اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

چهارمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ سخنگوی کابینه اسرائیل تلویحا خواستار تمدید آتش بس در غزه شد

چهارمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ سخنگوی کابینه اسرائیل تلویحا خواستار تمدید آتش بس در غزه شد
آتش‌ بس در غزه به منظور تبادل اسرای غیرنظامی از روز جمعه اجرایی شد و امروز  وارد آخرین روز خود شده است، در عین حال اشغالگران صهیونیست مانند سه روز گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بی دلیل بازداشت کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آتش‌ بس در غزه به منظور تبادل اسرای غیرنظامی از روز جمعه اجرایی شد و امروز  وارد آخرین روز خود شده است، در عین حال اشغالگران صهیونیست مانند سه روز گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بی دلیل بازداشت کردند.

بر اساس توافق آتش بس رژیم اسرائیل حق هیچ گونه تحرک و عملیات و پرواز در جنوب نوار غزه را ندارد. با این حال صهیونیست‌ها همانند عادت همیشگی خود به مفاد توافق پایبند نبوده‌ و نخواهند بود.

یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

خبرنگار الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست دایره حملات خود را علیه مناطق مختلف کرانه باختری افزایش داده‌اند به طوری که طی ساعات گذشته به منطقه شرقی نابلس و اردوگاه‌های عسکر و بلاطه یورش برده‌اند.

در همین راستا رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که صدای انفجار از اردوگاه عقبه جبر واقع در اریحا همزمان با یورش اشغالگران به منازل فلسطینی‌ها به گوش رسیده است.

بعد از زخمی شدن چند فلسطینی به ضرب گلوله این عناصر متجاوز، آنها مانع ورود خودروهای امدادرسان به اردوگاه مذکور شدند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به روستای بدرس واقع در شمال غرب رام الله نیز یورش برده و به بهانه تفتیش به خانه‌های چند فلسطینی حمله کردند. این عناصر چندین فلسطینی را در منطقه کفر نعمه واقع در غرب رام الله بازداشت کردند.

این اشغالگران به صورت گسترده جوانان فلسطینی را در منطقه بنی نعیم واقع در شرق الخلیل بازداشت کردند. در جریان حمله اشغالگران صهیونیست به مناطق بنی نعیم و کفر نعمه دست کم ۵۰ فلسطینی بازداشت شدند.

پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه

خبرنگار الجزیره از پرواز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز ۲ شهر رفح و خانیونس واقع در جنوب نوار غزه خبر می‌دهد.

هنوز آتش بس موقت میان دو طرف وارد چهارمین روز خود نشده که این جنگنده‌ها طی بامداد امروز بر فراز رفح و خانیونس به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر آتش بس در غزه و توقف حملات هوایی، دریایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه باعث شد شرایط برای انعکاس و انتشار تصاویر ویرانی‌های برجای مانده از تجاوزات رژیم صهیونیستی مهیا شود.

خبرنگاران و عکاسان خبری با استفاده از این فرصت تلاش کردند تصاویر مربوط به حجم گسترده ویرانی‌ها و خرابی‌های برجای مانده از حملات را به جهانیان نشان دهند.

 اسرائیل فهرست اسامی چهارمین گروه از اسرای خود را دریافت کرد

منابع عبری زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی لیست چهارمین گروه از اسرای خود در غزه را که  شامل 11 اسرائیلی می‌شود و قرار است امروز در چارچوب مبادله اسرا با حماس آزاد شوند، دریافت کرده است.

نشست شورای امنیت برای بررسی آتش‌بس در غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شورای امنیت امروز دوشنبه به درخواست روسیه نشستی را برای بررسی آتش‌بس‌های انسانی در غزه و آزادی اسرا برگزار می‌کند.

ارتش اسرائیل دو افسر خود را در جریان جنگ غزه برکنار کرد

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت:  ارتش اسرائیل 2 افسر نظامی خود را پس از جنگ زمینی در شمال غزه از ارتش اخراج کرد.

این روزنامه عبری در ادامه نوشته است که نظامیان ارتش اسرائیل بعد از پیشروی به غزه پشتیبانی نظامی نشدند و در کمین ده‌ها مرد مسلح افتادند.

بر اساس این گزارش، این اتفاق غیرعادی باعث ایجاد بحران شدید بین فرماندهان گردان و نیروهای آن شد و باعث شد نیمی از افراد به یگان برنگردند و  مجبور شدند از سایر یگان‌ها نیرو بگیرند تا خلاء وارد شده به گُردان پر شود.

موافقت ایلان ماسک با عدم راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در غزه

دفتر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) امروز دوشنبه با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس اسرائیل دیدار خواهد کرد.

طبق بیانیه دفتر رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ در طول این دیدار بر ضرورت مقابله با آنچه «یهودستیزی در فضای آنلاین» خوانده شده تأکید خواهد کرد.

وزیر ارتباطات اسرائیل هم گفت به توافقی اولیه با ایلان ماسک در خصوص عدم راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در غزه بدون موافقت تل‌آویو دست پیدا کرده است.

مقام بهداشتی غزه: تاکنون کمک‌های پزشکی به بیمارستان‌های شمال غزه نرسیده است

مدیرکل وزارت بهداشت غزه در مصاحبه با شبکه خبری «الجزیره» گفت: خواستار انتقال سوخت به بیمارستان‌های شمال غزه هستیم.

او افزود:کمک‌های پزشکی تا این لحظه به بیمارستان‌های شمال غزه نرسیده است.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه ادامه داد: کادر درمان باید با حمایت بین‌المللی به بیمارستان‌های غزه و شمال غزه بازگردند.

 تعداد زیادی از پیکرهای شهدا در اطراف بیمارستان القدس وجود دارد

سخنگوی دفاع شهری در غزه گفت: همچنان تعداد زیادی از پیکرهای شهدا در اطراف بیمارستان القدس غزه قرار دارد که امکان خاک سپاری آنها وجود ندارد.
تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده ایم، هیچ میزان سوختی به ما نرسیده است.
به تیمهای دفاع شهری عربی به همراه تجهیزاتشان برای کمک نیاز داریم.

سخنگوی کابینه اسرائیل تلویحا خواستار تمدید آتش بس در غزه شد

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: اگر حماس بخواهد آتش بس را تمدید کند، باید به ازای هر روز آتش بس اضافی، 10 زندانی را آزاد کند.

به گفته این سخنگو، 184 اسرائیلی همچنان در بازداشت حماس در غزه هستند.

سخنگوی کابینه اسرائیل همچنین گفت که به خانواده‌های 392 نظامی این رژیم که 7 اکتبر کشته شده‌اند، اطلاع داده‌اند.

وی در عین حال خواستار اعمال فشار بر حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی در اختیار مقاومت شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه