اخبار داغ

نان و شیرینی‎های محلی مخصوص عید نوروز در روستای گورانسراب خلخال+تصاویر

نان و شیرینی‎های محلی مخصوص عید نوروز در روستای گورانسراب خلخال+تصاویر
زنان روستای گورانسراب با پخت انواع نان های محلی ، شیرینی های سنتی بومی خلخال به استقبال نوروز می روند از جمله شیرینی های روستای گورانسراب خلخال ، پخت نان برنجی " قچورگی" ، قطاب " بالا باتماز"، شیرمال" نزیک"، شیرینی پنجره ای" قلیب چورگی " است که سفره هفت سین اهالی روستای گورانسراب را آماده ایام نوروز می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ازناو ، کم کم که به ایام نوروز وتحویل سال و هفته های پایانی سال نزدیک می شویم درکنار آغاز خانه تکانی نوروزی دررشهر و روستاهای خلخال غالبترین فعالیت های بانوان در خانواده پخت شیرنی هاو نان های محلی برای استقبال از نوروز و پذیرایی از اقوام و خویشاوندان در نوروز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناو,

دراین میان زنان روستای گورانسراب با پخت انواع نان های محلی ، شیرینی های سنتی بومی خلخال به استقبال نوروز می روند از جمله شیرینی های روستای گورانسراب خلخال ، پخت نان برنجی " قچورگی" ، قطاب " بالا باتماز"، شیرمال" نزیک"، شیرینی پنجره ای" قلیب چورگی " است که سفره هفت سین اهالی روستای گورانسراب را آماده ایام نوروز می کند.

,

 از مهمترین صنایع دستی و سوغاتی های  روستای گورانسراب خلخال هم می توان  به بافت گیوه های پشمی و پاپوش ها و جاجیم، ورنی و گلیم اشاره با نقش های زیبا و سنتی اشاره کرد.

,
,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

عکس : سید مصطفی مرادخانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه