اخبار داغ

راه دانا گزارش می‌دهد؛

۱۰ روز پس از زلزله مراکش؛ از اتصال شبکه جاده‌ای تا پناه دادن به آسیب‌دیدگان

۱۰ روز پس از زلزله مراکش؛ از اتصال شبکه جاده‌ای تا پناه دادن به آسیب‌دیدگان
امداد رسانی در مراکش ۱۰ روز پس از زلزله ادامه دارد و سازمان های امدادی به تلاش های خود برای پناه دادن به آسیب دیدگان و درمان مجروحان ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از زلزله ویرانگری که شامگاه ۱۷ شهریور در کشور مغرب رخ داد، تیم های امدادی به عملیات امدادی و جستجوی افراد مفقود زیر آوار ادامه می دهند.

عبداللطیف وهبی، وزیر دادگستری مراکش گفت که عملیات جستجو برای افرادی که زیر آوار گیر افتاده اند ادامه دارد و افزود که دولت مراکش تصمیم به شروع بازسازی و پناه دادن به آسیب دیدگان گرفته است.

مدیر مرکز بیمارستانی منطقه ای شهرستان طرودنت در جنوب کشور با بیان اینکه این مرکز روزانه پذیرای حدود 130 مصدوم است، گفت: وزارت بهداشت در حال اعزام تعدادی از مجروحان به بیمارستان های شهرستان های همجوار برای تسریع در روند رسیدگی است.

برپایی چادرهای مدارس برای تحصیل 

مقامات محلی اعلام کردند که تمامی راه های اصلی آسیب دیده در اثر زلزله در استان طرودانت را باز کرده اند و تیم های امدادی عملیات خود را در نقاط دور افتاده در استان الحوض تشدید کرده اند.

همزمان با برپایی چادرهای مدارس توسط ارتش مراکش در شهر آمیزمیز و برخی مناطق همجوار، عملیات اهدای خون نیز چه با مشارکت شهروندان و چه با حضور پرسنل امنیتی ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی مراکش به نقل از بیانیه ای از سوی اداره آموزش و پرورش استان الحوض که بیشترین آسیب را از این زمین لرزه گرفته است، نوشت: امروز 789 دانش آموز از مؤسسات آموزشی که در اثر زلزله در این استان به شدت آسیب دیده بودند، به مداری مراکش منتقل شدند.

برپایی 150 چادر با هدف توانایی برای ادامه تحصیل در شرایط خوب، تحت نظارت مقامات اداره آموزش و پرورش، مقامات محلی، ژاندارمری سلطنتی و نیروهای کمکی به ذینفعان انجام شده است.

یک مقام در وزارت آموزش مراکش گفت که از امروز دوشنبه، آموزش و تدریس به تدریج در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده اند از سر گرفته می شود.

ساختمان های فروریخته از زلزله

مقامات محلی پیش از این اعلام کرده بود که حدود 50000 خانه به طور کامل یا جزئی در اثر زلزله فرو ریخته است و به آمادگی دولت برای کمک مالی مستقیم تاکید کردند.

زلزله‌ای به بزرگی 7 ریشتر در شامگاه 8 سپتامبر چندین شهر بزرگ مراکش مانند مراکش، آگادیر و تارودانت در مرکز و جنوب این کشور را لرزاند و شدت زلزله در دیگر شهرهای مراکش، مانند پایتخت، رباط، کازابلانکا، مکنس و فاس احساس شد.

این زمین لرزه بر اساس آخرین داده های وزارت کشور مراکش منجر به کشته شدن 2946 نفر و مجروح شدن 6125 نفر شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه