اخبار داغ

راهنمای ورود به بازار فارکس و ثبت نام در کارگزاری آمارکتس

راهنمای ورود به بازار فارکس و ثبت نام در کارگزاری آمارکتس
اگر قصد دارید یک معامله گر فارکس شوید و در بزرگترین بازار مالی جهان سرمایه گذاری کنید، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه تجارت در بازار فارکس را شروع کنم. برای شروع معامله در بازار به چه مقدار پول نیاز دارم و بهترین راه برای شروع چیست؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اگر قصد دارید یک معامله گر فارکس شوید و در بزرگترین بازار مالی جهان سرمایه گذاری کنید، احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه تجارت در بازار فارکس را شروع کنم. برای شروع معامله در بازار به چه مقدار پول نیاز دارم و بهترین راه برای شروع چیست؟ با ما باشید تا به این سوالات شما پاسخ دهیم. این مقاله راهنمای ورود به بازار فارکس و ثبت نام در کارگزاری آمارکتس است.

ورود به بازار فارکس و شروع تجارت در 3 مرحله

اگر به دنبال راهی سریع برای شروع معاملات فارکس هستید، کافی است این سه مرحله را دنبال کنید:

  • یک حساب کاربری در یک کارگزاری معتبر مانند آمارکتس باز کنید.
  • با شرکت در یک دوره جامع فارکس، آموزش‌های لازم را ببینید.
  • تجارت فارکس را با استفاده از یک حساب آزمایشی (Demo) شروع کنید.

استفاده از حساب آزمایشی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا قبل از ورود به بازار، استراتژی‌های معاملاتی خود را در یک محیط مجازی تمرین کنید. بدین ترتیب می‌توانید از سرمایه خود در مقابل خطاهای اولیه جلوگیری نمایید. تمام کارگزاری‌ها حساب آزمایشی ندارند اما آمارکتس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

البته موارد مختلفی دیگری نیز وجود دارد که هنگام شروع معامله باید در نظر بگیرید. مثلا اینکه از چه نوع تحلیلی (فاندامنتال یا تکنیکال) استفاده کنید و یا اینکه بهتر است به صورت روزانه معاملات فارکس را انجام دهید یا رویکرد بلندمدتی را در پیش بگیرید.

سوالاتی که در ابتدای ورود به فارکس مطرح می‌شود بی پایان هستند، اما پاسخ به آنها در نهایت تعیین می‌کند که چگونه در بازار معامله کنید. به یاد داشته باشید که آموزش تجارت هرگز نباید متوقف شود، حتی برای معامله گران پیشرفته‌ای که به طور تمام وقت از تجارت درآمد کسب می‌کنند.

 

1. یک حساب کاربری در یک کارگزاری معتبر مانند آمارکتس باز کنید

دروازه ورود شما به بازار فارکس از طریق کارگزاری شما است. کارگزاری‌ها کسانی هستند که معاملات شما را به بازار بین بانکی و تامین کنندگان نقدینگی ارسال می‌کنند تا شما را با سایر خریداران و فروشندگان مرتبط کنند. از طرفی آنها سرمایه شما را نگه می‌دارند و معاملات شما را انجام می‌دهند. پس باید قبل از ورود به بازار فارکس مطمئن شوید که بروکر انتخابی شما از کیفیت بالایی برخوردار است. معمولا در وب سایت هر بروکر اطلاعات لازم مانند اسپردها و هزینه‌های معاملاتی و... بیان می‌شود.

به عنوان مثال، AMarkets یک شرکت معتبر فارکس است که قبلاً در سطح بین المللی مورد اعتماد تعداد زیادی از معامله گران قرار گرفته است. علاوه بر این، شرایط همکاری خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. آمارکتس دارای طیف گسترده‌ای از ابزارهای معاملاتی، پلتفرم‌های محبوب، اجرای فوری سفارش، پشتیبانی اختصاصی از مشتری و غیره است.

2. با شرکت در یک دوره جامع فارکس، آموزش‌های لازم را ببینید

امروزه دوره‌های مختلفی برای آموزش وجود دارد. از همین راهنما گرفته تا دوره‌های آموزشی جامعی که مطالب زیادی را پوشش می‌دهد می‌تواند به شما کمک کند. تعداد بسیار زیادی از این دوره‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود. تنها با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید اطلاعاتی را که برای ورود به فارکس نیاز دارید به دست آورید.

3. تجارت فارکس را با استفاده از یک حساب آزمایشی شروع کنید

هنگامی ‌که برخی از اصول اساسی را یاد گرفتید، بهترین راه برای شروع کسب تجربه، استفاده از یک حساب تجاری دمو است. با یک حساب آزمایشی، می‌توانید تجارت بازارهای زنده را با داده‌های زنده اما با استفاده از ارز مجازی تجربه کنید. به این ترتیب، بدون ریسک کردن روی سرمایه خود، تجربه معاملات واقعی را به دست می‌آورید.

نکاتی که باید قبل از ورود به فارکس در نظر بگیرید

زمانی که در حال یادگیری معامله در فارکس هستید، می‌توانید از منابع فراوانی که به صورت آنلاین موجود است، استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک آموزش ویدیویی در یوتیوب بیابید یا معامله گران را در وبینارهای زنده معاملات فارکس تماشا کنید. یادگیری قبل از ورود به بازار فارکس اهمیت زیادی دارد. زیرا ورود به بازار، بدون دانش، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. صرف نظر از اینکه در حین آموزش خود چه اطلاعاتی را جمع آوری می‌کنید، برخی از اصول کلیدی وجود دارد که همه معامله گران موفق باید هنگام یادگیری نحوه شروع تجارت فارکس از آنها استفاده کنند.

کنترل سطح توقع از بازار: همیشه از بازار توقع رسیدن به سود نداشته باشید. این اضطراب می‌تواند قضاوت شما را مخدوش کند.

پروفایل ریسک معاملاتی خود را مشخص کنید: بیش از سرمایه‌ای که توانایی از دست دادن آن را دارید، سرمایه گذاری نکنید.

یک استراتژی معاملاتی برای خود انتخاب کنید: هنگام شروع معامله در فارکس، یک استراتژی که فکر می‌کنید برای شما مناسب است برای خود انتخاب کنید. به آموزش خود در مورد این استراتژی ادامه دهید. بعد از اینکه در آن مهارت پیدا کردید، شروع به آموزش خود در مورد یک استراتژی جدید کنید.

دیگر نکاتی که می‌تواند برای ورود به فارکس مفید باشد

احساسات خود را کنترل کنید: هرگز اجازه ندهید احساسات بر شما غلبه کند. همیشه به استراتژی خود پایبند باشید.

از توقف ضرر و حد سود استفاده کنید: «توقف ضرر» از شما در مقابل زیان‌های عمده در صورت سقوط سریع و عمیق بازار محافظت می‌کند. در حالی که «حد سود» تضمین می‌کند که چیزی به سرمایه شما اضافه شده است.

از وضعیت بازار آگاه باشید: همیشه آنچه را که در بازار اتفاق می‌افتد دنبال کنید تا از روندهای فعلی یا رویدادهای بزرگی که می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد آگاه باشید.

در معامله زیاده روی نکنید: هنگام شروع، مطمئن شوید که خود را در معرض خطرات زیادی قرار نمی‌دهید. مطمئن باشید فرصت‌هایی که می‌بینید واقعا فرصت هستند و ریسک زیادی در بر ندارند.

ضرر را بپذیرید: هیچ معامله‌گری وجود ندارد که در بازار متحمل ضرر نشود. حتی بهترین معامله‌گران حرفه‌ای متحمل ضرر می‌شوند. پس، از همان ابتدای ورود به بازار فارکس باید پذیرای ضررهای احتمالی باشید.

یک برنامه معاملاتی برای خود ایجاد کنید: یک برنامه معاملاتی برای خود ایجاد کنید که تمام فعالیت‌های تجاری شما را دیکته کند. این به شما کمک می‌کند از همان ابتدا از ایجاد عادت‌های بد مانند تجارت بیش از حد اجتناب کنید.

یک کارگزار مناسب انتخاب کنید: با انتخاب یک کارگزار مناسب می‌توانید ضررهای احتمالی عمده را از همان ابتدا حذف کنید. مثلا آمارکتس می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

از همان ابتدای ورود به بازار فارکس مدیریت ریسک داشته باشید

ابتدایی‌ترین دانشی که در مدیریت ریسک باید بدانید این است که هرگز بیش از حدی که می‌توانید از دست بدهید سرمایه گذاری نکنید. تجارت اغلب می‌تواند یک تجربه اعصاب خردکن و پر فشار باشد. یک راه ساده برای تسهیل این امر، تجارت محافظه کارانه است. این به شما کمک می‌کند تا با این شرایط کنار بیایید. یک قانون عاقلانه این است که شما نباید بیش از 1٪ یا 2٪ از سرمایه خود را در هر معامله‌ای به خطر بیاندازید.

 

معامله در فارکس با مدیریت ریسک

به طور کلی، ریسک میزان ضرری است که قبل از بستن موقعیت، مایل به تحمل آن هستید. با این حال، ممکن است متعاقباً نظر خود را تغییر دهید و ضرر بیشتری را تحمل کنید. همچنین ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یک بازار سریعتر از آنچه شما بتوانید واکنش نشان دهید حرکت کند.

همیشه از Stop Loss برای محافظت از موقعیت‌های خود استفاده کنید

تعیین حد ضرر مساله مهمی است که بعد از ورود به بازار فارکس باید مورد توجه قرار بگیرد. یکی از راه‌های ترسیم تعیین کمیت ریسک، استفاده از استاپ لاس است. اما توجه داشته باشید که دستور توقف ضرر تضمینی برای ضرر نکردن نیست. دستور توقف پس از رسیدن به سطح آن، به دستور معامله در بازار تبدیل می‌شود. با این حال، در صورت حرکت سریع یا شکاف بازار، ممکن است توقف ضرر شما به دلیل لغزش اجرا نشود.

استفاده از توقف‌ ضرر به این معنی نیست که از حداکثر تلفات جلوگیری می‌شود، اما تصوری ساده از خطر برای شرایط عادی به شما می‌دهد. فرض کنید استاپ لاس خود را 80 پیپ دورتر قرار داده‌اید. می‌توان گفت که ریسک نظری 80 پیپ ضربدر 0.1 دلار به ازای هر پیپ = 8 دلار است. دقت کنید تجارت موفق تجارتی است که در بلند مدت موفق می‌شود. برای برنده شدن در بلند مدت، نباید سرمایه خود را در کوتاه مدت از بین ببرید.

برای تعیین مقدار پول مورد نیاز جهت معامله در بازار به فجایع قیمتی که در طول تاریخ در جفت ارز انتخابی شما رخ داده است نگاه کنید. به این فکر کنید که چنین حرکاتی برای شما چه معنایی خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که مدیریت ریسک شما به اندازه کافی بزرگ است که بتواند چنین شوک‌های قیمتی را تحمل کنید.

زمانی که در موقعیتی قرار گرفتید که بازدهی ثابتی داشتید، ممکن است به این فکر کنید که برای شروع تجارت فارکس به عنوان یک تجارت تمام وقت به چه مقدار پول نیاز دارید. اگر می‌خواهید دریابید که بازده ماهانه واقعی برای یک معامله‌گر چقدر است، بهتر است روی ایجاد یک برنامه و استراتژی معاملاتی مناسب برای چند ماه تمرکز کنید. بدین ترتیب می‌توانید ریسک‌ها و فرصت‌های موجود برای ایجاد یک برنامه مناسب برای شروع فارکس را درک کنید.

نحوه ثبت نام در بروکر AMarkets

همان طور که اشاره شد برای ورود به بازار فارکس باید در یک بروکر خوب مانند آمارکتس حساب کاربری باز کنید. ایجاد حساب کاربری در بروکر AMarkets ساده است. این مورد شامل چند مرحله است. وارد صفحه ثبت نام آمارکتس شوید و از آنجا به لینک اصلی وب سایت رسمی AMarkets دسترسی پیدا کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1. فرم ثبت نام را پر کنید. اگر برای اولین بار است که در AMarkets ثبت نام می‌کنید، بایستی فرآیند «مشتری خود را بشناسید (KYC)» را انجام دهید. این فرآیند شما ارائه اطلاعات لازم برای شناخت شما توسط بروکر است.

مرحله ۲. برای اثبات هویت خود و تکمیل فرآیند KYC، باید اسنادی را ارائه دهید. بدین ترتیب AMarkets می‌تواند مطمئن شود که اطلاعات ارسال شده از طرف شما صحیح است.

مرحله ۳. پس از ثبت نام اولیه در بروکر و ارائه اطلاعات لازم، یک ایمیل تاییدیه شامل نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به پلتفرم معاملاتی برای شما ارسال می‌شود. پس از دریافت این ایمیل و باز کردن آن می‌توانید به حساب کاربری خود در AMarkets وارد شوید و شروع به معامله در فارکس کنید.

انواع حساب‌های AMarkets

اغلب، تعداد و نوع حساب‌هایی که یک معامله‌گر می‌تواند با یک کارگزار باز کند، بسته به کشوری که در آن فعالیت می‌کند و مقامات نظارتی که تحت صلاحیت آنها قرار دارد، متفاوت است. شما سه حساب فارکس AMarkets برای انتخاب و امکان ایجاد یک حساب اسلامی ‌(بدون مبادله)، بسته به نوع تجارتی که می‌خواهید اجرا کنید، دارید.

گزینه‌های پرداخت موجود در آمارکتس

سپرده گذاری و برداشت وجه با AMarkets ساده و آسان است و مانند هر مورد دیگری در این کارگزاری معاملات آنلاین، گزینه‌های زیادی وجود دارد. در ادامه به روش‌های واریز و برداشت پشتیبانی شده و کارمزدها و زمان‌های پردازش مربوطه می‌پردازیم.

چگونه در آمارکتس سپرده گذاری کنیم؟

بعد از ورود به بازار فارکس لازم است برای انجام معاملات در بروکر انتخابی خود سپرده گذاری کنید. گزینه‌های پرداخت زیر برای مشتریان AMarkets در دسترس هستند:

سپرده‌ها را می‌توان در قالب ارزهای USD، EUR یا RUB تامین کرد. در حالی که سپرده‌ها رایگان است، هزینه‌های برداشت و همچنین حداقل مبالغی برای پرداخت وجود دارد. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را در بخش "سپرده وجوه" در وب سایت AMarkets بیابید.

برداشت وجوه

همچنین راه‌های متعددی برای برداشت وجه از AMarkets از طریق انتقال سیم بانکی، کارت‌های اعتباری، Neteller، WebMoney و غیره وجود دارد. هر روش دارای کارمزد و کمیسیون، حداقل ورود و زمان پردازش متفاوتی است.

هزینه‌ها، اسپردها و کمیسیون‌ها

با بررسی AMarkets، کارمزدها، اسپردها و کمیسیون‌ها و دیگر موارد مشخص می‌شود:

  • برای اینکه بتوانید حساب معاملاتی خود را تامین کنید، باید تایید هویت را تکمیل کنید.
  • حداقل سپرده اولیه 100 دلار / 100 یورو است.
  • هزینه‌های برداشت در AMarkets با توجه به روش پرداخت تعیین می‌شود.
  • اگر حساب کاربری شما غیرفعال باشد نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای در بروکر آمارکتس ندارید.
  • AMarkets کارمزد سپرده دریافت نمی‌کند.

با AMarkets، اسپرد از 0.0 پیپ در EUR/USA شروع می‌شود. انواع اسپرد و هزینه‌های کارمزد با AMarkets به نوع حساب زنده، ابزار مالی و شرایط بازار بستگی دارد. اسپردها و کمیسیون‌هایی که معامله گران می‌توانند از AMarkets انتظار داشته باشند از 1.3 پیپ در حساب استاندارد، از 3 پیپ در حساب ثابت و 0.0 پیپ در حساب ECN است. در حساب ECN، کمیسیون 2.5 دلار / 2.5 یورو به ازای هر لات دریافت می‌شود. بنابراین، بررسی AMarkets نشان می‌دهد که کارمزد کمیسیون بسته به نوع معاملات، نوع دارایی مالی و سطح حساب تجاری شما می‌تواند متفاوت باشد.

جمع‌بندی

اکنون که به انتهای این راهنما رسیدید با موارد مربوط به ورود به بازار فارکس آشنا هستید. البته هرگز نباید دست از یادگیری بکشید. مخصوصا یادگیری انواع تحلیل‌ها که به کمک آنها می‌توانید معاملات موفق‌تری داشته باشید.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه