اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با دانا:

واردات موجب ایجاد رقابت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی می‌شود

واردات موجب ایجاد رقابت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی می‌شود
غلامرضا مرحبا گفت: توسعه بازار خودرو و افزایش کیفیت تولیدات داخلی، دو مسئله مهمی هستند که واردات می‌توانند فرصت‌های جدیدی را در این دو زمینه ایجاد کند.

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره تأیید واردات خودرو از سوی شورای نگهبان و مزایای آن در بازار خودرو کشور اظهار کرد: خودرو برعکس سایر کشورها در کشور ما به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به‌حساب می‌آید.

اهمیت توجه به تولید داخل و عوامل موثر بر کیفیت تولید

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تولید خودرو باید به تولید داخلی به میزانی توجه شود که تا جایی که ممکن است تمام نیازهای مصرف‌کنندگان از داخل کشور تأمین شود، افزود: درگذشته، همیشه جهت‌گیری مسئولین کشور به سمت تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است؛ اما با وجود این حمایت‌ها، خروجی تولیدکنندگان این محصول استراتژیک رضایت عمومی را جلب نکرده است.

بیشتر بخوانید:

تسریع در اجرای لایحهٔ واردات خودرو کارکرده؛ راهی برای تأمین نیاز بازار

عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو

مرحبا معتقد است که عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو در کشور، عدم رضایت مردم در این حوزه را در پی داشته است و منجر به درست‌شدن دو بازار شرکتی و بازار آزاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به این نکته پرداخت که خودرو در کشور به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده که باعث ایجاد بازار کاذب و افزایش قیمت آن در کشور شده است.

تولیدکنندگان داخلی نتوانستند رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند

این عضو کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: تولیدکنندگان داخلی توان تولید باکیفیت و جلب رضایت مشتریان را تا کنون نداشته‌اند، پس باید اجازه داده شود تا با واردات خودرو و با ایجاد رقابت باعث واقعی شدن قیمت‌ها، تولید بیشتر و بهتر قطعات خودروها شده و در نهایت رضایت مصرف‌کنندگان از این صنعت به وجود آید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از واردات خودرو به کشور حمایت کرد و دلیل این حمایت را ایجاد رقابت با شرکت‌های خودروساز بین‌المللی عنوان نمود.

امید داریم تا با واردات، رقابت واقعی در بازار خودرو ایجاد شود

وی افزود: به دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضای خودرو در کشور، ایجاد بازار کاذب و افزایش قیمت آن را به یکی از مشکلات اصلی در حوزه خودرو تبدیل شده و با واردات خودرو، امیدوار هستیم که رقابت واقعی در بازار خودرو ایجاد شود و تولیدکنندگان داخلی تلاش کنند تا با تولید محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب، در اختیار مردم قرار دهند.

وی در پایان تأکید کرد: طرح واردات خودرو به کشور، اگر با رعایت استانداردهای لازم صورت گیرد، می‌تواند برای کشور مفید باشد و در نهایت باعث ایجاد رقابت و افزایش کیفیت تولیدات داخلی شود.

بیشتر بخوانید:

تأثیر واردات خودرو کارکرده بر روند کاهش قیمت بازار خودرو

همه چیز درباره واردات خودروهای کارکرده/ چه کسانی می‌توانند خودرو کارکرده وارد کنند؟

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه