اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

قیمت گوشت گرم وارداتی امروز در فروشگاه‌های تهران چقدر است؟

قیمت گوشت گرم وارداتی امروز در فروشگاه‌های تهران چقدر است؟
مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار، از عرضه گوشت گرم گوسفندی و گوساله از امروز ۳۰ بهمن با قیمت مصوب ۲۳۲ هزار تومان در میادین میوه‌وتره‌بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ باوجوداینکه رسانه‌های معاند و شبکه‌های خبری این روزها از گوشت گرم هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان صحبت به میان می‌آورند؛ ولی بررسی‌ها نشان از این دارد که فقط در چند روز آن هم به‌واسطه سودجویی عده‌ای قیمت گوشت به حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت؛ ولی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی در روزهای اخیر اعلام نمودند با تلاش انجام شده قیمت گوشت قرمز طی این هفته و هفته آینده ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

واردات لاشه‌گوشت گرم و دام زنده هیچ منعی ندارد

سید محمد آقامیری، درباره این موضوع اعلام کرد: این کاهش قیمت به‌واسطه واردات دام زنده و گوشت گوسفندی گرم از کشورهای مجاز از سوی کشور ما انجام خواهد شد و واردات لاشه‌گوشت گرم و دام زنده بر اساس پروتکل‌های بهداشتی هیچ منعی ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: روند کاهشی قیمت با انجام این واردات ادامه‌دار خواهد بود و کمبودی در عرضه گوشت قرمز وجود ندارد.

عرضه سراسری گوشت وارداتی آغاز شده است

فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران در گفتگو با راه دانا درباره عرضه سراسری گوشت وارداتی اظهار کرد: از امروز عرضه گوشت گرم گوساله بسته‌ بندی شده و گوشت گوسفندی به شکل شقه در میادین میوه‌وتره‌بار آغاز شده است.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی از ۲۳۲ هزار تومان، آغاز می‌شود و گوشت گوساله داخلی نیز بین ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزار تومان است و افزود گوشت وارداتی کمتر از این قیمت است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری افزود: واردات روزانه گوشت گرم و فرایند توزیع و عرضه در بازار به‌صورت تنظیم بازار و باهدف کاهش قیمت آن تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد یافت و هیچ نگرانی در جهت تأمین این میزان گوشت وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: عرضه برای ماه مبارک رمضان نیز با همین قیمت پیش‌بینی‌شده است.

عرضه گوشت گرم وارداتی در همه کشور، به جز ۴ استان

مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز درباره موضوع نحوه عرضه و قیمت گوشت گفت:  عرضه گوشت گرم وارداتی به جز ۴ استان، در دیگر استان‌های کشور آغاز شد و توضیح داد در استان‌های گیلان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و مرکزی، گوشت گرم وارداتی گوسفند و گوساله به علت آماده نبودن زیرساخت هنوز عرضه نشده است.

وی توضیح داد: به دنبال عرضه این گوشت در این استان‌ها نیز هستیم اما مردم در دیگر استان‌ها مردم می‌توانند گوشت گرم وارداتی را از فروشگاه‌های افق کورش تهیه کنند و به دنبال توزیع این محصول از طریق سایر فروشگاه‌ها نیز هستیم و این امکان به‌زودی به وجود خواهد آمد.

وی تأکید کرد، در تهران علاوه بر فروشگاه‌ افق کورش در فروشگاه‌های شهروند و اتکا هم گوشت گرم وارداتی عرضه می‌شود.

این مدیر وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله را باتوجه‌به بعد مسافت، ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزار تومان و قیمت گوشت گوسفندی را ۲۴۷ هزار تومان اعلام کرد.



به گزارش راه دانا؛ قیمت انواع گوشت قرمز وارداتی امروز در یک فروشگاه عمده گوشت در بازارچه میدان امام حسین (ع) تهران در روز سی بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر بود:
راسته با استخوان گوسفندی
۲۳۶,۰۰۰
ران کامل ممتاز گوسفندی
 ۲۹۸,۰۰۰
کف دست گوسفندی با ماهیچه
۲۸۵,۰۰۰
ران پاک‌کرده گوساله
۲۸۵,۰۰۰
سردست پاک‌کرده گوساله
۲۵۵,۰۰۰
گردن گوسفندی
۱۹۵,۰۰۰
قلوگاه گوساله
۱۹۵,۰۰۰
سردست گوسفندی
۲۳۰,۰۰۰
ماهیچه گوساله
۲۶۰.۰۰۰
دنبالچه گوسفندی
۱۹۵.۰۰۰
نیم‌شقه سردست گوسفند
۲۸۰.۰۰۰
شقه لاشه گوسفندی
۲۴۰,۰۰۰
نیم‌شقه ران گوسفندی
۳۰۰,۰۰۰

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه