اخبار داغ

کارت پایان خدمت از شرایط وام فرزندآوری حذف شد

کارت پایان خدمت از شرایط وام فرزندآوری حذف شد
وام مذکور برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند و متقاضیان حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند می‌توانند درخواست دریافت وام فرزندآوری را ثبت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سه روز پیش بانک مرکزی بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد و طبق این بخشنامه، امسال به سربازی نرفته‌ها، علاوه بر وام ازدواج، وام فرزندآوری هم تعلق می گیرد.

مطابق با قانون بودجه امسال (۱۴۰۲) چهار نوع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و نیز تسهیلات مربوط به تامین جهیزیه کالای ایرانی که همگی جزو مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند؛ از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی شده‌اند و مردان سربازی نرفته می‌توانند تسهیلات یاد شده را امسال دریافت کنند.

پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع این تبصره، در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف اند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه