اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

وزیر پیشنهادی صمت از فیلتر پارلمان عبور می کند؟/ شمارش معکوس آغاز شد

وزیر پیشنهادی صمت از فیلتر پارلمان عبور می کند؟/ شمارش معکوس آغاز شد
جلسه رأی اعتماد به عباس علی‌ آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت فردا برگزار خواهد شد و وی برای تصدی این مسئولیت باید بتواند نظر موافق اکثریت نمایندگان مجلس را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته «عباس علی‌ آبادی» به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. توصیفات نمایندگان مجلس از سوابق کاری علی آبادی نشان می‌دهد که فضای مجلس شورای اسلامی برای رأی اعتماد به وی مثبت است و علی آبادی تصدی این وزارتخانه را به عهده خواهد گرفت.

نامه معرفی علی‌ آبادی در روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بلافاصله با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، برنامه‌های خود برای مدیریت وزارت کار را تشریح کرد و به سؤالات نمایندگان ملت پاسخ داد.

در نامه رئیس‌جمهور خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی برای معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت آمده است: «در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بدین وسیله جناب آقای عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به همراه مشخصات و سوابق و رئوس برنامه ایشان برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.»

جو مجلس درباره علی آبادی مثبت است

در این باره سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: علی‌ آبادی یک چهره شناخته شده است و نمایندگان شناخت خوبی از ایشان و سابقه‌ شان دارند. ایشان قبلا معاون وزیر نیرو بوده و مسئولیت های متعدد داشته اند، همچنین در گذشته خدمات ارزنده ای در وزارت نیرو انجام داده و پروژه های بزرگی را به نتیجه رسانده است.

وی با بیان اینکه علی آبادی به احتمال زیاد رأی بالایی از مجلس خواهد گرفت، عنوان کرد: ایشان تاکنون عملکرد مثبتی داشته و ضعفی درباره ایشان وجود ندارد، به همین دلیل جو مجلس درباره ایشان مثبت است و دلیلی ندارد که نمایندگان با ایشان مخالف باشند.

همچنین در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس که روز گذشته برگزار شد صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بررسی شد که در نهایت حدود ۸۸ درصد از اعضای کمیسیون با صلاحیت، سوابق و برنامه‌‎های پیشنهادی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند.

قرار بود جلسه رأی اعتماد به عباس علی‌ آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت یک شنبه هفته آینده (۲۸ خردادماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شود که بنا به درخواست معاون پارلمانی رئیس جمهور و با تصمیم هیات رئیسه مجلس این جلسه فردا برگزار خواهد شد و با توجه به سفر رئیس جمهور به ونزوئلا، این جلسه بدون حضور رئیس جمهور و با حضور معاون اول دولت تشکیل می‌شود.

علی‌ آبادی برای تصدی این مسئولیت باید بتواند نظر موافق اکثریت نمایندگان مجلس را به دست آورد. نقش و کارکرد علی‌آبادی در جلسه رای اعتماد خود بسیار حیاتی است. وی در صورتی که رای اعتماد مجلس را به دست آورد، می‌بایست با تلاش فراوان، به سرعت و با حساسیت بیشتری، به جمع‌آوری امور باقی‌مانده بپردازد. همچنین، او باید به وضعیت تولید و بازار با دقت فراوانی توجه کند، به ویژه با در نظر گرفتن قیمت‌های جدیدی که شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی اعلام کرده است. البته بدون شک، وزیری که در این شرایط نابسامان پا به عرضه خواهد گذشت، با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد بود.

گفتنی است؛ دهم اردیبهشت ماه بود که استیضاح فاطمی امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با ۱۶۲ رای موافق در مقابل ۱۰۲ رای مخالف در صحن علنی مجلس رای آورد و نمایندگان به ادامه کار وی در وزارت صمت اعتماد نکردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه