اخبار داغ

مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین: کی‌یف در مسیر تسلیم شدن است

مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین: کی‌یف در مسیر تسلیم شدن است
اولگ ساسکین مشاور لئونید کوچما رئیس جمهور سابق اوکراین سه‌شنبه گفت که نظام کی‌یف بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه عملیات نظامی نخواهد بود و تسلیم خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اولگ ساسکین، افزود: اگر کمک مالی آمریکا به نیروهای مسلح اوکراین متوقف شود، اوکراین ناگزیر تسلیم خواهد شد زیرا چیزی برای جنگیدن وجود نخواهد داشت.

به گفته مشاور رئیس جمهور سابق اوکراین چنین سناریویی کاملاً محتمل است؛ زیرا کنگره آمریکا به دلیل اختلافات موجود هنوز بسته کمکی جدیدی را برای مقامات کی‌یف تصویب نکرده است.

ساسکین همچنین گفت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور باید به فکر تصمیمات جدی از جمله لغو حکومت نظامی باشد؛ چرا که بدون سلاح و پول نیروهای اوکراینی به سادگی نمی‌توانند پیشروی کنند.

وی در پایان افزود: وضعیت در این زمینه واقعاً فاجعه بار شده است.

پیش تر نشریه "فارن پالسی" با اشاره به اینکه حمایت از اوکراین به دعوای تصویب بودجه بین دولت و مجلس نمایندگان آمریکا راه یافته است، به مشکلات ناشی از شرایط حاکم بر تصویب بودجه در ایالات متحده پرداخته بود و نوشت: ناکارآمدی بودجه هزینه‌های ژئوپلیتیکی برای آمریکا در پی دارد.

این نشریه هشدار داده که اگر سران آمریکا ندانند که یک جهان پیچیده و تهدید کننده وجود دارد، کشورشان قدرت جهانی کوچکتری نسبت به گذشته پیدا خواهد کرد و این تصور که واشنگتن قدرتمندترین کشور باقی خواهد ماند آنها را دچار کوری راهبردی می‌کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه