اخبار داغ

دریافت کنندگان شیر افتخاری ونیز معرفی شدند

دریافت کنندگان شیر افتخاری ونیز معرفی شدند
برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز یک کارگردان و یک بازیگر را به عنوان دریافت کنندگان جایزه افتخاری شیر طلایی سال ۲۰۲۳ معرفی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ورایتی؛ جشنواره فیلم ونیز «لیلیانا کاوانی» کارگردان کهنه‌کار ایتالیایی و  «تونی لئونگ چیو-وای» بازیگر هنگ کنگی را برای دریافت یک عمر دستاورد شیرهای طلایی امسال تعیین کرده است.
«کاوانی» ۹۰ ساله که آثارش شامل فیلم کلاسیک  «نگهبان شب» (۱۹۷)  با بازی  «درک بوگارد» و  «شارلوت رمپلینگ» و  «ماجرای برلین» در سال ۱۹۸۵ است، چندین فیلم در جشنواره ونیز داشته است و «فرانچسکو اسیسی»، «گالیلئو»، «کلاریس» و «سال آدم خوارها» از جمله دیگر آثار این فیلمساز ایتالیایی محسوب می‌شوند.

«تونی لئونگ» هم برای بازی در فیلم «در حال و هوای عشق» ساخته «وونگ کاروای»، «قهرمان» از «ژانگ ییمو» و فیلم اخیر مارول «شانگ چی» و همچنین «افسانه ده حلقه» شناخته می‌شود. او همچنین سابقه نقش آفرینی در سه فیلم برنده جایزه شیر طلایی ونیز شامل «شهر غم» (۱۹۸۹) اثر  «هو شیائو-شبن»، «سیکلو» (۱۹۹۵) اثر «تران آن هونگ» و «شهوت، احتیاط» (۲۰۰۷) اثر «آنگ لی» را در کارنامه دارد.

هشتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است از تاریخ از ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه