اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

جنگ پهپادی روسیه-اوکراین؛ «صنایع نظامی» هدف جدید تسلیحات غربی

جنگ پهپادی روسیه-اوکراین؛ «صنایع نظامی» هدف جدید تسلیحات غربی
اداره نظامی منطقه کی یف اعلام کرد که روسیه شب گذشته یک حمله پهپادی بر فراز منطقه پایتخت انجام داده است و روسیه از سرنگونی ۳ پهپاد اوکراینی در شبه جزیره کریمه خبر داده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آن که ویتالی کلیچکو، شهردار کی یف گفت که سامانه‌های دفاع هوایی در حال مقابله با حمله هوایی روسیه هستند و دست‌کم پنج انفجار در سراسر کیف، پایتخت اوکراین شنیده شده است.

کلیچکو نوشت که پهپادها همچنان به سمت کیف در حرکت هستند.

از سوی دیگر، سرگئی آکسیونوف، رئیس اداره شبه جزیره کریمه گفت که پدافند هوایی روسیه 3 پهپاد اوکراینی یکی در شمال غربی و دو تا در غرب شبه جزیره را سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اطلاع داده است که پدافند هوایی یک حمله پهپادی اوکراینی را که سعی داشت اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه را در حدود ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت محلی هدف قرار دهد، خنثی کرده است.

هدف قرار دادن صنایع نظامی

اوکراین از طریق رئیس اطلاعات نظامی خود، ژنرال کیریلو بودانوف تأیید کرد که حملات این کشور به خاک روسیه عمدتاً صنایع نظامی را هدف قرار می دهد.

بودانوف گفت که در میان اهداف، کارخانه تراشه های الکترونیکی مورد استفاده در ساخت موشک ها است که روسیه به طور گسترده از آن برای بمباران سرزمین اوکراین استفاده می کند.

در ماه‌های اخیر، مناطق روسیه در معرض حملات فراوانی قرار گرفته است که بیشتر آنها از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کنند.

در همین حال، رستم عمروف، وزیر دفاع جدید اوکراین از کشورهای غربی خواست تا سلاح های سنگین بیشتری به کشورش ارائه دهند تا از ضدحمله ای که نیروهایش برای بازپس گیری سرزمین های تحت کنترل روسیه آغاز کرده اند، حمایت کنند.

در ژوئن گذشته، کی‌یف یک حمله متقابل را برای بازگرداندن قلمرو تحت کنترل نیروهای روسی در شرق و جنوب اوکراین آغاز کرد، اما این حملات به نتایج مطلوب نرسیده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که برتری هوایی روسیه باعث شده تا ضدحمله ها را متوقف کند و از کندی کمک‌های نظامی غرب ابراز تأسف کرد و خواستار تسلیحات دوربرد و تشدید تحریم‌ها علیه مسکو شد.

420  هزار سرباز در خط مقدم روسیه

بر اساس برآوردهای اطلاعات ارتش اوکراین، روسیه 420 هزار سرباز در مناطق تحت اشغال خود در شرق و جنوب اوکراین دارد.

وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس اطلاعات وزارت دفاع روسیه گفت که این تعداد شامل گارد ملی روسیه و دیگر تشکیلات ویژه ای که مسئول حفظ اقتدار اشغالگر در سرزمین های ما هستند، نمی شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه