اخبار داغ

بررسی آزادکاران مطرح در قزاقستان؛

کشتی قهرمانی آسیا| ستاره‌ها زیر ذره‌بین اتحادیه جهانی؛ عموزاد قهرمان تکراری!

کشتی قهرمانی آسیا| ستاره‌ها زیر ذره‌بین اتحادیه جهانی؛ عموزاد قهرمان تکراری!
اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی ستاره‌های حاضر در رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا را زیر ذره‌بین برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا از 9 تا 14 آوریل (20 تا 25 فروردین) به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد. پایتخت قزاقستان که میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال 2019 بود، در سی و ششمین دوره این مسابقات 6 روز پذیرای کشتی گیران مطرح آسیا خواهد بود. مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا پیش از این قرار بود در هندوستان برگزار شود، اما به دلیل رسوایی اخلاقی فدراسیون کشتی این کشور و تعلیق آن از سوی وزارت ورزش هند، در قزاقستان به انجام خواهد رسید. علاوه بر تغییر میزبان، زمان برگزاری رقابت‌ها نیز با یک هفته تعویق مواجه شد تا مسابقات قهرمانی آسیا 20 تا 25 فروردین ماه در آستانه قزاقستان برگزار شود.
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا شامل نفرات اول پیکارهای قهرمان کشوری است و برترین‌های کشوری راهی آستانه خواهند شد. علیرضا سرلک در 57 کیلوگرم، یاسین رضایی در 61 کیلوگرم، رحمان عموزاد در 65 کیلوگرم، مرتضی قیاسی در 70 کیلوگرم، حسین ابوذری در 74 کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در 79 کیلوگرم، علیرضا کریمی در 86 کیلوگرم، ارشک محبی در 92 کیلوگرم، مجتبی گلیج در 97 کیلوگرم و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم نفرات اعزامی به این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

در آستانه برگزاری این رقابتها سایت اتحادیه جهانی در گزارشی به کشتی‌گیران مطرحی پرداخت که در این رقابتها حضور دارند.
اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به برگزاری این رقابت ها نوشت: رحمان عموزاد که سال گذشته پس از شکست دادن باجرانگ پونیا از هند اولین عنوان قاره ای خود را به دست آورد، مایل است همین کار را در وزنی تکرار کند که تولگا تومور اوچیر از مغولستان دارنده مدال برنز جهان هم جزو مدعیان است، ورزشکاری که امسال در فرم فوق العاده ای بود و توانست در مسابقات اوپن زاگرب قهرمان شود. هر 2 کشتی گیر از حریفان خود برای رسیدن به عنوان قهرمانی به خوبی آگاه هستند. اگرچه باجرانگ در این مسابقات غیبت دارد.
از چهره های شاخص حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا می توان به نورکوژا کایپانوف قزاق در وزن 74 کیلوگرم اشاره کرد. او بدون شک پس از صعود به فینال در دو دوره قبلی، بیشترین شانس را برای کسب طلا در این دوره دارد. در 57 کیلو زنابازار زندانبود دارنده مدال برنز جهان از مغولستان یکی از مدعیان اصلی است. در وزن 92 کیلوگرم هندی ها با دیپاک پونیا وارد رقابت خواهند شد؛ کشتی گیری که 4 مدال قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد اما سال گذشته به دلیل مصدومیت مسابقات جهانی را از دست داد.
وزن 70 کیلو بیشترین کشتی گیر را دارد. مرتضی قیاسی از ایران کشتی گیر المپیکی است که در این وزن به رقابت می پردازد اما وی تنها مدعی وزن 70 کیلو نیست. مولیام ماداو از هند دارنده مدال برنز جهان زیر 20 سال به خاطر دوندگی های شگفت انگیزش در تورنمنت ها معروف است و می تواند تهدیدی برای قیاسی باشد.
در 57 کیلوگرم زانابازار زاندانبود مغول، وان‌هائو زو چینی و آلماز عثمانبیکوف قرقیز، در 61 کیلوگرم تایربک ژوماشبیک قرقیز، در 65 کیلوگرم تولگا تومور اوچیر مغول، در 79 کیلوگرم بکزاد عبدالرخمانوف ازبک، در 86 کیلوگرم عظمت دولت بیکوف قزاق، در 92 کیلوگرم دیپاک پونیای هندی که به فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات جهانی 2019 نورسلطان رسید و به بهانه مصدومیت از رویارویی با حسن یزدانی خودداری کرد و در 125 کیلوگرم مونختور مغولی نایب قهرمان جهان از جمله شاخص‌ترین نفرات شرکت‌کننده هستند.
هندی‌ها که میزبانی را واگذار کرده‌اند این بار باجرانگ را در ترکیب خود ندارند، اما نفراتی چون مولایم یاداو در 70 کیلوگرم و یاش در 74 کیلوگرم از شاگردان امیر توکلیان که اواخر بهمن ماه سال گذشته هم همراه با این مربی در قالب تیم باشگاهی هند در مسابقات باشگاه‌های جهان به تهران آمدند، در ترکیب خود خواهند داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه