اخبار داغ

علی رضایی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

آزادسازی دارایی‌های ایران؛ نمایی از موفقیت دیپلماسی عزتمندانه

آزادسازی دارایی‌های ایران؛ نمایی از موفقیت دیپلماسی عزتمندانه
نماینده مردم کنگاور در مجلس گفت: آزادسازی دارایی‌های ایران نتیجه‌ای از دیپلماسی موفق دولت است و نشان از ناتوانی دیپلماسی التماسی در مقابل آمریکا دارد.

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به آزادسازی دارایی‌های ایران اظهار داشت: این عملیات نتیجه‌ای از دیپلماسی موفق دولت است و نشان دهنده این است که دیپلماسی التماسی در مقابل آمریکا جواب نمیدهد.

وی افزود: وزیر خارجه و رییس‌جمهور در دولت‌های گذشته مدت‌ها با مقامات آمریکایی مذاکره کردند، اما علاوه بر اینکه نتیجه‌ای به دست نیاوردند، ضررهایی نیز به کشور وارد کردند و کلی از دارایی‌های ملی را نیز از دست دادیم.

نماینده مردم کنگاور در مجلس ادامه داد: اخیراً با استفاده از دیپلماسی عزتمندانه، موفق به آزادسازی منابع خودمان شدیم و توانستیم حقوق ملت ایران را پس بگیریم و همچنین توانستیم زندانیان ایرانی را نیز آزاد کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس امیدوار است که این منابع آزاد شده در آینده نزدیک به رفاه و بهبود شرایط زندگی مردم کمک کند.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا عملیاتی شد و پنج زندانی ایرانی در زندان‌های آمریکا آزاد شدند و پنج جاسوس آمریکایی نیز به دوحه و از آنجا به آمریکا منتقل شدند. از سوی دیگر دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به قطر منتقل و به حساب‌های بانک‌های ایرانی در قطر واریز شد. توافق مذکور در ۱۹ مرداد ماه بین ایران و آمریکا با وساطت و مشارکت قطر و عمان حاصل شده بود.

شامگاه دوشنبه ۲۷ شهریو رماه در پی اجرای توافق بین ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، پنج زندانی ایرانی شامل «مهرداد معین انصاری»، «کامبیز عطار کاشانی»، «رضا سرهنگ‌پور کفرانی»، «امین حسن‌زاده» و «کاوه لطف‌الله افراسیابی» آزاد شدند که مهرداد معین انصاری و رضا سرهنگ پور وارد ایران شدند. در این تبادل همچنین «سیامک نمازی»، «عماد شرقی» و «مراد طاهباز» سه جاسوس آمریکایی به همراه دو نفر دیگر که یکی از آن‌ها زن بود، آزاد و به دوحه منتقل و از آنجا به آمریکا رفتند.

از سوی دیگر فرآیند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی به سرانجام رسید و این مبالغ به حساب‌های ایران در بانک‌های قطر واریز شد. توافق مذکور در ۱۹ مرداد ماه بین ایران و آمریکا با وساطت و مشارکت قطر و عمان حاصل شده بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه