چه کسی پاسخگوست؟
هزینههای کمرشکن ۱۵۰۰ دانش آموز یزدی را از حقشان محروم کرد/ فقر متهم ردیف اول
آموزش و پرورش یزد آمار بازماندگان تحصیل استان را ۱۵۰۰نفر اعلام کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی و هزینههای بالای تحصیل اعم از لوازمالتحریر، سرویس و ... میتوان فقر را متهم ردیف اول این اتفاق دانست.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، پس از انقلاب اسلامی از آنجا که برقراری عدالت اجتماعی و به تبع آن گسترش عادلانه علم و دانش از مهمترین اهداف انقلاب و مطالبهای اجتماعی بود با وجود بیش از ۳۰ قانون در حوزه اجباری و رایگان کردن آموزش و سوادآموزی و اجرای برنامههای متعدد و اختصاص اعتبارات عمومی و ویژه در این مسیر همچنان با پدیده بیسوادی و بازماندگی از تحصیل مواجه هستیم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
علاوه بر قانونهای متعدد که دولت را موظف میداند همه امکانات خود را در مورد آموزش و پرورش رایگان برای همه در تمام سطوح و تسهیل و تعلیم آموزش عالی به کار برد، ماده ۱۰۴ منشور حقوق شهروندی نیز بر همین اصل تاکید کرده است اما تامین اهداف این قوانین و منشور حقوق شهروندی در شرایط دشوار کنونی با موانع متعددی از جنس اقتصادی و منابع انسانی مواجه است.
بازماندگی از تحصیل و بیسوادی دو مسئله اجتماعی هستند که پیامدهای زیانباری برای فرد و جامعه به دنبال دارند. این دو مسئله متأثر از عوامل مختلفی همچون فقر، محرومیت، ناآگاهی، عدم دسترسی به فرصتهای برابر آموزشی و غیره به وجود آمدهاند.
واکنش مسئولان آموزش و پرورش به ارائه آمار و اظهار نظر کارشناسان در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، اغلب سکوت یا انکار آمیخته به عصبانیت است، در حالی که وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت کشور، باید حساسیت به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل را ارج بگذارد و اطلاعات و آمار واقعی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل را به طور علنی منتشر کرده و درصدد چارهجویی برآید.

بیش از ۱۵۰۰ دانشآموز یزدی از تحصیل بازماندند
با پیگیریهای مکرر خبرنگار یزدرسا، سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، با بیان اینکه هر ساله آمار بازماندگان تحصیل در استان از تهران گزارش میشود و پیگیریهای بعدی برای آن انجام میگیرد، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، تعداد یک هزار و ۵۴۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل به استان معرفی شدهاند که شامل ۶۹۱ دختر و ۸۵۲ پسر هستند.
وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۶۸۴ نفر زاز این دانشآموزان شناسایی شده و وضعیت آنها مشخص شده است، گفت: تعدادی از این دانشآموزان در مدارس مشغول به تحصیل بوده با این حال به دلیل عدم به روز رسانی گزارشات بازمانده از سوی وزارت به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدهاند.
بهادرزاده مهاجرت در داخل کشور یا به خارج از کشور، کودکان استثنایی، بیماری صعبالعلاج، فقر مالی خانواده، فوت و دلایل مرتبط با بیماری کرونا را از جمله علل بازماندگی این دانشآموزان ذکر کرد.
وی مهمترین دلایل عدم شناسایی سایر کودکان بازمانده از تحصیل در استان را عدم دسترسی به آدرس پستی جدید و به روز رسانی شده یا نبود شماره تماس معتبر نام برد و پیگیری این مسئله را نیازمند همکاری برون سازمانی دانست که در حال پیگیری و انجام است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: دانشآموزان شناسایی شده دارای شرایط ثبت نام، با پیگیری و اقدامات همکاران در سطح شهرستان و مناطق در سال تحصیلی پیشرو مشغول به تحصیل خواهند شد.

شناسایی ۴۴ درصد از بازماندگان تحصیل در یزد
آمار ارائه شده از دانشآموزان بازمانده از تحصیل در سال گذشته تنها متعلق به متولدین استان یزد هستند و طبق آمار موجود تنها ۴۴ درصد از این دانشآموزان شناسایی شدند ضمن اینکه اطلاعات مربوط به تعداد کودکان معلول بازمانده از تحصیل و کودکان فاقد هویت(بیشناسنامه) به صورت تفکیک شده در اختیار نیست.
با توجه به اینکه یزد استانی مهاجرپذیر است علاوه بر اینکه باید آمار بازماندگان از تحصیل غیر بومی و مهاجر به یزد نیز به این آمار در استان اضافه شوند، به نظر میرسد با توجه به شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی و ضعف مالی خانوادههای محروم ، آمار بازماندگان از تحصیل بسیار بیشتر از آمار اعلامی از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان باشد.
مدیران آموزش و پرورش نباید از طرح موضوع بازماندگان از تحصیل واهمه داشته باشند، زیرا علل بازماندن کودکان از تحصیل، مجموعهای از عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی و آموزشی است که درصد بالایی از آن در اختیار آموزش و پرورش نیست و به همین دلیل رفع موانع حضور کلیه کودکان در نظام آموزشی مستلزم عزم ملی و مشارکت کلیه سازمانها، نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی است.

لزوم مشارکت کلیه سازمانها و نهادها برای رفع موانع حضور در نظام آموزشی
با توجه به دستورالعمل تفاهمنامه چارچوب همکاریهای مشترک سازمانها و دستگاهها در برنامه شناسایی و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل ۱۴۰/۲۴۹ در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال ۹۹، توجه ویژه به مفاد این دستورالعمل میتواند جهت تسریع شناسایی و جذب دانشآموزان تارک تحصیل و بازمانده از تحصیل راهگشا باشد.
با توجه به دستورالعمل ذکر شده در وهله اول همکاری تمامی ارگانها و نهادها ذیربط نظیر فرمانداریها، کمیته امداد بهزیستی، نیروی انتظامی، شورای اسلامی، ائمه جماعت، بسیج و ... را میطلبد و این سوال مطرح میشود که تاکنون این سازمان و نهادهای حمایتی چه میزان در این زمینه پای کار بودند و به میدان آمدند؟ و برای ادامه تحصیل فرزندان این سرزمین چه اقداماتی را در قالب کمکهای مالی، اطلاعرسانی به آموزش وپرورش، حمایتهای معنوی، پویشهای مردمی و ... را صورت دادهاند.
انتهای پیام/
علاوه بر قانونهای متعدد که دولت را موظف میداند همه امکانات خود را در مورد آموزش و پرورش رایگان برای همه در تمام سطوح و تسهیل و تعلیم آموزش عالی به کار برد، ماده ۱۰۴ منشور حقوق شهروندی نیز بر همین اصل تاکید کرده است اما تامین اهداف این قوانین و منشور حقوق شهروندی در شرایط دشوار کنونی با موانع متعددی از جنس اقتصادی و منابع انسانی مواجه است.
بازماندگی از تحصیل و بیسوادی دو مسئله اجتماعی هستند که پیامدهای زیانباری برای فرد و جامعه به دنبال دارند. این دو مسئله متأثر از عوامل مختلفی همچون فقر، محرومیت، ناآگاهی، عدم دسترسی به فرصتهای برابر آموزشی و غیره به وجود آمدهاند.
واکنش مسئولان آموزش و پرورش به ارائه آمار و اظهار نظر کارشناسان در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، اغلب سکوت یا انکار آمیخته به عصبانیت است، در حالی که وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت کشور، باید حساسیت به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل را ارج بگذارد و اطلاعات و آمار واقعی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل را به طور علنی منتشر کرده و درصدد چارهجویی برآید.

بیش از ۱۵۰۰ دانشآموز یزدی از تحصیل بازماندند
با پیگیریهای مکرر خبرنگار یزدرسا، سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، با بیان اینکه هر ساله آمار بازماندگان تحصیل در استان از تهران گزارش میشود و پیگیریهای بعدی برای آن انجام میگیرد، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، تعداد یک هزار و ۵۴۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل به استان معرفی شدهاند که شامل ۶۹۱ دختر و ۸۵۲ پسر هستند.
وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۶۸۴ نفر زاز این دانشآموزان شناسایی شده و وضعیت آنها مشخص شده است، گفت: تعدادی از این دانشآموزان در مدارس مشغول به تحصیل بوده با این حال به دلیل عدم به روز رسانی گزارشات بازمانده از سوی وزارت به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدهاند.
بهادرزاده مهاجرت در داخل کشور یا به خارج از کشور، کودکان استثنایی، بیماری صعبالعلاج، فقر مالی خانواده، فوت و دلایل مرتبط با بیماری کرونا را از جمله علل بازماندگی این دانشآموزان ذکر کرد.
وی مهمترین دلایل عدم شناسایی سایر کودکان بازمانده از تحصیل در استان را عدم دسترسی به آدرس پستی جدید و به روز رسانی شده یا نبود شماره تماس معتبر نام برد و پیگیری این مسئله را نیازمند همکاری برون سازمانی دانست که در حال پیگیری و انجام است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: دانشآموزان شناسایی شده دارای شرایط ثبت نام، با پیگیری و اقدامات همکاران در سطح شهرستان و مناطق در سال تحصیلی پیشرو مشغول به تحصیل خواهند شد.

شناسایی ۴۴ درصد از بازماندگان تحصیل در یزد
آمار ارائه شده از دانشآموزان بازمانده از تحصیل در سال گذشته تنها متعلق به متولدین استان یزد هستند و طبق آمار موجود تنها ۴۴ درصد از این دانشآموزان شناسایی شدند ضمن اینکه اطلاعات مربوط به تعداد کودکان معلول بازمانده از تحصیل و کودکان فاقد هویت(بیشناسنامه) به صورت تفکیک شده در اختیار نیست.
با توجه به اینکه یزد استانی مهاجرپذیر است علاوه بر اینکه باید آمار بازماندگان از تحصیل غیر بومی و مهاجر به یزد نیز به این آمار در استان اضافه شوند، به نظر میرسد با توجه به شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی و ضعف مالی خانوادههای محروم ، آمار بازماندگان از تحصیل بسیار بیشتر از آمار اعلامی از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان باشد.
مدیران آموزش و پرورش نباید از طرح موضوع بازماندگان از تحصیل واهمه داشته باشند، زیرا علل بازماندن کودکان از تحصیل، مجموعهای از عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی و آموزشی است که درصد بالایی از آن در اختیار آموزش و پرورش نیست و به همین دلیل رفع موانع حضور کلیه کودکان در نظام آموزشی مستلزم عزم ملی و مشارکت کلیه سازمانها، نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی است.

لزوم مشارکت کلیه سازمانها و نهادها برای رفع موانع حضور در نظام آموزشی
با توجه به دستورالعمل تفاهمنامه چارچوب همکاریهای مشترک سازمانها و دستگاهها در برنامه شناسایی و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل ۱۴۰/۲۴۹ در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال ۹۹، توجه ویژه به مفاد این دستورالعمل میتواند جهت تسریع شناسایی و جذب دانشآموزان تارک تحصیل و بازمانده از تحصیل راهگشا باشد.
با توجه به دستورالعمل ذکر شده در وهله اول همکاری تمامی ارگانها و نهادها ذیربط نظیر فرمانداریها، کمیته امداد بهزیستی، نیروی انتظامی، شورای اسلامی، ائمه جماعت، بسیج و ... را میطلبد و این سوال مطرح میشود که تاکنون این سازمان و نهادهای حمایتی چه میزان در این زمینه پای کار بودند و به میدان آمدند؟ و برای ادامه تحصیل فرزندان این سرزمین چه اقداماتی را در قالب کمکهای مالی، اطلاعرسانی به آموزش وپرورش، حمایتهای معنوی، پویشهای مردمی و ... را صورت دادهاند.
انتهای پیام/
علاوه بر قانونهای متعدد که دولت را موظف میداند همه امکانات خود را در مورد آموزش و پرورش رایگان برای همه در تمام سطوح و تسهیل و تعلیم آموزش عالی به کار برد، ماده ۱۰۴ منشور حقوق شهروندی نیز بر همین اصل تاکید کرده است اما تامین اهداف این قوانین و منشور حقوق شهروندی در شرایط دشوار کنونی با موانع متعددی از جنس اقتصادی و منابع انسانی مواجه است.
بازماندگی از تحصیل و بیسوادی دو مسئله اجتماعی هستند که پیامدهای زیانباری برای فرد و جامعه به دنبال دارند. این دو مسئله متأثر از عوامل مختلفی همچون فقر، محرومیت، ناآگاهی، عدم دسترسی به فرصتهای برابر آموزشی و غیره به وجود آمدهاند.
واکنش مسئولان آموزش و پرورش به ارائه آمار و اظهار نظر کارشناسان در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، اغلب سکوت یا انکار آمیخته به عصبانیت است، در حالی که وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت کشور، باید حساسیت به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل را ارج بگذارد و اطلاعات و آمار واقعی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل را به طور علنی منتشر کرده و درصدد چارهجویی برآید.

بیش از ۱۵۰۰ دانشآموز یزدی از تحصیل بازماندند
با پیگیریهای مکرر خبرنگار یزدرسا، سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، با بیان اینکه هر ساله آمار بازماندگان تحصیل در استان از تهران گزارش میشود و پیگیریهای بعدی برای آن انجام میگیرد، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، تعداد یک هزار و ۵۴۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل به استان معرفی شدهاند که شامل ۶۹۱ دختر و ۸۵۲ پسر هستند.
وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۶۸۴ نفر زاز این دانشآموزان شناسایی شده و وضعیت آنها مشخص شده است، گفت: تعدادی از این دانشآموزان در مدارس مشغول به تحصیل بوده با این حال به دلیل عدم به روز رسانی گزارشات بازمانده از سوی وزارت به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدهاند.
بهادرزاده مهاجرت در داخل کشور یا به خارج از کشور، کودکان استثنایی، بیماری صعبالعلاج، فقر مالی خانواده، فوت و دلایل مرتبط با بیماری کرونا را از جمله علل بازماندگی این دانشآموزان ذکر کرد.
وی مهمترین دلایل عدم شناسایی سایر کودکان بازمانده از تحصیل در استان را عدم دسترسی به آدرس پستی جدید و به روز رسانی شده یا نبود شماره تماس معتبر نام برد و پیگیری این مسئله را نیازمند همکاری برون سازمانی دانست که در حال پیگیری و انجام است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: دانشآموزان شناسایی شده دارای شرایط ثبت نام، با پیگیری و اقدامات همکاران در سطح شهرستان و مناطق در سال تحصیلی پیشرو مشغول به تحصیل خواهند شد.

شناسایی ۴۴ درصد از بازماندگان تحصیل در یزد
آمار ارائه شده از دانشآموزان بازمانده از تحصیل در سال گذشته تنها متعلق به متولدین استان یزد هستند و طبق آمار موجود تنها ۴۴ درصد از این دانشآموزان شناسایی شدند ضمن اینکه اطلاعات مربوط به تعداد کودکان معلول بازمانده از تحصیل و کودکان فاقد هویت(بیشناسنامه) به صورت تفکیک شده در اختیار نیست.
با توجه به اینکه یزد استانی مهاجرپذیر است علاوه بر اینکه باید آمار بازماندگان از تحصیل غیر بومی و مهاجر به یزد نیز به این آمار در استان اضافه شوند، به نظر میرسد با توجه به شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی و ضعف مالی خانوادههای محروم ، آمار بازماندگان از تحصیل بسیار بیشتر از آمار اعلامی از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان باشد.
مدیران آموزش و پرورش نباید از طرح موضوع بازماندگان از تحصیل واهمه داشته باشند، زیرا علل بازماندن کودکان از تحصیل، مجموعهای از عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی و آموزشی است که درصد بالایی از آن در اختیار آموزش و پرورش نیست و به همین دلیل رفع موانع حضور کلیه کودکان در نظام آموزشی مستلزم عزم ملی و مشارکت کلیه سازمانها، نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی است.

لزوم مشارکت کلیه سازمانها و نهادها برای رفع موانع حضور در نظام آموزشی
با توجه به دستورالعمل تفاهمنامه چارچوب همکاریهای مشترک سازمانها و دستگاهها در برنامه شناسایی و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل ۱۴۰/۲۴۹ در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال ۹۹، توجه ویژه به مفاد این دستورالعمل میتواند جهت تسریع شناسایی و جذب دانشآموزان تارک تحصیل و بازمانده از تحصیل راهگشا باشد.
با توجه به دستورالعمل ذکر شده در وهله اول همکاری تمامی ارگانها و نهادها ذیربط نظیر فرمانداریها، کمیته امداد بهزیستی، نیروی انتظامی، شورای اسلامی، ائمه جماعت، بسیج و ... را میطلبد و این سوال مطرح میشود که تاکنون این سازمان و نهادهای حمایتی چه میزان در این زمینه پای کار بودند و به میدان آمدند؟ و برای ادامه تحصیل فرزندان این سرزمین چه اقداماتی را در قالب کمکهای مالی، اطلاعرسانی به آموزش وپرورش، حمایتهای معنوی، پویشهای مردمی و ... را صورت دادهاند.
انتهای پیام/
علاوه بر قانونهای متعدد که دولت را موظف میداند همه امکانات خود را در مورد آموزش و پرورش رایگان برای همه در تمام سطوح و تسهیل و تعلیم آموزش عالی به کار برد، ماده ۱۰۴ منشور حقوق شهروندی نیز بر همین اصل تاکید کرده است اما تامین اهداف این قوانین و منشور حقوق شهروندی در شرایط دشوار کنونی با موانع متعددی از جنس اقتصادی و منابع انسانی مواجه است.
,
بازماندگی از تحصیل و بیسوادی دو مسئله اجتماعی هستند که پیامدهای زیانباری برای فرد و جامعه به دنبال دارند. این دو مسئله متأثر از عوامل مختلفی همچون فقر، محرومیت، ناآگاهی، عدم دسترسی به فرصتهای برابر آموزشی و غیره به وجود آمدهاند.
,
واکنش مسئولان آموزش و پرورش به ارائه آمار و اظهار نظر کارشناسان در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، اغلب سکوت یا انکار آمیخته به عصبانیت است، در حالی که وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت کشور، باید حساسیت به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل را ارج بگذارد و اطلاعات و آمار واقعی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل را به طور علنی منتشر کرده و درصدد چارهجویی برآید.
, 
, بیش از ۱۵۰۰ دانشآموز یزدی از تحصیل بازماندند
, بیش از ۱۵۰۰ دانشآموز یزدی از تحصیل بازماندند, بیش از ۱۵۰۰ دانشآموز یزدی از تحصیل بازماندند,
,
با پیگیریهای مکرر خبرنگار یزدرسا، سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، با بیان اینکه هر ساله آمار بازماندگان تحصیل در استان از تهران گزارش میشود و پیگیریهای بعدی برای آن انجام میگیرد، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، تعداد یک هزار و ۵۴۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل به استان معرفی شدهاند که شامل ۶۹۱ دختر و ۸۵۲ پسر هستند.
, یزدرسا,
وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۶۸۴ نفر زاز این دانشآموزان شناسایی شده و وضعیت آنها مشخص شده است، گفت: تعدادی از این دانشآموزان در مدارس مشغول به تحصیل بوده با این حال به دلیل عدم به روز رسانی گزارشات بازمانده از سوی وزارت به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدهاند.
,
بهادرزاده مهاجرت در داخل کشور یا به خارج از کشور، کودکان استثنایی، بیماری صعبالعلاج، فقر مالی خانواده، فوت و دلایل مرتبط با بیماری کرونا را از جمله علل بازماندگی این دانشآموزان ذکر کرد.
,
وی مهمترین دلایل عدم شناسایی سایر کودکان بازمانده از تحصیل در استان را عدم دسترسی به آدرس پستی جدید و به روز رسانی شده یا نبود شماره تماس معتبر نام برد و پیگیری این مسئله را نیازمند همکاری برون سازمانی دانست که در حال پیگیری و انجام است.
,
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: دانشآموزان شناسایی شده دارای شرایط ثبت نام، با پیگیری و اقدامات همکاران در سطح شهرستان و مناطق در سال تحصیلی پیشرو مشغول به تحصیل خواهند شد.
, 
, شناسایی ۴۴ درصد از بازماندگان تحصیل در یزد
, شناسایی ۴۴ درصد از بازماندگان تحصیل در یزد, شناسایی ۴۴ درصد از بازماندگان تحصیل در یزد,
آمار ارائه شده از دانشآموزان بازمانده از تحصیل در سال گذشته تنها متعلق به متولدین استان یزد هستند و طبق آمار موجود تنها ۴۴ درصد از این دانشآموزان شناسایی شدند ضمن اینکه اطلاعات مربوط به تعداد کودکان معلول بازمانده از تحصیل و کودکان فاقد هویت(بیشناسنامه) به صورت تفکیک شده در اختیار نیست.
,
با توجه به اینکه یزد استانی مهاجرپذیر است علاوه بر اینکه باید آمار بازماندگان از تحصیل غیر بومی و مهاجر به یزد نیز به این آمار در استان اضافه شوند، به نظر میرسد با توجه به شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی و ضعف مالی خانوادههای محروم ، آمار بازماندگان از تحصیل بسیار بیشتر از آمار اعلامی از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان باشد.
,
مدیران آموزش و پرورش نباید از طرح موضوع بازماندگان از تحصیل واهمه داشته باشند، زیرا علل بازماندن کودکان از تحصیل، مجموعهای از عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی و آموزشی است که درصد بالایی از آن در اختیار آموزش و پرورش نیست و به همین دلیل رفع موانع حضور کلیه کودکان در نظام آموزشی مستلزم عزم ملی و مشارکت کلیه سازمانها، نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی است.
, 
,
لزوم مشارکت کلیه سازمانها و نهادها برای رفع موانع حضور در نظام آموزشی
, لزوم مشارکت کلیه سازمانها و نهادها برای رفع موانع حضور در نظام آموزشی, لزوم مشارکت کلیه سازمانها و نهادها برای رفع موانع حضور در نظام آموزشی,
با توجه به دستورالعمل تفاهمنامه چارچوب همکاریهای مشترک سازمانها و دستگاهها در برنامه شناسایی و جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل ۱۴۰/۲۴۹ در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال ۹۹، توجه ویژه به مفاد این دستورالعمل میتواند جهت تسریع شناسایی و جذب دانشآموزان تارک تحصیل و بازمانده از تحصیل راهگشا باشد.
,
با توجه به دستورالعمل ذکر شده در وهله اول همکاری تمامی ارگانها و نهادها ذیربط نظیر فرمانداریها، کمیته امداد بهزیستی، نیروی انتظامی، شورای اسلامی، ائمه جماعت، بسیج و ... را میطلبد و این سوال مطرح میشود که تاکنون این سازمان و نهادهای حمایتی چه میزان در این زمینه پای کار بودند و به میدان آمدند؟ و برای ادامه تحصیل فرزندان این سرزمین چه اقداماتی را در قالب کمکهای مالی، اطلاعرسانی به آموزش وپرورش، حمایتهای معنوی، پویشهای مردمی و ... را صورت دادهاند.
,
انتهای پیام/
, ]
ارسال دیدگاه