اخبار داغ

سردار حسن زاده:

کنگره ملی شهدای پایتخت از امروز در 4 مرحله کار خود را آغاز می‌ کند

کنگره ملی شهدای پایتخت از امروز در 4 مرحله کار خود را آغاز می‌ کند
نشست خبری کنگره ملی 24000 شهید پایتخت با حضور استاندار تهران و سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نشست خبری کنگره ملی 24000 شهید پایتخت با حضور فخاری استاندار تهران و سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) صبح امروز برگزار شد.

سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در ابتدای این نشست با بیان اینکه این کنگره یک رویداد بزرگ و همگانی و برای همه مردم تهران است، اظهار داشت: این کنگره از امروز در 4 مرحله کار خود را آغاز می‌کند که مرحله اول آشنایی همه شهروندان با فرهنگ ایثار و شهادت شهدای پایتخت است.

وی افزود: اطلاع رسانی در خصوص این کنگره نیز به صورت گسترده از امروز آغاز و مقدمات برای اجلاسیه اصلی که 10 روزه است شروع می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) ادامه داد: گام دوم از 20 تا 30 دی ماه خواهد بود که با همکاری همه نهادها و ارگان‌ها در جهت فضا سازی محتوایی در سطح تهران خواهد بود که تمام معابر و اماکن عمومی و تجمعی تهران را شامل می‌شود.

وی رونمایی از سمفونی کنگره 24 هزار شهید را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده خواند و گفت: همچنین تهیه و توزیع بسته‌های جهیزیه و کمکهای مومنانه در تهران صورت خواهد گرفت.

حسن زاده با بیان اینکه گام سوم این اجلاسیه از دو بهمن ماه آغاز می‌شود که اتفاقات فرهنگی و هنری قابل توجهی در شهر شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: محور اول ما توجه به فعالیتها و تولیدات هنری است و محور بعدی تاکید بر تولید برنامه‌های مناسب نونهالان، کودکان و نوجوانان و در مرحله بعد استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای تهران است.

وی گفت: مرحله چهارم اجلاسیه نیز فعالیت تمام کمیته‌های کنگره و ارائه تمام محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری از روز بعد از اجلاسیه است. 

۲۸ کمیته برای برگزاری این کنگره فعال شده است

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۸ کمیته برای برگزاری این کنگره فعال شده است، اظهار داشت: این کنگره دهه اول بهمن امسال بهمن برگزار خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه اقشار مختلف از ارتش و سپاه تا بسیج و حتی اقلیت‌های دینی و از سوی دیگر شهدای حرم، امنیت و سلامت با اهدای جان خود باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران شدند که باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود، خاطر نشان کرد: امروز شاهد یک تحول اساسی درفرهنگ‌سازی ملی هستیم تا دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها بدانند گذشته‌ نه چندان دور جوانان غیور، شجاع و دانا و باایمان برای رشد و نمو و توسعه یک ایران جدید چگونه جانشان را فدا کردند.

فخاری افزود: دفاع مقدس دارای گنجینه عظیم و بی‌انتهاست که هر روز و هر لحظه با کند و کاو و استخراج دارایی‌های این گنجینه ما به قدرت و ثروت جدیدی دست پیدا می‌کنیم.

وی تصریح کرد:‌ اقدامات موثری که در طول انجام فعالیت‌های ۲۸ کمیته موثر برای تولیدمحتوا برای این کنگره در دستور کار قرار گرفت، در زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی، اعتقادی، دینی، سیاسی در حوزه‌های تهیه فیلم، کتاب، جزوات، دست نوشته و دلنوشته‌های شهدا و سمفونی اختصاصی چند مرحله‌ای برای یاد و خاطره شهدا و همچنین قبر یادبود و سایر بسته‌هایی که مرتبط با یاد شهدای عزیز تحت عنوان کنگره ملی شهدای پایتخت انجام شده است رونمایی خواهد شد که آن را به سمع و بصر مردم عزیزمان می‌رسانیم.

استاندار تهران با اشاره به اشاعه فرهنگ شهدا در فضای پیرامون و منطقه‌ای یادآور شد: ما با اشاعه فرهنگ شهدا به قدرت ملی‌مان می‌پردازیم و منطقه و دنیا را از طریق الهام‌بخشی و الگو و نمونه‌سازی برای آینده بهتر ترغیب و تشویق می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ان‌شاءالله در فاصله ۴۹ روزه باقی‌مانده به شروع برنامه‌های کنگره شهدا، کمیته‌های ما آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهایشان را آماده می‌کنند تا در موعد مقرر به سمع و نظر مردم برسد.

فخری در پایان گفت: نکته بسیار مهم استمرار این فعالیت است که بعد از کنگره شهداست که بتوانیم این کنگره و مجمع یادواره بزرگ شهدا را با شهدای استان تهران متصل کنیم و در یک مجموعه‌ای از حضور روح همه شهدای عزیز که بر جریان اداره امور جاریه ما ناظر و شاهد هستند بیافزاییم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه