اخبار داغ

عمویی در گفتگو با دانا:

تحریم هیچ وقت مانع حرکت و اراده‌ی مردم حاکمیت ایران نبوده است

تحریم هیچ وقت مانع حرکت و اراده‌ی مردم حاکمیت ایران نبوده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم هیچ وقت مانع حرکت و اراده‌ی مردم حاکمیت ایران نبوده است.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: سیاست تحریم سیاست اثربخشی برای ایالات متحده نبوده است، در واقع آن ها یک عادت غلط را مدام تکرار می‌ کنند، بدون اینکه بتوانند از آن نتیجه بگیرند.

سیاست اثربخش در مواجهه با ایران احترام متقابل است

وی با اشاره به اینکه تحریم مسئولان جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا صرفاً تبلیغاتی است و عملاً اجرایی نمی شود، تاکید کرد: آن  چیزی که می‌ تواند در مواجهه با ایران اثربخش باشد، احترام متقابل است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تحریم هیچ وقت مانع حرکت و اراده‌ی مردم حاکمیت ایران نبوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا می‌داند سیاست فشار حداکثری شکست خورده اما حاضر نیست از ادامه تحریم‌ها دست بکشد.

گفتنی است؛ دولت بایدن روز سه‌شنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران و اتباع کشورهای روسیه، چین و ترکیه در ارتباط با ساخت هواپیماهای بدون سرنشین اعمال کرد. وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدید علیه هفت فرد و چهار نهاد در چهار کشور مذکور به خاطر تلاش‌های نظامی و حمایت‌های مالی از ساخت پهپادهای نظامی در نظر گرفته است.

روز دوشنبه نیز خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که مقام‌های ارشد دولت بایدن روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفتند واشنگتن فشار علیه ایران را با اعمال تحریم‌های تازه علیه وزارت اطلاعات و محمود احمدی نژاد حفظ خواهد کرد.

واشنگتن پیش از این نیز در 24 شهریور اعلام کرد: 18 عضو اصلی نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران و فراجا؛ رئیس سازمان زندان‌ها؛ سه فرد و یک شرکت به بهانه آنچه ارتباط با سانسور نظام‌مند و جلوگیری از دسترسی به اینترنت خوانده شده؛ سه رسانه فارس، تسنیم و پِرس تی.وی با این بهانه که تحت کنترل سپاه هستند و همچنین سه مقام ارشد را تحریم کرده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه