اخبار داغ

از افزایش بودجه حمل و نقل عمومی تا شماره نشدن اتوبوس ها

از افزایش بودجه حمل و نقل عمومی تا شماره نشدن اتوبوس ها
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه حمل و نقل عمومی برای سال آینده افزایش می‌یابد، گفت: شماره گذاری اتوبوس‌ها سریع تر انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درد مزمن حمل و نقل مدتهاست که علی رغم داشتن علاج درمان نشده و هیچ تیمارگری نیز نتوانسته آن را تیمار کند.

نبود ناوگان حمل و نقل عمومی به غیر از بروز مشکل برای شهروندان و افزایش ترافیک منجر به آلودگی هوای تهران و زحمت بیشتر برای شهروندان می‌شود.

مدتهاست که شهرداری تهران اقدام به خرید ناوگان حمل و نقل عمومی با کمک وزارت کشور و تولیدکنندگان داخلی کرده است و همزمان با هشتمین شنبه امید و افتخار رونمایی از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۲ دستگاه مینی‌بوس و دو هزارمین دستگاه تاکسی جایگزین در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده انجام شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در همین راستا گفت: تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز تهران ۹ هزار دستگاه است اما تا پایان ۴ سال امکان تهیه و خرید ۹ هزار اتوبوس نه در توان وزارت کشور و نه در توان شهرداری تهران است.

همچنین علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز اعلام کرد که در حال حاضر ۲۵۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در ناوگان تهران وجود دارد که بخشی از آنها به واسطه فرسودگی دائم از سرویس دهی بیرون می‌روند و نیازمند تعمیر هستند.

وی همچنین ادامه داد: در حقیقت بالغ بر یک دهه نوسازی در حمل و نقل عمومی تهران مورد توجه ویژه قرار نگرفته و سال گذشته ۱۷۵ دستگاه اتوبوس نوسازی شد و امسال نیز ۱۵۲ دستگاه از طریق وزارت کشور به ناوگان شهر تهران اضافه شد؛ ۶۴۰ دستگاه اتوبوس نیز قدرالسهم تهران از سوی وزارت کشور است که قدرالسهم شهرداری به وزارت کشور پرداخت شده که بخشی از آن دریافت و امیدواریم الباقی نیز تأمین شود.

اما با این اوصاف و از آنجایی که به گفته اعضای کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران ۳۲۵ دستگاه اتوبوس به تهران تحویل داده شده است که از بین آنها هنوز شماره گذاری حدود ۱۷۰ دستگاه اتوبوس انجام نشده است هنوز شاهد وقوع اتفاق قابل توجهی در حوزه حمل و نقل عمومی نیستیم.

عدم شماره گذاری اتوبوس‌های جدید به منزله این است که حتی با وجود خرید نیز نمی‌توان آنها را برای شهروندان به کار گرفت و وارد شهر کرد.

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به رونمایی از اتوبوس‌های جدید در شنبه‌های امید و افتخار و با اشاره به بکارگیری آنها گفت: اگر کارهای ما نمایشی باشد و اثر عملی از خود در کف جامعه نشان ندهد هرچه شنبه، یکشنبه، دوشنبه و هر روز هفته برنامه امید و افتخار اجرا کنیم بازهم نتیجه نخواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش بودجه حمل و نقل عمومی برای سال آینده اظهار کرد: اصرار شورای شهر برای اینکه در بودجه سال آینده قالبی برای حمل و نقل عمومی دیده شود نشان دهنده حساسیت ضرورت و توجه شورا به حمل و نقل است.

قائمی ادامه داد: انشاالله شهرداری تهران این اهتمام را داشته باشد که نمود خارجی تصمیماتش در زندگی روزمره مردم به مرحله ظهور برسد؛ اگر ون، تاکسی و اتوبوسی خریداری شده است باید حتماً به کف جامعه بیاید و تردد کند.

شماره گذاری اتوبوس‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که شهرداری تهران در مدت اخیر دریافت کرده یک محموله حدود ۱۵۰ دستگاهی و یک محموله ۱۷۵ دستگاهی بوده است گفت: بخشی از این ۱۷۵ دستگاه در حال فعالیت در سطح شهر هستند.

وی ادامه داد: اما در رابطه با اتوبوس‌هایی که اخیراً خریداری شدند ظاهراً هنوز شماره گذاری ها انجام نشده و نیازمند است تا ابتدا این شماره گذاری ها انجام شود و سپس وارد معابر شوند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با توجه به جلساتی که داشته‌ایم خواهش کرده‌ایم هرچه فوری‌تر شماره گذاری انجام شود گفت: امیدوارم اتوبوس‌ها در خدمت مردم قرار گیرند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه