اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات سال آینده اجرا می شود؟

طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات سال آینده اجرا می شود؟
طرح شناور سازی ساعت کاری کارمندان از ابتدای مهر در راستای کاهش ترافیک تهران اجرا شد، حال با وجود موثر دانستن این طرح از سوی شهردار تهران آیا این طرح سال آینده نیز تمدید و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام استانداری تهران طرح شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران به منظور کاهش پیک ترافیکی از ابتدای مهر ماه اجرا شد و مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شود.

مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می‌شود. ساعت شروع خدمات رسانی بانک‌ها نیز ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ اعلام شد.

به منظور مدیریت ترافیک تهران تصمیم گرفته شد که طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات تا پایان سال اجرایی شود.

کاهش ۱۰ درصدی ترافیک صبحگاهی تهران با اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات

علیرضا فخاری استاندار تهران در گفتگویی اظهار داشت: طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، این امکان را به کارمند می دهد که بین ساعت هفت تا ۹ صبح به محل کار برود و موجب شد حدود ۱۰ درصد ترافیک صبحگاهی تهران کاهشی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارشناسان حمل و نقل و ترافیک معتقدند اجرای این طرح در کاهش ترافیک زمان اوج تردد مردم موثر بوده است، گفت: بزودی با حضور کارشناسان و دستگاه های مربوطه این طرح بصورت دقیق بررسی خواهد شد و در صورت موثر بودن و نیاز به اجرای آن این طرح را نیز برای سال آینده تمدید می کنیم.

آقا میری: بررسی تاثیر طرح شناورسازی ساعت کاری مدارس و ادارات در بازده زمانی ۶ ماه دوم سال

در این باره سید محمد آقا میری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تصمیم گیری برای تمدید طرح شناورسازی ساعت کار ادارات براساس بررسی از آمارهای ارائه شده به استانداری صورت گرفت و اگر بخواهیم این طرح را مجددا در سال آینده تمدید کنیم باید میزان تاثیر گذاری طرح شناورسازی ساعت کاری مدارس و ادارات در بازده زمانی ۶ ماه دوم سال بررسی شود.

به گفته عضو شورای شهر تهران؛ براین اساس باید در اواخر سال جلسه‌ای در استانداری برگزار شود تا  گزارش‌های ارائه شده از سوی استانداری، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداری  باید بررسی شود و اگر تاثیر روند کاهش ترافیک با اجرای این طرح دیده شود قطعا در سال آینده تمدید خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای این طرح ۱۵ درصد در کاهش ترافیک موفق بوده است، گفت: در یک نظرسنجی متوجه شدیم که مردم از طرح شناورسازی ساعات راضی بودند و این یک نکته مثبت است، همچنین در ستاد شورای ترافیک تهران هم همه نظر مثبتی داشتند.

به گزارش دانا؛ حال این سوال مطرح است که با وجود موثر دانستن این طرح از سوی شهردار تهران آیا ادامه این طرح سال آینده نیز اجرا می‌شود؟!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه