اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سرخوردگی اصلاح‌طلبان از اغتشاشات و ذوب شدن یخ تحریم انتخابات

سرخوردگی اصلاح‌طلبان از اغتشاشات و ذوب شدن یخ تحریم انتخابات
در حالی طیف تندرو اصلاح طلب از تحریم انتخابات صحبت می کند که احزاب میانه رو از توصیه پدرخوانده های اصلاح طلب ناامید هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که جریان رسانه ای و اتاق فکر اردوگاه اصلاحات تمام امیدش به شهریور و سالگرد اغتشاشات به بهانه شعار «زن ، زندگی، آزادی» بود تا در آستانه انتخابات سوار بر موج رسانه ای با اپوزیسیون خارج نیشین هم صدا شده و در کشور آشوب تازه ای به پا کند، اما مردم به فراخوان های ضد انقلاب روی خوش نشان ندادند.

بی توجهی مردم به دعوت برای حضور در فراخوان های ضد انقلاب، موجب شد اصلاح طلبان از درست کردن بساط تازه برای کشور ناامید و سرخورده شوند.

تا جایی که برخی رسانه های نزدیک به این جریان در ناامیدی کامل از ایجاد آشوب تازه، یخ تحریم انتخابات را هم ذوب کردند تا شاید از این طریق داستان تحریم انتخابات را کم رنگ کرده و آرام آرام حضور اصللح طلبان در رقابت های انتخاباتی پیش رو را زمزمه کنند.

بعید است اصلاح طلبان به لیست واحد برسند!

روزنامه «آرمان امروز» در گزارشی از ورود جریان اصلاحات به انتخابات مجلس در چند گروه و بدون لیست واحد خبر داده است.

این روزنامه نوشته است: این بار هم شاهد کثرت گروه‌ها و تشکل‌ها در جبهه‌ اصولگرا و اصلاح‌طلب هستیم. تا جایی که اطلاع داریم اصلاح‌طلبان به ۵ یا ۶ شکل وارد انتخابات می‌شوند و بعید است به فهرست واحد برسند. طیف تندرو و معتدل هر کدام به شیوه‌ای و گروهی هم با استفاده از «مهره‌های سفید» وارد انتخابات می‌شوند. در سوی دیگر احتمال اینکه اصولگرایان شورای واحد تشکیل دهند، وجود ندارد. اصولگرایان در گذشته حول محور مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی جمع می‌شدند و تشکل‌های همسو کنار هم قرار می‌گرفتند و علی اکبر ناطق نوری جلسات را اداره می‌کرد و بعد هم شوراهای وحدت و ائتلاف تشکیل شد. در میدان سیاست ممکن است اتفاقات مختلفی رخ دهد اما بر اساس برآوردها، در این انتخابات، تشکل‌ها و فهرست‌های متعدد خواهیم داشت!

روزنامه آفتاب یزد نیز در مطلبی از شروط لازم برای حضور اقلیت قوی اصلاح طلبان در مجلس آینده خبر داد.

ناامیدی احزاب اصلاح طلب از توصیه پدرخوانده ها

این روزنامه نوشت: چنانچه فضا از سوی نهادهای نظارتی بازتر باشد امکان حضور تیمی قوی از اصلاح طلبان در مجلس آتی فراهم خواهد شد.

دست و پا زدن های رسانه ای اصلاح طلبان برای حضور در مجلس آتی در حالی است که تا پیش از این چهره های این جریان سیاسی و رسانه های منتسب به آن از عدم انگیزه برای ورود به انتخابات خبر می دادند.

روزنامه ابتکار نیز پیش از این در گزارشی با عنوان لیست انتخاباتی اصلاح طلبان منتشر شد از شکل گیری ائتلاف جدید در این جریان سیاسی برای ورود به انتخابات خبر داده بود.

براین اساس ۸ حزب اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند. سید عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور در دولت اصلاحات، نیز در ارزیابی خود در‫خصوص انتخابات مجلس یازدهم گفته: اصلاح‫طلبان هر جا که کاندیدا داشته باشند قطعا مشارکت خواهند کرد!

به نظر می رسد یخ تحریم انتخابات در اردوگاه اصلاحات آب شده و این جریان ناامید از اغتشاشات در کشور  به سراغ انتخابات پیش رو رفته است.

این البته در حالی است که طیف تندروی اصلاحات همچنان بر تحریم انتخابات تاکید دارند که این مواضع نشان می دهد این روزها احزاب اصلاح طلب ناامید از توصیه پدرخوانده های این جریان سودای جدایی سر داده و مسیر مستقلی را طی می کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه