اخبار داغ

مؤتمنی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

قیمت خودور دوباره ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت

قیمت خودور دوباره ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با تأیید واردات خودرو کارکرده توسط شورای نگهبان دست‌کم ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران درباره میزان تاثیر واردات خودرو کارکرده در قیمت خودروهای داخلی و ایجاد آرامش در بازار خودرو به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا اظهار کرد: بازار خودرو طی هفته‌های اخیر نوسان داشته است و با ریزش نرخ دلار و ورود به کانال ۴۷ هزار تومان شاهد ریزش در بازار خودرو بودیم. اما با جهش نرخ دلار بار دیگر قیمت خودرو نیز افزایش پیدا کرد.

اکثر خودروها پس از اخبار واردات خودرو کارکرده ریزش کردند

وی افزود: با انتشار خبر مربوط به تصویب لایحه واردات خودروهای دست‌دوم، شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها بودیم و طی هفته گذشته نیز قیمت‌ها تغییر چندانی نکردند و در محدوده خود ثبات داشتند. اکثر خودروها طی دو روز گذشته ریزش کردند.

بیشتر بخوانید:
آخرین وضعیت صنعت و بازار خودرو/ قیمت‌ها روند کاهشی دارند

وی گفت: خبر مربوط به واردات خودروهای دست‌دوم باعث ریزش تا ۲۰ میلیون تومان در روز یکشنبه و تا ۱۰ میلیون تومان دیگر در روز دوشنبه شد. اما به‌طورکلی، قیمت‌ها نسبت به هفته‌های گذشته که با کاهش نرخ دلار ریزش بسیاری تجربه کرده بود.

وی افزود: اگر ارز در کانال ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان باقی بماند، تا زمانی که واردات خودرو عملیاتی شود، قیمت خودرو در بازار بر همین مدار خواهد چرخید. اما اگر خبر برسد که ثبت سفارش برای واردات خودروهای دست‌دوم انجام شده، قیمت‌ها نیز ریزش خواهند کرد.

با تأیید شورای نگهبان دست‌کم ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت خودرو کاهش خواهد یافت

وی توضیح داد: با تأیید شورای نگهبان بازار در انتظار تعرفه واردات باقی نمی‌ماند و همان روز ریزش دست‌کم ۱۰ تا ۱۵ درصدی را خواهد داشت. به‌هرحال دولت برای تنظیم بازار این کار را انجام خواهد داد و ثبت سفارش با سرعت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت تعرفه واردات خودرو گفت: وقتی تعرفه ۱۷۰درصدی برای خودرو در نظر گرفته می‌شود، یعنی اگر خودرویی ۱۰ هزار دلار قیمت داشته باشد، در کشور حدود ۳۰ هزار دلار تمام می‌شود؛ بنابراین حتی با تعرفه ۱۷۰درصدی هم شاهد تأثیرگذاری ورود خودروهای جدید بر بازار خواهیم بود.

وی افزود: اگر واردات خودروهای دست‌دوم با تعرفه کمتر از ۵۰درصد انجام شود، قیمت خودروهای مونتاژی به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین بیشترین کاهش قیمت با این میزان تعرفه مربوط به خودروهای مونتاژی خواهد بود و بعد از آن، خودروهای درجه‌یک ایران‌خودرو، مانند هایما، دنا پلاس، تارا و ۲۰۷ ریزش قیمت خواهند داشت. ضمن این‌که اگر روند واردات خودروهای دست‌دوم ادامه‌دار باشد، قیمت‌ها در بازار به‌شدت دستخوش تغییر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:
کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروها در ۲ ماه اخیر

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه