اخبار داغ

سردار توکلی در آئین آغاز رزمایش بسیج اصناف؛

جانشین سپاه تهران: بسیج موجب بیمه‌شدن انقلاب اسلامی شد

جانشین سپاه تهران: بسیج موجب بیمه‌شدن انقلاب اسلامی شد
سردار توکلی گفت: به واسطه حضور بسیجیان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌ دانش و اقتصاد، کشور در برابر تهدیدات، ایمن شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود توکلی، جانشین فرمانده سپاه تهران در آئین آغاز رزمایش بسیج اصناف اظهار کرد: بسیج به نفس گرم حضرت امام (ره) آغاز به کارکرد و باعث بیمه‌شدن انقلاب اسلامی ما در پیچ‌وخم‌های گوناگون در ۴۵ سال گذشته شد و مملکت را از سراشیبی‌ها خارج کرد و باعث بیمه‌شدن کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

امام با دوراندیشی حکیمانه، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: در آستانه هفته بسیج قرار داریم حضرت امام (ره) در ۴ آذرماه ۱۳۵۹ و چند ماه پس از اینکه عراق به ایران حمله کرد فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند، در شرایط خاصی که ما در دفاع مقدس درگیر بودیم و نیروهای نظامی ما به دلایل مختلف دچار مشکلات عدیده‌ای بودند. ارتش، نیروی انتظامی و سپاه و کمیته‌ها همه دارای مشکلات داخلی، کمبود نیرو و سوءمدیریت بودند امام با یک دوراندیشی حکیمانه، فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند.

وی بیان داشت: شجره طیبه بسیج علاوه بر اینکه در صحنه‌های دفاعی و امنیتی طی سال‌های دفاع مقدس و اتفاقات اوایل انقلاب در برقراری نظم در سرحدات مرزی و به‌ویژه در کردستان بسیار نقش‌آفرین بود و روزها و سال‌های دفاع مقدس را بااخلاص و فداکاری مدیریت و پشت سر گذاشت روزبه‌روز به شاخه‌های این شجره طیبه افزوده و بر برگ و بار آن اضافه شد. هر روز در عرصه جدیدی بسیجان ورود کردند و هر روز بارهای بر زمین‌مانده جدیدی را بر دوش کشاندند و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین شدند.

هیچ عرصه‌ای نیست که بسیج در آن حضور مؤثر نداشته باشد

توکلی بیان داشت: بنابراین امروزه به توفیق الهی، هیچ عرصه‌ای نیست که بسیج در آن حضور مؤثر نداشته باشد. از میدان‌های بسیار پیچیده در حوزه علم و فناوری، اقتصاد، بازار تا موضوعات مربوط به‌سلامت، بهداشت، دفاع، امنیت، اطلاعات بسیج نقش‌های بسیار متکثری را عده‌دار شده است و در این مسیر مشکلات فراوانی را حل کرده است و امروز ما باید به‌عنوان بسیجی به خودمان افتخار کنیم که خداوند به ما توفیق ارزانی داشته که در سایه این شجره طیبه مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستیم.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ  اظهار داشت: امروز نیز در غالب این آیین و همایش گرامیداشت شهید، رزمایشی را برای خدمت‌رسانی در کشور و تهران بزرگ طراحی کرده‌اند که از امروز فعالیت این رزمایش آغاز می‌شود.

وی افزود: با آغاز به کارگروه‌های جهادی، این گروه‌ها به کمک مردم می‌شتابند و دست زمین افتادگان را می‌گیرند و آن‌ها را بلند می‌کنند و لذا از امروز شاهد خدمات جهادی توسط این گروه‌ها خواهیم بود و امیدواریم خداوند توفیق بفرماید تا ذیل پرچم مقدس و فرهنگ نورانی و فرهنگ ناب بسیجی خدمتگزار مردم، دین و مملکتمان باشیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه