اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

۱۲ روز پس از زلزله مغرب؛ از ادامه عملیات امدادونجات تا آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده

۱۲ روز پس از زلزله مغرب؛ از ادامه عملیات امدادونجات تا آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده
پس از زلزله ویرانگر در منطقه الحوض، تیم‌های امداد در مراکش همچنان به عملیات امدادی و جستجوی افراد مفقود در زیر آوار ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از زلزله ویرانگر الحوض، تیم‌های امداد در مراکش به عملیات امدادی و جستجوی افراد مفقود در زیر آوار ادامه می‌دهند.

جستجو برای یافتن بازماندگان و بازیابی اجساد قربانیان برای دوازدهمین روز متوالی از زمان وقوع زمین لرزه در شامگاه 17 شهریورماه ادامه دارد.

بر اساس آخرین داده های وزارت کشور مراکش، عملیات امداد و نجات در مناطق مختلف آسیب دیده ادامه دارد که در نتیجه این زمین لرزه 2946 نفر کشته و 6125 نفر مجروح شدند.

بسیاری از پزشکان و پرستاران در سازماندهی کاروان های پزشکی برای زلزله زدگان کمک کردند و به تعداد بیمارستان های نظامی سازماندهی شده توسط ارتش اضافه شد.

نیروهای ارتش مغرب همچنین به توزیع چادر در تعدادی از مناطق آسیب دیده از جمله: استان تارودانت ادامه می دهد.

آغاز پرداخت خدمات مالی برای بازسازی

به گزارش تلویزیون دولتی، روند شمارش خانه های فروریخته یا آسیب دیده با هدف اعطای بودجه به صاحبان آنها برای بازسازی آنها آغاز شده است.

مقامات مراکشی همچنین از ادامه عملیات برای باز کردن جاده های کوهستانی منتهی به روستاهای دورافتاده زلزله زده خبر دادند.

در همین حال، نهادهای امدادی به تلاش خود برای پناه دادن به آسیب دیدگان و مداوای مجروحان ادامه می دهند. این همزمان با آغاز برنامه اضطراری دولت برای پناه دادن به کسانی است که خانه های خود را از دست داده اند.

دادگاه سلطنتی مراکش پنجشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که 50000 خانه به طور کامل یا جزئی در اثر زلزله فرو ریخته و دولت برای کمک مالی مستقیم به ارزش 140000 درهم اعلام آمادگی کرده است.

آغاز مطالعات مناطق آسیب دیده

در همین حال، وزارت آموزش مراکش اعلام کرد که از روز دوشنبه به تدریج مطالعات در مناطقی که بیشترین آسیب را از زمین لرزه الحوض دیده اند، از سر گرفته می شود.

وزارت آموزش و پروش مراکش نصب 150 چادر را آغاز کرده است و آنها را به تجهیزات آموزشی و آموزشی و پنل های خورشیدی لازم برای استفاده به عنوان مدرسه مجهز کرده است.

این وزارتخانه گفت: از سرگیری تدریجی روند آموزشی از طریق سه حالت تحصیل در چادر، تحصیل در واحدهای سیار و همچنین انتقال موسسات آموزشی به همراه دانش آموزان و کارکنان خود از مناطق آسیب دیده به سایر مناطق امن انجام می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه