اخبار داغ

سقوطی که در سایه سنگین مهدویان آغاز شد/ سریالی با تگ داعش

سقوطی که در سایه سنگین مهدویان آغاز شد/ سریالی با تگ داعش
قسمت اول سریال «سقوط» منتشر شده است اما حضور محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور کارگردان و اکثر عوامل پشت دوربین خبر از تولیدی دیگر از مرد بازنده سینما دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ ساعات پایانی پنجشنبه 15 دی ماه و به صورت کاملا ناگهانی و بدون اینکه از قبل اعلام رسانه ای شود، قسمت اول مینی سریال «سقوط» از شبکه نمایش خانگی فیلیمو منتشر شد؛ سریالی که زمان پخش آن پیش تر به دلیل حضور و بازی حمید فرخ نژاد در این سریال و حاشیه هایی که بر سر خروج او از کشور بوجود آمد، در هاله ای از ابهام قرار داشت؛ اما شبانه و به یکباره از طریق شبکه نمایش خانگی منتشر می شود و عجیب تر آنکه بعدتر مشخص می شود که این مینی سریال حتی مجوز انتشار خود از ساترا را دریافت نکرده و این احتمال وجود دارد که با اجازه نهادهای بالادستی مجوز انتشار آن صادر شده است.

به هر حال سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده و به تهیه کنندگی محمدرضا منصوری قرار است در 9 قسمت میهمان مخاطبان شبکه نمایش خانگی باشد؛ سریالی در ژانر جاسوسی و درام که با نقش آفرینی بازیگرانی همچون سجاد بابایی، الناز ملک، عباس جمشیدی فر و برخی بازیگران غیر چهره روایت گر قصه ای معمایی است؛ در خلاصه داستان سریال سقوط آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند… سفری که پایان‌اش تاریکی است.» همه این خلاصه در قسمت اول «سقوط» برای تماشاگر به نمایش گذاشته می شود و با یک ضربه هولناک، این قسمت به پایان می رسد تا فضای اصلی داستان آغاز شود.

تماشاگران جدی تر فیلم و سریال، با دیدن قسمت اول سریال «سقوط» ناخودآگاه به یاد فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار می افتند؛ اما سقوط پهلوان زاده چه به لحاظ کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری و حتی روایت ماجرا فرسنگ ها از ساخته آبیار فاصله دارد؛ با این تفاوت که پهلوان زاده قرار است این قصه را در قالب یک سریال روایت گری کند و فرصت بیشتری برای شخصیت پردازی و به تصویر کشیدن جان مطلب برای مخاطب دارد که با این وجود نه خبری از کارگردانی در این سریال مشهود است و نه بازی ها چنگی به دل می زند.

سقوطی که در سایه سنگین مهدویان آغاز شد

 درست است که سجاد پهلوان زاده اولین تجربه کارگردانی خود را در این سریال پشت سر می گذراند و پیش تر او را به عنوان تدوینگر آثار سینمایی می شناختیم، اما در تیتراژ، نام محمد حسین مهدویان به عنوان مشاور کارگردان به چشم می خورد و ترکیب عوامل پشت دوربین تا بازیگرها همه این گزاره را تایید می کند که گویا مهدویان همه کاره سقوط است و در بهترین حالت ممکن، ماجرای تولید در یک رفاقتی چندین ساله جلو رفته است.

سجاد پهلوان زاده که پیش تر به عنوان تدوینگر فیلم هایی همچون «ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز و لاتاری» مهدویان را همراهی کرده است، در سریال «زخم کاری» نیز به عنوان تدوینگر حضور داشته است. محمدرضا منصوری نیز به عنوان تهیه کننده «سقوط»، قبل تر با تهیه کنندگی فیلم سینمایی «شیشلیک» رفاقت خود را با مهدویان آغاز کرده بود. هادی بهروز فیلمبردار ثابت اغلب آثار مهدویان در سقوط به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور دارد ضمن اینکه بهزاد جعفری طادی طراح صحنه آثار مهدویان نیز در این کار حضور دارد و حبیب خزاعی‌فر هم مثل همیشه به عنوان آهنگساز همراه این تیم است.

سجاد بابایی که در نقش «ژاکان» در این سریال نقش آفرینی کرده است، علاوه بر سریال «خسوف» در آخرین ساخته مهدویان یعنی «مرد بازنده» نیز ایفای نقش کرده است. حمید فرخ نژاد نیز که پیش تر در فیلم سینمایی «لاتاری» مهدویان در نقش یک کامور اطلاعاتی بازی کرده بود، مجددا همین نقش را این بار در مینی سریال «سقوط» ایفا کرده است.

 

مصطفی پورکیانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه