اخبار داغ

حاج‌محمد در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

طی سه سال آینده عملیات آبخیزداری در ۲۰ میلون هکتار از ارازی کشور اجرا خواهد شد

طی سه سال آینده عملیات آبخیزداری در ۲۰ میلون هکتار از ارازی کشور اجرا خواهد شد
معاون وزیر کشاورزی با اشاره به تفاهم و همکاری بسیج مستضعفین از گسترش شهرهای کشاورزی و آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از ارازی کشور خبر داد.

محمدهادی حاج‌محمد، مدیرعامل مؤسسه جهاد توسعه و معاون وزیر کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در خصوص آبخیزداری و احیای قنوات و مولدسازی شهرهای کشاورزی با همکاری بسیج مستضعفین و امضای تفاهم‌نامه در این زمینه، اظهار کرد: در نیم‌سال گذشته از سال جاری با یک تعامل گسترده و فشرده با برادران بسیج سازندگی کشور هم در استان‌ها و هم در تهران ۳۱ قرارداد در این حوزه‌ها مصوب شد.

با اجرای عملیات آبخیزداری ظرفیت بزرگی بالقوه خواهد شد و تحولی در کشاورزی به وجود خواهد آمد

وی ادامه داد: اگر این قراردادها به شکلی که پیش‌بینی‌شده اجرایی شود، ظرفیت بزرگی را بالقوه خواهد کرد و تحولی به وجود خواهد آمد.

حاج‌محمد با اشاره به اینکه امروز ۲۰ میلیون هکتار از ارازی کشور نیاز به عملیات آبخیزداری دارد گفت: البته نیاز کامل آبخیزداری در کشور ۹۰ میلیون هکتار است ولی در ۳ سال آینده پیش بینی شده که فاز اول این احیا به اتمام برسد و این کار بزرگی است که تا کنون در هیچ دولتی اتفاق نیفتاده است.

معاون وزیر کشاورزی گفت: بسیج به‌عنوان ایجادکننده مشارکت عمومی و مردمی در کنش‌های اقتصادی در این زمینه‌ها به کمک وزارت جهاد کشاورزی آمده است و در راستای شعار دولت مردمی چنین عملیات بزرگی جز با ورود مردم به نتیجه نخواهد رسید.

در دونقطه از استان بوشهر شهرهای کشاورزی فعال‌ خواهند شد

حاج‌محمد با اشاره به توافقی که با بنیاد تعاون بسیج صورت پذیرفته گفت: برای فعال‌کردن ظرفیت شهرهای کشاورزی، بسیج بهترین ظرفیت برای مشارکت مردمی را دارد و ما هم با دستور وزیر کشاورزی ظرفیت‌ها و توانمندی اجرایی این طرح بزرگ را که به‌عنوان یکی از طرح‌های ستاره‌دار دولت است، بررسی نمودیم، تا با به‌کارگیری توان بنیاد تعاون در مرحله اول در دونقطه استان بوشهر فعال‌سازی شهرهای کشاورزی را شروع کنیم تا در حوزه امنیت غذایی قدم مؤثری برداشته باشیم.

وی در پایان گفت: ان شاءالله با ادامه روند کنونی مشارکت مردمی، وزارت جهاد کشاورزی آن‌گونه که شایسته مردم است اقدام به خدمت‌رسانی را در دستور کار خود قرار دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه