اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

آیت الله رئیسی دولت را به مسیر اصلی خود بازگرداند

آیت الله رئیسی دولت را به مسیر اصلی خود بازگرداند
وزیر آموزش و پرورش گفت: آیت الله شهید رئیسی با مجاهدت، اخلاص و تلاش خستگی‌ناپذیر دولت را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

از وزارت آموزش و پرورش، آیین بزرگداشت شهیدان خدمت با حضور خانواده شهید مالک رحمتی، وزیر آموزش و پرورش و میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در مدرسه امام صادق (ع) برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین با گرامی‌داشت یاد همه شهدای خدمت، به ویژگی‌های مکتب مدیریتی و حکمرانی آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: کاری که حضرت آیت الله رئیسی با مجاهدت، اخلاص و تلاش خستگی‌ناپذیر انجام داد، بازگرداندن دولت به مسیر اصلی خود بود تا دولت برای مردم باشد.

وی با برشمردن ویژگی های حکمرانی مومنانه و مخلصانه آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: هر چه زمان می‌گذرد ابعاد کار او در کسوت ریاست جمهوری بیشتر مشخص می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش دومین ویژگی حکمرانی شهید جمهور را بازگرداندن اخلاق به سیاست برشمرد و گفت: هرچه توهین و حرف غیرمنصفانه و مغرضانه به او زده شد، به جای جواب، خدمت کرد.

وی بازگرداندن دولت به مردم را سومین ویژگی شهید رئیسی دانست و افزود: در ۳۳ ماه یک دور تمام ایران را سفر کرد و نیمه دوم سفرها را هم انجام داد و دولت را به مردم بازگرداند.

صحرایی با بیان اینکه خط قرمز رئیس جمهور بعد از حدود الهی، مسأله مردم بود، ادامه داد: رضایت مردم و آرامش مردم خط قرمز ایشان بود. در تمام برخوردهای سیاسی که با او می‌شد، می‌گفت من با خدا عهد کردم که وارد این منازعات نشوم، مردم چه گناهی کرده‌اند.

وی بازگرداندن امید و اعتماد به مردم را از ویژگی های برجسته این شهید عنوان کرد و گفت: وی در دیدار نوروزی امسال با کارگزاران اَبَرپروژه دولت را ترویج امید و اعتماد دانست.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: این شهید به درستی خط رهبر معظم انقلاب را دنبال می‌کرد و باید امید و اعتماد به سمت پیشرفت حرکت داشت.

وی با بیان اینکه آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی در تاریخ ایران ماندگار شد، گفت: تشییع او و همراهانش در شهرهای مختلف اتفاق مهمی بود.

صحرایی افزود: با اعلام عزای عمومی در چندین کشور، چند میلیارد نفر در جهان در عزا عمومی رفتند زیرا او توانست فطرت الهی مردم را بیدار کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بازگرداندن دولت به خدمت بی‌منت، ویژگی دیگر شهید رئیسی بود. کلیدواژه این شهید این بود که «ما کاری نکردیم»، «هر کاری می‌کنیم وظیفه ماست».

صحرایی به ویژگی‌های دیگر شهدای خدمت هم اشاره کرد و گفت: دو دولتمردی که در رکاب رئیس جمهور شهید شدند هر دو نمونه و الگو بودند.

وی از استاندار شهید آذربایجان شرقی به عنوان مسئولی یاد کرد که همیشه در جمع مردم بود به طوری که کمتر کسی او را پشت میز استانداری دیده است.

وزیر آموزش و پرورش از شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم نیز به عنوان اُسوه اخلاق نام برد و گفت: من گمان نمی‌کنم کسی در طول زندگی از این شهید بزرگوار ناراحت شده باشد. معلم آموزش و پرورش بود و معلمانه دستگاه دیپلماسی کشور را اداره می‌کرد.

صحرایی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان دو ویژگی بارز داشت؛ اول اینکه خط عزت، حکمت و مصلحت را در سیاست خارجی با اقتدار پیش برد و ویژگی دوم او اخلاقش بود. بزرگمردی که خانواده خود را به دیدار خانواده شهدای غزه می‌برد تا تسلای روح آن خانواده‌ها باشند.

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان قیمتی بود و با شهادت قیمتی‌تر شد، افزود: بارها و بارها دیده شد که چقدر این مرد مطمئن و مسلط و مقتدر و باجرأت در کار بود. فاصله دیپلماسی و میدان را اینقدر کم کرد که این دو یکی شدند. بخش مهمی از عملیات وعده صادق با هدایت رئیس جمهور و وزیر خارجه انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امروز شهید رئیسی بین ما نیست، اما راه او هست، قله انقلاب شده و مکتب کماکان زنده است. ذوب در ولایت بود، به تمام معنا امر ولی را دنبال می‌کرد. تمام این افتخار مربوط به نعمت ولایت است.

وی با بیان اینکه مسیر انقلاب شتابنده و مقتدر پیش خواهد رفت، گفت: ما در دولت همه هم‌قسم شده‌ایم که تا اربعین شهیدان خدمت بکوشیم به اندازه یک سالی که در پیش بود، کار کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه