اخبار داغ

روز آری گفتن به ارزش‌های نظام کشور؛

۱۲ فروردین؛ روزی برای جمهوری اسلامی ایران/ استقلال و آزادی؛ ثمره اراده ملت در یوم‌الله

۱۲ فروردین؛ روزی برای جمهوری اسلامی ایران/ استقلال و آزادی؛ ثمره اراده ملت در یوم‌الله
مردم ایران اسلامی در یوم الله ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با رای آری به جمهوری اسلامی ایران برگ زرین دیگری از تاریخ را رقم زدند و با تیر تدبیر و رای روشن مردم، نماد ننگین طاغوت و نظام نامردمی به تاریخ پیوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبارزات سیاسی با چاشنی عقیده و رهبری دینی ملت سرافراز ایران پس از فراز و فرودهای بسیار زیاد و قربانیهای بینهایت و تقدیم جانهای شیرین و شهادت انسانهای شریف سرانجام در روز ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ ببار نشست و نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی منقرض و حکومت دینی بجای آن مستقر گردید.

ملت متدین ایران که برای ایجاد این تحول تاریخی بهای سنگینی پرداخته بود با اعجاز خون و برپائی حماسه و الهام گیری از قوانین و تعالیم نجات بخش قرآنی موفق شد برخلاف نظر قدرتهای ظالم دنیا با تغیر مقتدرانه ساختار سیاسی رژیم مورد حمایت آمریکا در منطقه خاور میانه، الگوی زندگی نوینی را در قرن بیستم به عالم ارائه کند.

حضرت امام خمینی(ره) در کسوت رهبر و بنیانگذار محبوب این نظام الهی در کوتاهترین زمان ممکن ( ۵۰روز) صداقت و اصالت نهضت خود را در معرض رای مستقیم و اظهار نظر ‌کتبی آحاد مردم قرار داد تا در کنار مشروعیت دینی، مقبولیت اجتماعی انقلاب را نیز تضمین و راه شیطنت های آینده مخالفان را مسدودکند.

براین اساس مردم شرافتمند ایران در روز ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ با حضور در نخستین انتخابات قرن بیستم، با رای ۹۸/۲ خود عملا انقضای رژیم فاسد شاهنشاهی و ابقای جمهوری اسلامی ایران را به عالمیان اعلام و پایه های این نظام الهی و و جیزه وزین مردمی را تثبیت کردند.

۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نتایج رفراندوم تغییر نظام حکومت ایران که روزهای ۱۰و ۱۱ فروردین برگزار شد، اعلام و ۹۸/۲ درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به «جمهوری اسلامی» رای «آری» دادند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد

۱۲ فروردین سالروز تولد اولین نظام مردم سالار دینی در جهان و حاکمیت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در ایران است که مردم با مشارکت حداکثری و بی سابقه خود در رای‌گیری به تثبیت و استقرار نظام جمهوری اسلامی «آری» گفتند.

۱۲ فروردین در واقع تولد نظام جمهوری اسلامی ایران با رای مردمی است که حلاوت نوروزی را دوچندان کرد و نماد روی پا ایستادن، اقتدار، خودکفایی و افتخار است، چرا که ایران در شرایطی پیروز شد که برخی احزاب و گروه‌ها با حمایت و هدایت قدرت‌های شرقی و غربی فریاد می زدند که دین افیون جامعه است و جمهوری اسلامی نمی تواند کشور را اداره کند، اما حضرت امام خمینی(ره) بر استقرار نظام جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری دینی تاکید فرمودند و اقشار مختلف مردم نیز با پیروی از فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» با حضور در صحنه رفراندوم، رای سبز آری را به صندوقها ریختند و جمهوری اسلامی را تایید و در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کردند.

۱۲ فروردین در واقع نخستین تجلی مشارکت واقعی مردم ایران در تعیین سرنوشت خود و رای آری آنان به نظام جمهوری اسلامی است که با گذشت بیش از ۴۲ سال علاوه بر به ارمغان آوردن عزت، عظمت و استقلال واقعی برای ملت ایران به‌عنوان یک الگو سبب بیداری مسلمانان و ملت های خواهان استقلال در جهان علیه حکومت‌های مستبد وابسته به استکبار جهانی شد.

ملت ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای نهال انقلاب را کاشتند و حضرت امام خمینی (ره) به عنوان باغبان توانمند و فرزانه این انقلاب با کمک مردم این نهال را در میان توفان‌های سهمگین و دسیسه ها و توطئه های رنگارنگ دشمنان حفظ و به درخت تنومندی تبدیل کردند که امروز با رهبری هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری اقتدار ایران در دنیا می درخشد.

مردم ایران معتقدند که ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، یوم‌الله و روز احقاق حق و پیروزی دین است که برای تحقق آرمان‌های والای شهیدان حرکت می کند. این مردم بودند که در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۵۸ با حضوری باشکوه و بی نظیر در پای صندوق‌های رای، پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق بخشیدند.

همچنین پس از اعلام این همه پرسی و انتخاب آگاهانه و آزادنه مردم، امام خمینی (ره) در پیامی، ۱۲ فروردین را روز عید نامیدند که در بخشی از پیام ایشان آمده است : «صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.» اکنون پس از ۴۴ سال از برگزاری این رفراندوم، مردم ایران معتقدند که همچنان پای نظام و آرمان‌هایش ایستاده اند و برای شعار انقلاب «استقلال، آزادِی، جمهوری اسلامی» تلاش می کنند.

در این خیزش خونرنگ و نیران نیلگون که با فداکاری و ایثار شهیدان و آزادگان و مجاهدان و عالمان دین و هادیان متقین به ظهور و بروز رسیده بود، کلیه استانداردهای استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت در قالب قانون اساسی تعبیه، تدوین و ترسیم شده است. گرچه موجودیت این نظام نورانی مورد حدق و حسادت منافقین و جریانهای معاند داخلی و دشمنان بی انصاف خارجی قرار گرفت و در مقاطع و مواضع گوناگون با شدیدترین وجه و شنیع ترین روش ممکن، مورد تهاجم، تخاصمف تحریم و تهدید کشنده قرار گرفت اما بحول و قوه خدای حکیم و جان فشانی مردم و هدایت داهیانه رهبری معظم انقلاب کار مهاجمین به سرانجام نرسید و رتل گران جمهوری اسلامی بعد از ۴۴ سال باشکوه چون برگ شقایق بر بال ملائک و عین حقایق نقش بسته و شاهین شعاعش برفراز عالم می خرامد و جهان بشریت را به آینده خویش امیدوار می کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه