اخبار داغ

عسگری در گفتگو با دانا:

الگوی مسکن مولّد، بستری مناسب برای مشارکت مردم در تولید است

الگوی مسکن مولّد، بستری مناسب برای مشارکت مردم در تولید است
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جزئیات طرح الگوی مسکن مولّد گفت: این طرح بستری مناسب برای مشارکت مردم در تولید و مهاجت معکوس است.

مهدی عسگری رئیس کارگروه احیاء اراضی برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در خصوص نحوه دنبال‌کردن و پشتیبانی مجلس از طرح الگوی مسکن مولّد و تشریح ویژگی‌های این نوع مسکن در این طرح اظهار کرد: در واقع این طرح شامل یک‌طبقه سازی یا ساخت خانه‌های حیاط‌دار را شامل می‌شود که به آنها مسکن معیشت محور نیز گفته می‌شود.

امکان کلید زدن مهاجرت معکوس با طرح مسکن معیشت محور وجود دارد

وی تأکید کرد: باید این طرح در اولویت قرار بگیرد و با هدف مهاجرت معکوس اجرا شود؛ زیرا وقتی ما می‌توانیم از کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ مهاجرت معکوس و رقم بزنیم که نه‌تنها مشکل مسکن را به‌نوعی حل کنیم؛ بلکه باید بحث معیشت و اشتغال را هم در این مهاجرت معکوس ببینیم.

رئیس کارگروه احیاء اراضی برنامه هفتم مجلس توضیح داد: در این الگوی مسکن‌سازی متراژ خانه‌ها به‌گونه‌ای باید پیش‌بینی بشود که امکان ایجاد یک سری مشاغل خانگی نیز در این مسکن‌ها محقق شود.

وی گفت: فرض را باید بر این گذاشت که صاحبان این مسکن‌ها بتوانند در صنایع‌دستی یا حتی صنایع پیشرفته مثلاً برندهای معروفی که بخشی از آنها روند تولیدشان  واگذار می‌کنند مشارکت کنند.

متراژ خانه‌ها در الگوی مسکن مولّد باید به گونه ای باشد که بتوان در آن به تولید دست زد

وی افزود: وقتی می‌گویم مهاجرت معکوس به سمت روستاها باشد طبیعتاً باید متراژ خانه‌ها در این روستاها و یا خانه‌های اعطایی در این طرح (الگوی مسکن مولّد) به‌گونه‌ای باشد که بتوان در این خانه‌ها به یک تولیدی دست زد، یعنی از الگوی شهر مصرفی که الان بر کشور حاکم شده و تقریباً جمعیتی که در شهر مستقر می‌شوند مصرف‌کننده هستند دور شد و آنها را مبدل به تولیدکننده کرد.

عسگری در پایان گفت: در این الگو، تولید باید به‌عنوان مشوقی برای مهاجرت به سمت روستاها و شهرهای کوچک و همچنین مرزهای کشور استفاده کرد.

صوت گفتگو با مهدی عسگری رئیس کارگروه احیاء اراضی برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی

بیشتر بخوانید:

تمام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تک طبقه خواهد بود

توسعه افقی شهرها و اعطای زمین؛ راهکار اصلی مهار تورم مسکن

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه