اخبار داغ

بعد از ده سال؛

تکلیف پخش پربازیگرترین فیلم تاریخ تلویزیون مشخص شد/ «سرزمین مادری» به تلوبیون رسید

تکلیف پخش پربازیگرترین فیلم تاریخ تلویزیون مشخص شد/ «سرزمین مادری» به تلوبیون رسید
سریال «سرزمین مادری» که پیش تر با نام سرزمین کهن می شناختیم، بالاخره پس از ده سال بلاتکلیفی مجوز پخش خود را دریافت کرد و قرار است از امروز چهارشنبه ۵ مهرماه به صورت دو قسمت در هفته از سایت و اپلیکیشن تلوبیون پخش شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال الف ویژه «سرزمین مادری» که پیش تر با نام سرزمین کهن می شناختیم، بالاخره پس از ده سال بلاتکلیفی مجوز پخش خود را دریافت کرد و قرار است از امروز چهارشنبه ۵ مهرماه به صورت دو قسمت در هفته از سایت و اپلیکیشن تلوبیون پخش شود.

سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی علیرضا طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی محمد مسعود مجموعه‌ای تاریخی است که به شکلی متفاوت به وقایع سیاسی ایران از دهه بیست تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و از پربازیگرترین سریال‌های تاریخ تلویزیون محسوب می‌شود.

این سریال، پیش از این با عنوان «سرزمین کهن» برای پخش از تلویزیون تولید شده بود، اما بعد از پخش چهار قسمت در دی ماه ۹۲، پخش آن متوقف شد؛ توهین به ایل بختیاری دلیل اصلی اعتراضات بسیاری از لرهایی بود که پای این خشم و آشوب عملا به خیابان باز شد و باعث خساراتی به اموال عمومی شد. به همین دلیل بلافاصله پخش این سریال متوقف شد و سرانجام با عذرخواهی رئیس وقت صدا و سیما و قول برای انجام اصلاحات جدی، ماجراهای تازه ای برای عوامل سریال ایجاد شد.

حالا با انجام برخی اصلاحات در اسامی برخی از شخصیت های این سریال، بعد از ده سال با عنوان «سرزمین مادری» برای انتشار آماده شده و از امروز چهارشنبه به صورت آنلاین در تلوبیون پخش خواهد شد.

از این سریال به عنوان پربازیگرترین سریال تاریخ تلویزیون نام برده می شود؛ شهاب حسینی، جواد عزتی، علی شادمان، محسن تنابنده، امیر آقایی، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی، شبنم قلی خانی، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، پژمان بازغی، پرویز پورحسینی، حسین محجوب، حسن پورشیرازی، هومن سیدی، فرشته صدرعرفایی، میترا حجار، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، رضا کیانیان، امیرحسین آرمان، بابک حمیدیان، پرویش نظریه، کوروش سلیمانی، علیرضا خمسه، آرش مجیدی، گلچهره سجادیه، مهرداد ضیایی، سعید نیکپور، صالح میرزاآقایی و حسین محب اهری از چهره های نام آشنای بازیگری در سینما و تلویزیون هستند که در این سریال در کنار بسیاری از بازیگران دیگر نقش آفرینی کرده اند.

سریال «سرزمین مادری» در سه فصل و ۶۶ قسمت قرار است وقایع تاریخی ایران را از دهه ۲۰ شمسی تا پیروزی انقلاب به تصویر کشد.

اما کمال تبریزی که اکثر کارنامه کاری اش در سینما گذشته و خالق فیلم های نام آشنایی همچون لیلی با من است، شیدا، مارمولک، یک تکه نان، همیشه پای یک زن درمیان است و طبقه حساس است، پیش از ساخت سریال سرزمین مادری، دو سریال دوران سرکشی و شهریار را برای تلویزیون ساخته بود و حالا این سومین سریالی است که از او به پخش می رسد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه