اخبار داغ

به بهانه صدور پروانه نمایش «بچه زرنگ»؛

بچه زرنگ؛ انیمیشنی که گیشه را مال خود می کند/ تکرار موفقیت های پسر دلفینی و لوپتو

بچه زرنگ؛ انیمیشنی که گیشه را مال خود می کند/ تکرار موفقیت های پسر دلفینی و لوپتو
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به دلیل فیلمنامه جذاب و داستانی خود شانس بالایی در اکران عمومی دارد و می تواند یکی از گزینه های جدی اکران نوروزی باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک دهه ای می شود که ساخت انیمیشن های سینمایی در ایران مورد اهمیت قرار گرفته و مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان با استقبال از این انیمیشن ها، سازندگان این آثار را ترغیب و تشویق به ساخت فیلم های جدید می کنند.

به تازگی از طرف سازمان سینمایی، پروانه نمایش انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» صادر شده و این بدان معنی است که این انیمیشن جذاب می تواند به عنوان یکی از گزینه های جدی اکران نوروزی مطرح شود.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی و تهیه کنندگی حامد جعفری برای نخستین بار در 41 امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد که با تشویق مخاطبان و منتقدین همراه بود و درحالیکه در بخش های مختلفی همچون بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، صدا، موسیقی متن و تدوین نامزد دریافت سیمرغ شده بود، درنهایت با دریافت جایزه ویژه هیات داوران شروع خوبی در نخستین تجربه اکران خود داشت.

در خلاصه داستان فیلم انیمیشن «بچه زرنگ» آمده است: محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است...

هومن حاجی‌عبداللهی با صداپیشگی نقش «ببری» در این کار حضور دارد و علاوه بر او جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی از دیگر صداپیشگان این کار سینمایی هستند.

 به دلیل جنس خاص پایان بندی این فیلم، از همان ابتدا «بچه زرنگ» در دو نسخه تدوین شده تا در پخش بین المللی خود موفق باشد. درواقع این دو نسخه متفاوت برای کشورهای مسلمان و شیعه و کشورهای غیرمسلمان آماده شده است و می شود به این نکته مهم اشاره کرد که سازندگان این انیمیشن به دلیل تجارب خود در ساخت آثار قبلی، از حالا به فکر اکران های بین المللی این کار نیز بوده اند؛ حامد جعفری تهیه کننده «بچه زرنگ» پیش از این کار آثاری همچون «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را در کارنامه خود دارد.

تکرار موفقیت های پسر دلفینی و لوپتو

امسال دو انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش و «لوپتو» ساخته عباس عسکری اکران موفقی را در سینماهای کشور تجربه کرده اند و این امید وجود دارد که با اکران انیمیشن «بچه زرنگ» این موفقیت دوباره تکرار شود.

انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» به تهیه کنندگی محمد امین همدانی از ابتدای شهریور ماه اکران عمومی خود را در سینماهای کشور آغاز کرد و با جذب بیش از 900 هزار تماشاگر، با فروشی 23 میلیاردی، تجربه خوبی را در گیشه رقم زده است؛ هرچند این انیمیشن با حضور و اکران در کشورهایی همچون روسیه، ترکیه، صربستان، مونته نگرو، بوسنی و اسپانیا و استقبال تماشاگران این موفقیت را در خارج از مرزهای ایران هم تکرار کرده است و حالا در حال برنامه ریزی برای اکران در کشورهای شرق اروپاست.

انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری نیز اکران خود را در هفته دوم آبان ماه آغاز کرد و تا  امروز با جذب 800 هزار تماشاگر و فروش نزدیک به 19 میلیارد تومان در گیشه، موفق بوده است.

محمد حسین صادقی تهیه کننده انیمیشن لوپتو درخصوص نحوه ساخت این کار که در کرمان انجام شده می گوید: ما در استدیوی انیمیشن فراسوی ابعاد کرمان در سال ۱۳۹۴ تصمیم به ساخت یک پروژه سینمایی گرفتیم و پس از بررسی طرح‌های مختلف و داستان‌هایی که داشتیم در نهایت داستان لوپتو انتخاب و تولید این کار از تابستان سال 95 آغاز و تا زمستان 98 طول کشید و در این مدت تقریبا ۵۰ نفر از بچه‌های کرمان در تولید این انیمیشن فعالیت داشتند.

برنامه ریزی های اکران های بین المللی «لوپتو» نیز انجام شده و این انیمیشن علاوه بر ترکیه، قرار است در سایر کشورها نیز به اکران عمومی برسد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه