اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نجات بخش خصوصی از یک حاشیه خودساخته/ سلاح‌ ورزی از اتاق بازرگانی ایران رفت؟!

نجات بخش خصوصی از یک حاشیه خودساخته/ سلاح‌ ورزی از اتاق بازرگانی ایران رفت؟!
حواشی اقدامات حسین سلاح‌ ورزی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران همچنان ادامه دارد و صبح امروز یکی از خبرگزاری رسمی کشور متن نامه استعفای وی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در تاریخ ۲۸ خرداد ماه، با رأی نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، حسین سلاح‌ ورزی به عنوان رئیس جدید این اتاق انتخاب شد. اما این انتخابات با مشکلاتی همراه بود که باعث حواشی زیادی شد.

پس از این انتخابات، اسنادی توسط سایت‌های مختلف منتشر شد که نشان می‌دهند مراجع امنیتی صلاحیت سلاح‌ورزی را تایید نکرده‌اند. با انتشار این اسناد، برخی کانال‌های خبری اعلام کردند که سلاح‌ورزی استعفا داده است و از ریاست اتاق بازرگانی ایران کناره‌گیری کرده است.

باید توجه داشت که برای صلاحیت هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، تأیید وزارت اطلاعات لازم است. اما قبل از شروع فرایند انتخابات، حراست وزارت صمت به اطلاعاتی از وزارت اطلاعات دسترسی داشته و صلاحیت سلاح‌ورزی برای ریاست اتاق را رد کرده بود. این رد صلاحیت حتی به صورت رسمی نیز ابلاغ شده بود و سلاح‌ ورزی مجوز حضور در هیأت رئیسه اتاق را نداشت. با این حال، شورای نظارت، نظر مرکز حراست وزارت صمت را نادیده گرفته و انتخابات را با گزینه رد صلاحیت برگزار کرده است.

 

در همین خصوص تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با وزیر صمت خواستار ابطال این انتخابات شده بودند و بر همین اساس موضوع در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و همچنین شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی قرار گرفت.

در این باره علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس چندی پیش گفته بود:‌ با وجود تذکر علنی نماینده وزارت صمت در انجمن نظارت و نیز تأکید مجدد نمایندگان وزارت اطلاعات، آقای سلاح ورزی با استناد به تفسیر بخش حقوقی اتاق بازرگانی در نهایت در انتخابات شرکت کرده است.

وی افزود: بنا بر همه شواهد بررسی شده و تأیید نمایندگان دستگاه‌های امنیتی هیچ گونه تأکیدی از هیچ یک از مقامات رسمی کشور در خصوص تأیید صلاحیت آقای سلاح ورزی صورت نگرفته و نامبرده صراحتا جهت حضور در انتخابات رد صلاحیت شده بود.

حاشیه‌ها درمورد ماندن و رفتن حسین سلاح ورزی رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران دوباره بالا گرفته و این‌ بار یکی از خبرگزاری رسمی کشور صبح امروز اعلام کرد که به متن نامه استعفای سلاح‌ ورزی دسترسی پیدا کرده است. 

در این نامه نوشته شده است:

"اعضا محترم و معزز هیئت نمایندگان

با سلام و احترام

به منظور فراهم کردن شرایط بهتر جهت فعالیت ها و ماموریت های اتاق بازرگانی، به عنوان خانه بخش خصوصی ایران، ترجیح اینجانب به این است که کناره گیری نمایم.

لذا بدینوسیله مراتب استعفای خود را از ریاست اتاق بازرگانی ایران به محضر شما بزرگواران اعلام و تقدیم میدارم.

با تجدید احترام

حسین سلاح ورزی"

تهدید رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران

البته این در حالی است که حسین سلاح‌ ورزی شب گذشته در توئیتر ماجرای استعفای خود را تکذیب کرد و گفت که درباره مسایل اخیر یکشنبه آینده صحبت خواهد کرد.

در توئیت سلاح ورزی آمده است: «‌اینجانب در کمال صحت عقل و جان اعلام می‌کنم به مسئولیت خطیری که هیات نمایندگان بر عهده‌ام گذاشته، متعهد بوده و کناره‌گیری یا استعفا از جایگاه ریاست اتاق ایران را بشدت تکذیب و انکار می‌کنم.»

وی تاکید کرده است: «یکشنبه به تفصیل در خصوص این تحرکات صحبت خواهم کرد، البته به شرط حیات!»

لازم به ذکر است؛ در ماه‌های گذشته، سلاح‌ورزی در فضای مجازی مواضع منتقدانه‌ای نسبت به مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و در راستای تبلیغات دشمنان ایران، از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، فعالیت می‌کرده است. پیشتر هم برخی رسانه ها گزارشاتی از برخی تخلفات اقتصادی وی منتشر کرده بودند. بنابراین بهتر است رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران حالا که تهدید به بیان حقایق در روز یکشنبه کرده، ابتدا به شبهات و اتهاماتی که در رسانه‌ها درباره تخلفات اقتصادی وی منتشر شده است، پاسخ دهد.

به گزارش دانا؛ حال باید دید پشت پرده این ماجراها چیست و آیا سلاح ورزی با توجه به حواشی اخیر خود استعفا داده است یا منتظر روز یکشنبه است؟!

بیشتر بخوانید:

ورود دستگاههای امنیتی به پرونده کشف شبکه حامیان سلاح‌ورزی

گفتنی است؛‌ دهمین دوره انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ۲۸ خرداد برگزار و حسین سلاح ورزی با ۲۶۵ رای به عنوان رییس پارلمان بخش خصوصی انتخاب شد اما پس از بررسی ها مشخص شد که نهادهای ذی ربط صلاحیت وی را برای حضور در این انتخابات تایید نکرده اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه