اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

حسام الدین آشنا و حاشیه سازی های تازه به بهانه مرگ داریوش مهرجویی!

حسام الدین آشنا و حاشیه سازی های تازه به بهانه مرگ داریوش مهرجویی!
یک عضو اطلاعاتی کابینه روحانی در اظهاراتی جنجالی تلاش کرده است همسو با بی بی سی و صدای آمریکا مرگ داریوش مهرجویی و همسرش را مشابه قتل های زنجیره ای دهه ۷۰ اعلام کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته خبر کشته شدن داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی شان، افکار عمومی جامعه ایران را بهت زده کرد.

موضوعی که به سرعت سرتیر اخبار رسانه ها شد. بی بی سی فارسی، از همان ابتدای اعلام این خبر تلاش کرد با یادآوری قتل های زنجیره ای در دهه ۷۰ و ارتباط دادن مرگ مهرجویی و همسرش به آن ماجرا، در یک موج سواری رسانه ای موجب تشویش اذهان عمومی جامعه ایران شود.

وی در گزارش های جهت دار به طور گسترده، القا تکرار قتل های زنجیره ای به مخاطبانش را دنبال کرد.

در این میان، اما برخی چهره های اصلاح طلب رادیکال نیز همسو با خط خبری بی بی سی به اظهارنظرهای جنجالی پرداختند.

همصدایی اصلاح طلبان با موج رسانه ای بی بی سی و صدای آمریکا

حسام الدین آشنا، معاون وقت وزارت اطلاعات در دوره وقوع قتل‌های زنجیره‌ای در حساب کاربری خود نوشته: در فقره مرگ، قتل یا ترور آقای مهرجویی و خانم محمدی‌فر، نباید از هیچ‌یک از احتمالات داخلی و خارجی غافل بود.

تلاش این چهره اطلاعاتی برای مقایسه قتل داریوش مهرجویی با قتل های زنجیره ای دهه ۷۰ در حالی اتفاق افتاده که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اثبات این ادعا مطرح نیست و طرح چنین اظهاراتی در فضای مجازی موجب افزایش نگرانی و تشویش افکار عمومی است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت حسن روحانی و از مقامات پیشین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز با انتشار یادداشتی، نسبت به «تعلل» دستگاه های مسئول برای یافتن و «شفاف‌سازی علل و عامل» قتل داریوش مهرجویی و همسرش «هشدار» داده بود!

واکنش ها به مرگ داریوش مهرجویی از سوی اصلاح طلبان تندرو در حالی مطرح است که این روزها جامعه جهانی با مسئله فلسطین و قتل عام زنان و کودکان در غزه مواجه است.

موضوعی که واکنش انسان های آزادی خواه جهان که مقوله حقوق بشر باور و اعتقاد آنهاست را به دنبال داشته است.

در حالی چهره های شاخص اصلاحاتی همچون حسام الدین آشنا نسبت به مسئله فلسطین سکوتی تامل برانگیز را در پیش گرفتند که به نظر می رسد با پرداختن به مسئله کشته شدن مهرجویی آن ها همسو با خط خبری بی بی سی،  من و تو، صدای آمریکا و اینترنشنال، به دنبال ایجاد ناآرامی های تازه در کشور هستند.

این در حالی است که هنوز مدعی العموم نسبت به این اظهارات جنجالی ورود نکرده و نسبت به ادامه دار بودن این اظهارات برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی هشداری نداده است.

همراه نبودن ملت ایران با مردم  فلسطین؛ ادعای بی پایه و اساس

علی ربیعی، اطلاعاتی ترین عضو کابینه روحانی البته پیش از این در اظهاراتی تامل نسبت به موضوع فلسطین و کشتار مردم مظلوم غزه گفته بود: به یاد دارم در دهه ۴۰ پرداختن به مساله فلسطین از مدرسه و دانشگاه تا مسجد گسترش داشت. حتی در زمانی که دولت ایران به نحوی هم‌پیمان اسراییل در منطقه تلقی می‌شد در میان روشنفکران و توده‌های مردم درباره فلسطین وحدت نظر وجود داشت؛ از روشنفکران مارکسیستی تا مذهبی و از چریکی تا سیاسی.

او سپس در چرخشی تاکتیکی صحبت از تغییر نگاه مردم ایران به مسئله فلسطین کرده و گفته است: نگرش تغییریافته و منفی فعلی برخی مردم به مساله فلسطین با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی آن می‌تواند حاوی درس‌آموزه‌هایی برای رابطه دولت و ملت در جامعه امروز ایران باشد!

پیش از او نیز آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات در این باره گفته بود: همراهی با مردم و مقاومت فلسطین در سطح رسانه‌ها و نهادهای رسمی و گروه‌های منتسب به حکومت خلاصه می‌شود و جامعه به مانند سال‌های ابتدایی انقلاب و مانند قبل، همراهی لازم را به این موضع حاکمیتی ندارد!

این اظهارات آذر منصوری و علی ربیعی در حالی مطرح است که از زمان آغاز دور تازه کشتار مردم مظلوم فلسطین در غزه، تجمعات خودجوش مردم در شهرهای مختلف کشور و حتی فراتر از مرزهای ایران در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید:

امنیتی ترین عضو کابینه حسن روحانی درباره غزه چه گفت؟

بازی غربگراها با جبهه مقاومت؛ از عقب گرد عبدالحمید از موضع جهان اسلام تا اظهارات شاذ آذر منصوری!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه