اخبار داغ

در گفتگو با «تیتر یک» مطرح شد:

برآورد ۱۴ هزار انشعاب برق غیرمجاز در البرز

برآورد ۱۴ هزار انشعاب برق غیرمجاز در البرز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: بیش از ۵۰ هزار انشعاب غیرمجاز جمع‌آوری و پیش‌بینی ما وجود ۱۴ هزار انشعاب برق غیرمجاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود خواجه‌وند در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: با توجه به گرم شدن هوا مصرف برق به صورت فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است. 

مدیرعامل شرکت برق استان البرز افزود: هم‌استانی‌ها با مصرف بهینه انرژی به ما کمک کنند تا بتوانیم در تمام بخش‌های البرز شاهد پایداری برق باشیم.

وی اظهار داشت: اگر شهروندان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند مشکلی در تابستان پیش رو نخواهیم داشت، البته باید کولر‌های آبی را از دور تند برداشته و دمای ۲۴ درجه را برای کولر‌های گازی انتخاب کنند.

خواجه‌وند به خاموشی تلویزیون و برق اتاق‌ها در صورت عدم استفاده اشاره و تصریح کرد: قطعاً رعایت مردم برق خانه‌ها در استان‌های گرم را روشن و خنک نگه می‌دارد.

مدیرعامل شرکت برق البرز با اشاره به اینکه برای بخش خانگی به هیچ عنوان قطعی برنامه‌ریزی شده برق نداریم، گفت: خاموشی برای بخش خانگی نخواهیم داشت، اما از صنایع درخواست شد یک روز را با شرکت برق همکاری داشته و مصارف را به روز جمعه موکول کنند.
وی با تأکید بر اینکه میزان انرژی که طی سال گذشته با همین برنامه برای بخش صنعت تأمین شد بیش از سال‌های قبل بود، اظهار داشت: هر مقدار که در بخش خانگی صرفه‌جوئی شود مازاد آن به بخش صنعت منتقل و چرخ صنایع بهتر می‌چرخد.
خواجه‌وند ادامه داد: اگر شهروندان بخش خانگی در مصرف برق صرفه‌جوئی کنند مشمول تخفیف خواهند شد یا در قالب پویش با انرژی از جوایز آن شامل ۳۰۰ دستگاه خودرو، لپ تاپ و کنسول بازی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در طول ۲۱ هفته گرم سال از خرداد تا شهریور اگر مشترکان ۱۵ درصد مصرف را کاهش دهند در تأمین برق پایدار موفق خواهیم بود، در بخش دیگری گفت: نصب بیش از ۱۵۰ هزار چراغ ال‌ای‌دی با نور مناسب در سطح البرز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت برق البرز افزود: اگر مشترکان زیر ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته باشند میزان مصرف برق آن‌ها تا ۴۰ هزار تومان محاسبه می‌شود اما بیشتر از آن پلکانی و با رشد بسیار زیادی مواجه خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه هزینه مصرفی ۷۵ درصد مشترکان کشور با دهک مصرف‌کننده پائین زیر ۴۰ هزار تومان است، گفت: هزینه صورت حساب مشترکان پرمصرف هزینه به شدت افزایش پیدا می‌کند. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز اذعان داشت: ۱۴ هزار انشعاب برق غیرمجاز در البرز پیش‌بینی شده است، اما بیش از ۵۰ هزار انشعاب غیرمجاز جمع‌آوری و در مراجع قضائی برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان پیگیر جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق هستیم، تصریح کرد: آمار جمع‌آوری برق غیرمجاز چهار برابر مشترکان غیرمجاز است یعنی هر اشتراک چهار بار جمع‌آوری شده است. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه