اخبار داغ

رونمایی از پرتال صد و چهل شهید؛ صد و چهل روایت رادیویی

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با سیدالشهدا و معصومین(ع) است

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با سیدالشهدا و معصومین(ع) است
مراسم رونمایی از پرتال رادیویی صد و چهل شهید؛ صد و چهل روایت با حضور قاضی زاده رئیس بنیاد شهید، بخشی زاده معاون صدا و خانواده شهدا امروز در ساختمان استودیویی شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از پرتال رادیویی صد و چهل شهید؛ صد و چهل روایت با حضور امیر حسین قاضی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صدا و سیما و خانواده شهدا امروز دوشنبه سوم مهرماه در ساختمان استودیویی شهدای رادیو برگزار شد.

 
در ابتدای این مراسم مهدی آذرمکان مدیر رادیو ایران در سخنانی کوتاه با عرض خیرمقدم به حضار به خصوص خانواده معظم شهدا گفت: رادیو به عنوان یار همیشگی مردم در دوران دفاع مقدس، همواره در کوتاه ترین زمان اخبار و اطلاعات جنگ را به گوش مردم می رساند و امروز هم سال ها بعد از دوران دفاع مقدس، رادیو در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزاده ها و ایثارگران پیش قدم است.

مدیر رادیو ایران در مراسم رونمایی از پرتال رادیویی صد و چهل شهید، صد و چهل روایت که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، گفت: رادیو این یار قدیمی و صمیمی مردم ایران همواره نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی تحولات مهم کشورمان داشته است.خاطره خوش آزادسازی خرمشهر که از صدای جمهوری اسلامی ایران مخابره و پخش شد هم اکنون نیز برای همه ما گوش نواز است.
آذرمکان اظهار کرد: ما در رادیو به ویژه رادیو سراسری ایران گفتن و شنیدن از شهدا را وظیفه ملی و میهنی خود می دانیم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.


تقدیر از خانواده شهدا و برنامه سازان دفاع مقدس

در ادامه این نشست با حضور قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی بخشی زاده معاون صدا، هاشمی معاون بنیاد شهید، بیدکی مشاور رییس سازمان ثبت احوال کشور، سید حسن نقوی مشاور اصناف ایران و مهدی آذر مکان مدیر رادیو ایران از خانواده های معظم شهدای والا مقام مجید پازوکی، علی تجلایی، حسین فهمیده، سجاد زبرجدی سهراب، محمد ثامنی راد، رضا حاجی زاده، احمد گودرزی، علی رضا قاسمی، سردار احمد سوداگر، محمود کاوه، بابک نوری هریس،محمد حسین نظر نژاد، محمد بروجردی، محمد حسن اسدی طوسی، سردار مدافع حرم حسین همدانی، خلبان احمد کشوری، محمد اصغری خواه، ولی الله چراغچی مسجدی، سید جلیل میری ورکی، میرزا محمد سولگی، منصور گلی، سعید انصاری، یوسف کلاهدوز، مصطفی ردانی پور، فرمانده جاوید نام مهدی باکری تقدیر شد.

در ادامه این تقدر و تجلیل، از برخی برنامه سازان رادیویی  این مراسم مانند متین السادات فیروزی (تهیه کننده)، کیوان همتی (گوینده)، سیما پاتیمار(تهیه کننده) و حمیدرضا رضایی به عنوان خواننده تقدیر شد.

رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند با سیدالشهدا و معصومین(ع) است

در ادامه علی بخشی زاده معاون صدای سازمان صدا و سیما در این مراسم با تبریک آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان(عج) و خیر مقدم به حضار گفت: دفاع مقدس و گرامیداشت یکی از بهترین روزهای ملت ایران، یکی از وظایف مهم رسانه است که همواره در طی این سال ها، رسانه به ویژه رادیو اهتمام ویژه ای برای پاسداشت آن داشته است.

وی ادامه داد: در طول دوران جنگ و دفاع مقدس، عملا همه دنیا دست به دست هم داند تا ریشه انقلاب و ایران را از بین ببرند، اما خوشبختانه نتوانستند و خدارا شاکریم که خداومد عشق به شهادت را در دل ما قرار داده که ان شاالله نصیبمان هم بشود.

معاون صدای سازمان صداوسیما گفت: به راستی پیام شهدا برای ما چه بوده است؟ امیرالمومنین علی (ع) در کلمات قصار نهج البلاغه آورده که «اجر مجاهد شهید فی سبیل الله بالاتر نیست از کسی که قادر به انجام گناه باشد اما در محضر خدا عفت پیشه کند که انسان عفیف ملک و فرشته ای از مقربان الهی است.

 بخشی زاده با اشاره به رفتار و منش شهدای والامقام تاکید کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی پیوند عمیق با سیدالشهدا، اهل بیت و ائمه معصومین(ع) است که امیدواریم بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم.

در ادامه با حضور قاضی زاده هاشمی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی بخشی زاده معاون صدا و آذرمکان مدیر رادیو ایران از پرتال صد و چهل شهید؛ صد و چهل روایت رادیویی رونمایی به عمل آمد.

 شهدا بهترین الگوی عملی برای زندگی اند

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این نشست گفت: رهبری می فرمایند فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. در واقع شهدا نیازی به یادآوری ذکر و یاد خود ندارد بلکه این مردم هستند که به آنها نیازمندند.همه ما در زندگی نیاز به معلم، استاد و استفاده از الگو داریم، نیاز داریم روش زندگی را از آنان بیاموزیم اما تا سطحی والدین و معلمان الگوی ما هستند. در واقع از جایی به بعد ما نیازمند قهرمان های واقعی هستیم.

وی ادامه داد: ایران فارغ از قهرمانان سترک و قدیمی در تاریخ، امروزه نیز قهرمانان بزرگی دارد که اگر به درستی به جامعه معرفی شوند، همه مردم عاشق آنها خواهند شد. چون یک انسان عاشق است که به مرحله شهادت، از خودگذشتگی و ایثار می رسد. شهدای ما هرآنچه را که دوست داشتندف در راه خدا و به خاطر خدا فدا کردند و به شهادت رسیدند؛ آنها نمونه کاملی از بندگی خدا هستند و امروز خوشبختانه در همه اقشار جامعه نمونه هایی از این قله های رفیع بندگی به نام شهدا قابل مشاهده و الگو گرفتن است.

وی اشاره کرد: هنر حضرت امام(ره) این بود که کل جامعه را تبدیل به یک پادگان تربیتی کرد تا از همه اقشار مردانی غیور پا به جبهه های نبرد بگذارند و به شهادت برسند و یادمان نرود که خانواده های شهدا یکی از مهمترین عوامل این پیروزی بزرگ بودند چون با همراهی با این بزرگ مردان ثابت کردند که راه امام و آرمان های انقلاب ادامه دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه