اخبار داغ

اجرای رقص کُردی توسط گروه «شنه شاهو» در مراسم جشن جهانی نوروز

اجرای رقص کُردی توسط گروه «شنه شاهو» در مراسم جشن جهانی نوروز
گروه هه لپه رکی (رقص کردی) شنه ی شاهو، نماینده اعزامی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، در محل کاخ گلستان تهران به مناسبت جشن جهانی نوروز، مراسم های سنتی ویژه کردستان را در این جشن اجراء کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، مراسم جشن جهانی نوروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد فرهادی وزیر علوم، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام واقلیت‌ها، پیش از ظهر روز یکشنبه 6 فروردین‌ماه در کاخ گلستان اجرا گردید. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


شاهو فتحی سرپرست گروه هه لپه رکی شنه ی شاهو در این باره گفت: این گروه به نمایندگی از طرف اداره کل میراث فرهنگی کردستان در این جشن جهانی حضور یافت و برنامه های سنتی و آیینی از قبیل:  موسیقی سنتی  و هه لپه رکی را اجرا کرد که  مورد استقبال حاضرین در این جشن قرار گرفت. 

,
,


فتحی افزود: حضور و اجرای گروه رقص محلی از استان کردستان، بر جذابیت این مراسم افزوده بود، که در خصوص این اقدام  شایسته، مراتب تشکر و قدردانی گروه شنه ی شاهو را از اداره کل میراث فرهنگی کردستان ابراز می دارم.

,
,


وی ادامه داد: شرکت گروههای مختلف رقص محلی در برنامه ها و جشنواره ملی و بین المللی یکی از راههای ارزشمند معرفی بهتر فرهنگ اصیل منطقه کردستان به سایر هموطنان و ملتهای دیگر است. 

,
,

 

,

مراسم جشن جهانی نوروز در کاخ گلستان تهران

, مراسم جشن جهانی نوروز در کاخ گلستان تهران,

 

,

مراسم جشن جهانی نوروز در کاخ گلستان تهران

, مراسم جشن جهانی نوروز در کاخ گلستان تهران,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه