اخبار داغ

تالاخادزه انصراف داد، لالایان قهرمان شد؛

جام جهانی وزنه برداری| داوودی با نقره بلیت پاریس را رزرو کرد/ نایب قهرمانی فوق سنگین ایران در تایلند

جام جهانی وزنه برداری| داوودی با نقره بلیت پاریس را رزرو کرد/ نایب قهرمانی فوق سنگین ایران در تایلند
نماینده دسته فوق‌سنگین تیم وزنه‌برداری ایران سهمیه المپیک 2024 را گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛رقابت‌های جام جهانی وزنه‌برداری به‌عنوان آخرین گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس، ظهر امروز پنجشنبه با برگزاری رقابت دسته 109+ کیلوگرم در تایلند پیگیری شد و علی داودی ملی‌پوش کشورمان در گروه A روی تخته رفت.

 

حرکت یک‌ضرب

داودی در یک‌ضرب وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم، وزنه ۲۰۰ کیلوگرم را انداخت. انتخاب سوم کادرفنی برای علی داودی وزنه ۲۰۲ کیلوگرم بود و توانست این وزنه را با موفقیت بالای سر برد. او در یک ضرب صاحب مدال نقره شد. 

آیت شریفی که در گروه B وزنه زده بود با رکورد ۲۰۱ کیلوگرم به مدال برنز رسید. 

لالایان وزنه بردار ارمنستان با ۲۱۰ کیلوگرم مدال طلا گرفت.

 

حرکت دوضرب 

داودی در اولین حرکت، وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم پشت وزنه ۲۵۲ کیلوگرم ایستاد و با مهار این وزنه توانست رکورد شخصی خود را ارتقا دهد. 

نمیانده ایران از آخرین حرکت دوضرب انصراف داد. او در مجموع رکورد ۴۵۴ کیلوگرم را ثبت کرد و توانست رکورد خود را در نکینگ المپیک ۲ کیلوگرم ارتقا دهد. 

در مجموع نیز داوودی با 454 کیلوگرم نایب قهرمان شد و شریفی با 447 کیلوگرم سوم شد.

تالاخادزه در این مسابقات وزن‌کشی کرد اما وزنه نزد. گور میناسیان از بحرین هم در این گروه حضور نداشت و در گروه C شرکت کرد.

بدین ترتیب علی داوودی پس از میرمصطفی جوادی دومین سهمیه ایران در المپیک 2024 پاریس را کسب کرد.

ایران با دو سهمیه مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین در المپیک پاریس حضور دارد. 

آیت شریفی که در گروه B وزنه زده بود با رکورد ۲۰۱ یکضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۴۷ کیلوگرم مدال برنز را به دست آورد. او در یک‌ضرب مدال برنز  و در دوضرب هم برنز گرفت.  

داودی پیش از این با ثبت رکورد ۴۵۲ کیلوگرم در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان و قرار گرفتن در رده چهارم رنکینگ المپیک، سهمیه المپیک را گرفته بود و تنها باید در جام جهانی تایلند که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک بود، شرکت می‌کرد تا این سهمیه رسمی شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه