اخبار داغ

شور و حال قهرمانی تیم ملی والیبال در هانگ‌ژو؛

عطایی: به خودمان قول سهمیه المپیک دادیم/ اسماعیل‌نژاد: این طلا تقدیم به مردم ایران!

عطایی: به خودمان قول سهمیه المپیک دادیم/ اسماعیل‌نژاد: این طلا تقدیم به مردم ایران!
قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو، واکنش سرمربی، مربی، بازیکنان و اعضای تیم ملی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع‌رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ تیم ملی والیبال کشورمان امشب با غلبه بر تیم ملی والیبال چین، ضمن کسب سومین قهرمانی پیاپی در بازی‌های آسیایی به مدال طلای این دوره از مسابقات هم دست یافت.

عطایی: به خودمان قول کسب سهمیه المپیک داده‌ایم

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: این‌ تورنمنت سبب خوشحالی مردم شد و نتیجه‌ای رقم خورد که مردم‌ خوشحال شوند. به هر حال عملکرد ما در دو تورنمنت لیگ ملت ها و قهرمانی آسیا آنطوری که مدنظرمان بود، اتفاق نیفتاد، اما امروز عملکرد قابل قبولی داشتیم. تیم چین هم میزبان بود و هم آماده. این تیم‌ به ایران‌ نیامد که خودش را برای‌ طلای این بازی ها آماده کند. خدا را شکر که نتیجه برای ما رضایت بخش بود. امیدوارم‌ این روند ادامه پیدا کند و ما در مسابقات بعدی هم سبب شادی مردم شویم. 

سرمربی تیم‌ملی‌ والیبال در خصوص تغییرات در ترکیب این‌ تیم برای مسابقات انتخابی المپیک در برزیل عنوان داشت: الان ۱۲ بازیکن در اختیار داریم‌ و برای سفر به برزیل دو بازیکن دیگر یعنی آرمان صالحی‌ و مبین‌ نصری به ما اضافه می شوند. در این‌ تورنمنت روش بازی تیم ما تغییر کرده بود و ترکیبمان نیز نسبت به تورنمنت قبلی متفاوت بود. سعی می‌کنیم تغییرات در جهت بهبود عملکرد تیم باشد. 

وی‌ در پایان در خصوص‌ شانس تیم‌ملی‌ برای کسب سهمیه المپیک در برزیل گفت: ما به خودمان قول دادیم که بتوانیم در برزیل سهمیه بگیریم. اگر این کار را بکنیم، سال بعد مسابقات لیگ ملت ها برایمان تورنمنت تدارکاتی تلقی می شود. تمام انرژی بچه ها برای کسب سهمیه در برزیل خواهد بود، اما اگر این اتفاق هم نیفتد، فرصت مجددی خواهیم داشت.

طلوع‌کیان: با کادر ایرانی رکورد زدیم

علی‌رضا طلوع‌کیان، مربی تیم ملی والیبال هم پس از این قهرمانی اظهار داشت: این اولین مدال طلای بازی‌های آسیایی با کادر ایرانی بود. پیش از این دو مربی خارجی در بازی‌های آسیایی طلا به دست آورده بودند و دریافت این مدال یک رکورد محسوب می‌شود. سطح بازی‌ها بسیار بالا بود و قطر که در قهرمانی مردان آسیا مدال برنز گرفته بود در این رقابت‌ها به تیم ژاپن باخت و سوم هم نشد. تیم اصلی چین به ارومیه نیامد و برای این مسابقات برنامه‌ریزی داشت.

وی در ادامه بیان داشت: بازیکنان بسیار تلاش کردند که این مقام به دست آید چرا که برای کاروان ورزشی ایران کسب مدال طلا اهمیت داشت و فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان برای دریافت مدال طلا بسیار زحمت کشیدند و کسب این رتبه حاصل زحمات مجموعه گروه است.

مربی تیم ملی والیبال ایران با تاکید بر بالا بودن توقعات گفت: توقع از والیبال بالاست در حالی که باید این توقع معقول باشد. سال‌های سال چندین دلار به مربی خارجی پرداخت می‌کردیم که بتوانیم همین مدال طلا را کسب کنیم اما امروز با کادر ایرانی توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم.

اسماعیل‌نژاد: با روحیه خوب به انتخابی المپیک می‌رویم

امین اسماعیل‌نژاد، بازیکن تیم ملی نیز پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی اظهار داشت: خداراشکر بعد از این همه تلاش به مدال طلا رسیدیم. این مدال خوشرنگ را به همه مردم ایران تقدیم می‌کنم و امیدوارم با روحیه خوبی که داریم در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم و نتایج خوبی بگیریم.

او در نهایت گفت: خوشبختانه یا متاسفانه چینی‌ها تماشاگران خوبی دارند و در امتیازگیری عقب یا جلو باشند، تیم شان را تشوق می‌کنند. پرواز سختی داریم و نزدیک به یک روز در راه هستیم و تنها ۲ روز قبل مسابقات به برزیل می رسیم و امیدوارم خوب ریکاوری کنیم و در بازی اول با شرایط خوب وارد زمین شویم.

موسوی: می‌خواهم به آرزویم برسم

سیدمحمد موسوی، کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان نیز درباره این قهرمانی اظهار داشت: برای کسب مدال طلا خداراشکر می کنم. تمام تلاش مان این بود که طلا را بگیریم و امیدوارم پس از این مسابقات موتور کاروان ایران روشن شود  و  طلاهای بیشتری بگیریم. امیدوارم اعتماد به نفس خوبی بگیریم برای مسابقات آینده زیرا مسابقات سخت تری پیش رو داریم و کارمان در برزیل سخت تر است. 

وی در ادامه بیان داشت: میزبان چین بود و تماشاگران هم داخل استادیوم بودند اما سطح والیبال ما بالاتر از چین است و در خانه خودشان آنها را شکست دادیم و این بازی ها برای انتخابی المپیک تدارکاتی محسوب می شود.

کاپیتان تیم ملی والیبال درباره سفر طولانی و زود هنگام به ریو از هانگژو جهت شرکت در انتخابی المپیک و اینکه چه خواسته ای دارد، خاطرنشان ساخت: کاری نمی توانیم انجام دهیم و حدود ۲۷ - ۲۸ ساعت در راه هستیم و بدشانسی این بود که مسابقات همزمان شد اما نباید به دنبال بهانه باشیم و تمام تلاشمان را می کنیم تا در برزیل سهمیه المپیک را بگیریم و به آرزویم که خداحافظی در المپیک بعدی است برسم.

اسفندیار: روسفید شدیم

امیرحسین اسفندیار بازیکن تیم ملی والیبال ایران بعد از کسب مدال طلای بازی های آسیایی هانگژو اظهار‌ داشت: بچه ها برای این‌ تورنمنت تلاش زیادی کردند. متاسفانه یکسری‌‌ کم‌لطفی می‌کنند. برای ما هر تورنمنتی مهم است. نظر کمیته ملی المپیک و فدراسیون والیبال این بود ایران با تیم اصلی اش وارد این مسابقات شود چون مدالش برای کاروان خیلی مهم بود.

وی افزود: خدا را شکر که توانستیم روسفید شویم و‌ با مدال طلا مسابقات را تمام کنیم. فکر‌ می‌کنم اولین مدال طلای کاروان‌‌ را والیبال گرفت. امید‌وارم این مدال های طلا برای کاروان ایران ادامه‌دار باشد.

بازیکن تیم ملی والیبال عنوان کرد: این مدال برای ما هم خیلی خوب بود و باعث شد با روحیه بالا به برزیل سفر‌ کنیم و آماده مسابقات انتخابی المپیک شویم. امشب باید راهی برزیل شویم و انشالله که آنجا سهمیه را کسب کرده و کار‌‌‌ را یکسره‌ کنیم.

اسفندیار‌ در خصوص شانس ایران‌ برای کسب سهمیه‌ المپیک در برزیل‌ گفت: ما با تمام توانمان می رویم و دنبال بهترین نتیجه هستیم. به قول خودمان صدمان را می گذاریم تا بتوانیم برای سال بعد با خیال راحت تری والیبال بازی کنیم.

وی در پایان در‌ خصوص برنامه خودش هم گفت: همانطور‌ که قبلا گفتم بعد از مسابقات برزیل ۴،۵ روز وقت‌ دارم که به چین برگردم. چینی ها جمعیتشان زیاد است و به والیبال هم علاقه زیادی دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه