وی، طبق تعریف چرخه انتخابی تیم ملی وی در آخرین پله از چرخه وارد آن خواهد شد و تا به امروز هادی وفایی‌پور، قهرمان کشور و جام یاشاردوغو است که صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد شده و در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2024 بیشکک نیز به عنوان نفر اول وزن 86 کیلوگرم به قرقیزستان خواهد رفت.

از سوی دیگر اما مدعی اول این وزن حساس المپیکی کسی جز حسن یزدانی نیست. سردار ۹ مداله کشتی آزاد ایران اگر چه پس از جراحی عارضه کتف‌اش هنوز به‌شکل رسمی به میادین کشتی بازنگشته اما او این روزها تمرینات بازتوانی خود را به شکلی جدی و بهتر از همیشه پی‌گیری می‌کند تا بازگشتی در خور نامش داشته باشد.

در صورت عدم قهرمانی وفایی‌پور در بیشکک، دوبنده تیم ملی خودکار به یزدانی که سهمیه المپیک این وزن را هم سال گذشته کسب کرده، خواهد رسید اما اگر وفایی‌پور به قهرمانی آسیا برسد، آن گاه طبق نظر کادرفنی یک مبارزه انتخابی رودررو و یا اعزام هر 2 کشتی‌گیر به یکی از تورنمنت‌های اتحادیه جهانی کشتی به منزله انتخابی است.

با توجه به تقویم رسمی اتحادیه جهانی کشتی، حسن یزدانی می‌بایست در یکی از تورنمنت‌های رنکینگ پولیاک‌ایمره مجارستان و یا استپان سارگیسیان ارمنستان شرکت کند تا ویزای پاریس‌اش را قطعی کند. در واقع سفر به ارمنستان یا مجارستان، بلیت سفر یزدانی به فرانسه است چرا که تنها همین تورنمنت‌ها در خردادماه سال جاری باقی مانده‌اند.

با این همه اما اگر کامران قاسم‌پور با تصمیم کادر فنی بخواهد در وزن المپیکی 86 کیلوگرم شرکت کند، با توجه به مفاد چرخه انتخابی در صورت عدم آمادگی کامل حسن یزدانی، وی به چرخه اضافه خواهد شد و در آخرین گام از این سیکل، شانس خودش را برای تصاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس امتحان می‌کند.

وزن‌هاى المپيكى آزاد ٥٧، ٦٥، ٧٤، ٨٦، ٩٧ و ١٢٥ است و فرنگى نيز 60، ٦٧، ٧٧، ٨٧، ٩٧ و ١٣٠ كه كشتى كشورمان هنوز سهميه‌هاى ٥٧، ٧٤ و ٩٧ كيلوگرم آزاد و ٧٧ و ٨٧ كيلوگرم فرنگى را به دست نياورده و دو فرصت براى كسب سهميه المپيك باقى مانده. اول، قهرمانی آسیا در بيشكک و ديگرى آخرين فرصت در  گزینشی تركيه.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه