اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

جزئیات و شرایط جذب سرباز معلم براساس سازمان نظام وظیفه

جزئیات و شرایط جذب سرباز معلم  براساس سازمان نظام وظیفه
جذب سرباز معلم از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و یکی از شروط مهم این است که مشمولان دارای غیبت سربازی نباشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشمولان خدمت سربازی به جای خدمت در پادگان‌ها می‌توانند در سازمان‌های دولتی خدمت کنند یا به عبارتی دیگر امریه سربازی دریافت کنند که از جمله این سازمان‌ها وزارت آموزش و پرورش است. آن دسته از مشمولان که شرایط دریافت امریه از وزارت آموزش و پرورش را داشته باشند، می‌توانند به جای گذراندن خدمت سربازی در مناطق نظامی به عنوان سرباز معلم در مدارس مناطق محروم تدریس کنند.

با این حال همه افراد نمی‌توانند این امریه را دریافت کنند و این امریه به کسانی تعلق می‌گیرد که شرایط سرباز معلم شدن را داشته باشند. یکی از شروط مهم برای دریافت امریه سرباز معلمی این است که مشمولان دارای غیبت سربازی نباشند.

شرایط جذب سرباز معلم در سال تحصیلی

بر اساس اطلاعیه‌های اخیر، افراد با دارا بودن شرایطی که در ادامه ذکر شده است، می‌توانند به عنوان سرباز معلم در رشته‌های مورد نیاز مناطق محروم و نیمه برخوردار شروع به خدمت کنند.

جذب سرباز معلم صرفا از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد. (اولویت جذب با فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد می باشد.)

رشته تحصیلی داوطلب نباید از رشته‌های مرتبط با پیراپزشکی مانند فوریت های پزشکی، ارتوپدی و… باشد.

به دلیل اهمیت شغل معلمی و نیز جهت ایجاد عدالت در روند پذیرش سرباز معلم، افراد متقاضی بر اساس شرایط و مولفه های موثر در صلاحیت شغل معلمی، ارزیابی و امتیازدهی می شوند. بنابراین داوطلبانی که شرایط و صلاحیت های لازم برای شغل معلمی را داشته باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

مدت خدمت در طرح سرباز معلم  دو سال تمام می باشد و آن دسته از مشمولانی که کسر خدمت ندارند، برای این طرح انتخاب خواهند شد. افرادی که قبلا درخواست معافیت پزشکی یا تحصیلی داده اند، باید پیش از اقدام به نام نویسی در طرح سرباز معلم درخواست معافیت خود را ابطال کنند.

مدارک ثبت نام سرباز معلم در سال تحصیلی

داوطلبانی که قصد دارند در این طرح پذیرفته شوند، ابتدا باید به واحد مربوطه در استان مورد نظر مراجعه نموده و ثبت نام اولیه خود را در تاریخ تعیین شده به انجام برسانند. سپس نسبت به ارائه مدارک و مستندات زیر به امور اداری آموزش و پرورش محل انتخابی اقدام کنند.

  • کپی برابر اصل تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • ۲ قطعه عکس جدید
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی
  • اصل و کپی برگه سبز اعزام به خدمت بدون غیبت و ممهور به مهر واکسیناسیون
  • مدارک اثبات کننده بومی بودن متقاضی (شامل اصل و کپی سند یا قول نامه محضری منزل، فیش آب و برق)
  • مدارک امتیاز آور
  • فرم درخواست
  • تعهدنامه کتبی
  • فرم تکمیل شده با اطلاعات فردی

در صورتی که دارای شرایط مطرح شده فوق هستید، لازم است در مدت زمان مقرر اقدامات مربوط به دریافت امریه آموزش و پرورش  را انجام دهید.

نکات مربوط به سرباز معلم

به منظور جلوگیری از ثبت نام همزمان متقاضیان در طرح امریه سازمان های مختلف، باید در زمان ثبت نام در طرح سرباز معلمی علاوه بر ارائه تعهد، اصل برگه سبز نیز تحویل داده شود. در صورت که افراد متقاضی در زمان ثبت نام کسر خدمت خود را کتمان کرده و سپس درخواست استفاده از آن را داشته باشند، ملزم به جبران خسارت هستند. همچنین ترخیص سرباز معلم به دلیل کسر خدمت در حین سال تحصیلی امکان پذیر نخواهد بود.

ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از خدمت سربازی، ممنوع است و صرفا انجام خدمت ضرورت در آموزش و پروش هیچ گونه ضمانتی برای استخدام افراد در دستگاه مذکور نخواهد بود. افرادی که شرایط شرکت و ثبت نام در طرح سرباز معلم را دارا می باشند، در صورت پذیرفته شدن حق ادامه تحصیل در حین خدمت را نخواهند داشت.

داوطلبان باید بدانند که محل خدمت آن ها توسط سازمان نظام وظیفه عمومی تعیین خواهد شد و آن ها امکان جا به جایی محل خدمت خود را در طول مدت خدمت وظیفه نخواهند داشت. سرباز معلمان ملزم به رعایت شئونات شغل معلمی، رعایت و انجام تکالیف خاص اداری و انضباطی و ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت می باشند.

جذب سرباز معلم صرفا در مقطع آموزش ابتدایی و مناطق تحصیلی محروم و توسعه نیافته امکان پذیر است. بنابراین از این افراد نباید در قسمت های اداری، مدارس مناطق شهری و مراکز استان ها استفاده شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه