اخبار داغ

فلاحی در گفتگو با دانا:

فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان تمام شدنی نیست

فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان تمام شدنی نیست
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منتظر توضیحات اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان درباره پرداخت های نامتعارف هستیم، گفت: متاسفانه فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان تمام شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان با انتشار خبر پرداخت نامتعارف به یکی از معاونانش واکنش های بسیاری را به دنبال داشت و بلافاصله به دستور وزیر آموزش و پرورش معاون این صندوق از کار برکنار شد.

با این حال اما به نظر می رسد فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان عزمی جدی تر می طلبد، عزمی که بتواند ساختار این صندوق را به نفع فرهنگیان دچار تحول کند.

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در این باره گفت: متاسفانه فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صندوق های اقتصادی در کشور به یک قصه پر غصه تبدیل شده است، ادامه داد: هر بار که خبری از پرداخت های نامتعارف در یکی از این صندوق ها منتشر می شود، لطمه به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی می خورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه جلسه هفته گذشته کمیسیون آموزش با اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان لغو شد، عنوان کرد: احتمالا این جلسه برای شنیدن توضیحات اعضای صندوق درباره پرداخت های نامتعارف هفته آینده برگزار شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به سرفصل های احتمالی که قرار است در نشست با اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: مجلس درخواست اصلاح اساسنامه این صندوق را دارد که به طور جدی آن را دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان ریشه دار است/ صندوق نیازمند بازنگری و تامل جدی است

پرونده پُر رمز و راز فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان/ تخلفات تا کی ادامه دارد؟

ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان را از دولت توقع داریم/ نظارتی بر عملکرد صندوق وجود ندارد

 

فلاحی ادامه داد: همچنین موضوع پرداخت مطالبات از سوی صندوق و نیز توضیح درباره پرداختی های نامتعارف که اخیرا صورت گرفته در دستور کار نشست اعضای کمیسیون با اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه برخورد با فساد در هر سطحی وظیفه ذاتی قوه قضائیه است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید با قاطعیت با فساد در بخش های مختلف برخورد کند تا از هرگونه دست اندازی در بیت المال و اموال مردم جلوگیری به عمل آید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
حسین ثقفی -> 1402/06/26
پاسخ

واقعا احسنت به این نماینده. حق و حقوق معلم بدبخت در جیب یکسری از این رانت خوارهاست.

حسین نامداری -> 1402/06/26
پاسخ

آقایان نمایندگان اصل نود کجا تشریف دارید؟ دقیقا کجایید؟ کی باید به این تخلفات آن هم در این حجم گسترده رسیدگی کنه؟

مرضیه -> 1402/06/26
پاسخ

آقایون این صندوق محل امنی برای متخلفان است. همیشه و در همه ادوار هم همین بوده. دست مدیران این صندوق سالهاست که در جیب معلم بدبخت فرو رفته.

اسماعیل -> 1402/06/26
پاسخ

فقط یک قلم که رو شده ۴۱۲ میلیون تومان بود. کدام معلم در ۵ سال مجموع حقوقش ۴۱۲ میلیون تومان میشه که این مدیر... در ۹ ماه ۴۱۲ میلیون تومان حقوق گرفته؟؟؟ این ها حق الناس هستش. در این صندوق جز پایمال کردن حقق معلمان هیچ کار دیگه ایی صورت نمیگیره

معلم بازنشسته -> 1402/06/26
پاسخ

فساد در این صندوق نهادینه شده، امیدوارم وزیر جدید که بسیار پر قدرت هم برخورد کردند خودشون بیان و این صندوق رو نظارت کنند. در این صندوق چه پشت پرده هایی که نهفته است.