اخبار داغ

گزارش دانا از مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج و وزارت اقتصاد؛

سردار سلیمانی: بسیج در هر عرصه‌ای موفق عمل کرده/ خاندوزی: مردم باید در اقتصاد میدان‌دار شوند + فیلم

سردار سلیمانی: بسیج در هر عرصه‌ای موفق عمل کرده/ خاندوزی: مردم باید در اقتصاد میدان‌دار شوند + فیلم
امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور، مراسم امضای تفاهم‌نامه بسیج مستضعفین و وزارت اقتصاد باهدف ظرفیت‌سازی و مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مراسم امضای تفاهم‌نامه بسیج مستضعفین و وزارت اقتصاد با حضور سید احسان خاندوزی و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی و معاونان وزیر اقتصاد و رؤسای اقشار سازمان بسیج باهدف ظرفیت‌سازی و مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

وزیر اقتصاد: با همکاری بسیج، مردم باید در اقتصاد میدان‌دار شوند

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در ابتدای این برنامه اقدام به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در راستای سند اعتلای بسیج و پیاده‌سازی اقتصاد مردمی نمود و پس از ایشان سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد: مردمی‌سازی اقتصاد در نگاه ساده به این معناست که بتوانیم ارتباط و اقناع بیشتری با خواست و رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

گزارش تصویری/ امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج و وزارت امور اقتصادی

وی افزود: مردمی‌سازی اقتصاد در واقع فرهنگ مدیریتی بر خواسته از توده مردم است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: در مردمی‌سازی اقتصاد مردم نقش بهره‌بردار از فعالیت اقتصادی را دارند و در مرحله بعد مردم از بهره‌برداری به میدان‌دار تبدیل می‌شوند.

خاندوزی گفت: مردم‌داری یعنی از ظرفیت مردم در اتخاذ سیاست، پیاده‌سازی و اصلاح امور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای مردمی‌سازی اقتصاد از ظرفیت مردم که بالاترین ظرفیت نسبت به طرفیت رسمی موجود که مبتنی بر درون سازمان است، وارد ظرفیت برون‌سازمانی می‌شویم که تصمیم سیاست‌گذار اصلاح می‌شود.

وزیر اقتصاد بیان کرد: استفاده از ظرفیت مردم در مرحله پیاده‌سازی سیاست‌ها کمک می‌کند ضعف‌های نظام مدیریتی که دچار آن هستیم را برطرف می‌کند و از آفات دور می‌کند.خاندوزی اضافه کرد: مردمی‌سازی اقتصاد در مرحله نظارت زمینه را برای توسعه نق مدیریت و رهبری فراهم می‌کند و دیگر امکان فریب نیست؛ زیرا با استفاده از این ظرفیت میلیونی مردم توان چندبرابری برای اقتصاد فراهم می‌شود.

سردار سلیمانی: بسیج در هر عرصه‌ای موفق عمل کرده

سردار سرتیپ، غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان سخنران بعدی مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت اقتصاد و دارایی در این برنامه اظهار کرد: بسیج تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی است و تحت فرمان رهبری قرار دارد. چون همواره میدان‌دار اصلی مردم هستند، لذا موفقیت دولت هم به شرطی حاصل می‌شود که مردم در صحنه حضور داشته باشند.

سردار سلیمانی افزود: تجربه بسیج می‌تواند بسیج‌کنندگی ایجاد کند؛ بدین صورت که هرگاه بسیج در عرصه‌ای نیاز به حضور و مشارکت مردم را داشته است، مردم به فراخوان‌های بسیج پاسخ مثبت دادند؛ بنابراین ظرفیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف خیلی زیاد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه در خصوص گسترش استفاده از انرژی خورشیدی بیان کرد: دررابطه‌با افزایش استفاده از انرژی خورشیدی، پیشنهاد می‌کنیم که اگر سهمی به سپاه‌های استانی بدهیم، هر استان در سال می‌تواند ۲۰۰ مگابایت برق تولید کند که در برنامه‌ای پنج‌ساله می‌توان ۳۰ هزار مگابایت برق تولید کرد.

وی درباره استفاده مجموعه‌های دولتی از توان بسیج هم گفت: بسیج تاکنون با دستگاه دولتی متعددی در راستای اجرای پروژه‌هایی که دارند، تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده که در این میان تنها وزارتخانه‌ای که به‌خوبی از ظرفیت بسیج استفاده کرده وزارت بهداشت بوده است.

وی افزود: در واکسیناسیون فلج اطفال و هم واکسیناسیون کرونا از مشارکت بسیجیان به‌خوبی بهره برده است؛ اما سایر دستگاه تاکنون آن‌گونه که باید از این ظرفیت بسیج استفاده لازم را نداشته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال در طرح «آبخیز تا جالیز» علی‌رغم آن که تفاهم‌نامهٔ آن مدت‌هاست به امضا رسیده، ولی هنوز عملیاتی نشده و یا طرح مانع‌زدایی از صنایع کوچک که هزار و ۴۸۰ مورد آن از جمله شهرک شکوهیه قم را بسیج بدون دریافت ریالی از دولت انجام داده است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه مردم را باید در حوزه اقتصاد وارد کرد و این شدنی است، افزود: ۲۸ هزار صندوق قرض‌الحسنه در مساجد کشور توسط بسیج راه‌اندازی شده است؛ صندوق‌هایی که چهار میلیارد تومان گردش مالی آن در یک سال اخیر بوده؛ البته یک میلیارد تومان آن توسط خیّرین به‌صورت بلاعوض تقدیم شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید در مساجد گفتمان‌سازی ایجاد کنیم، عنوان کرد: بسیج برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آب و انرژی برنامه دارد؛ زیرا هر کجا بسیج وارد شده، نتایج خوبی را شاهد بودیم؛ از سوی دیگر شاهد هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خوبی داشته‌اند؛ به‌نحوی‌که دستگاه‌های زیادی توسط این شرکت‌ها پس از ساخت صادر شده است؛ لذا باتوجه‌به نقش مهم این شرکت‌ها ضروری است که حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد؛ چرا که هم‌اکنون ۵۰۰ طرح دانش‌بنیان‌ها معطل‌مانده تا مورد حمایت قرار گیرند؛ بنابراین بسیج آمادگی دارد تا به دولت در هر برنامه‌ای که می‌خواهد مردمی شود، کمک کند.

گزارش تصویری/ امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج و وزارت امور اقتصادی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه