نگاهی به پژو ۵۰۵ توربوشارژ؛ فرانسوی 6 سیلندر، سریعتر از زمان خود
پژو ۵۰۵ توربو اینجکشن،خودرویی کلاسیک با اصلاحات فنی چشمگیر که قدرت و عملکرد آن را به طور قابل توجهی افزایش داده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژو 505 توربو انژکتور مدل ۱۹۸۷، خودرویی است که با وجود قدمت، همچنان قابلیتهای فنی قابل توجهی دارد و برای علاقهمندان به خودروهای کلاسیک اسپرت، گزینهای جذاب محسوب میشود. در ادامه به معرفی ویژگیها و بهبودهای اعمال شده روی این مدل میپردازیم:
پیشرانه، جعبهدنده و سیستم اگزوز: ارتقاء برای عملکرد بیشتر
این مدل از پژو 505 به موتور اصلی N9TE مجهز است که به صورت استاندارد ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. با این حال، تغییرات چشمگیری در بخش پیشرانه و سیستم اگزوز آن اعمال شده که شامل موارد زیر است:
-
میلسوپاپ و سرسیلندر دانیلسون: این ارتقاءها به بهبود زمانبندی سوپاپها و جریان هوا در موتور کمک میکنند.
-
واحد کنترل موتور (ECU) اصلاحشده: برای بهینهسازی عملکرد موتور و افزایش کارایی آن.
-
منیفولد اگزوز سفارشی: با فلنج T25 که توسط CP-service ساخته شده است.
-
میللنگ بالانسشده: برای کاهش لرزشها و افزایش دوام موتور.
-
پیستونهای وزندهیشده و شاتونهای سبکشده: جهت بهبود پاسخگویی موتور و کاهش وزن قطعات متحرک.
-
پمپ بنزین بوش 044 و فیلتر بنزین آئودی RS4: برای تامین سوخت کافی و پایدار.
-
خط سوخترسانی ۸ میلیمتری: افزایش دبی سوخترسانی.
-
اینترکولر نصبشده در جلو و سوپاپ تخلیه فشار (Dump Valve): برای خنکسازی هوای ورودی به موتور و جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار.
-
رادیاتور بزرگتر BMW: همراه با جابهجایی مخزن انبساط برای بهبود سیستم خنککننده.
-
سیستم اگزوز ۳ اینچی: از قسمت داونپایپ به بعد برای خروج بهتر دود.
-
فیلتر هوای اسپرت (مخروطی) و منیفولد ورودی (Insug) همسانسازیشده (Matchport): برای بهبود تنفس موتور و افزایش ورود هوا.

شاسی، رینگ، تایر و ترمز: پایداری و کنترل بهتر
برای بهبود پایداری و فرمانپذیری، تغییراتی در سیستم شاسی و چرخها اعمال
-
کاهش ارتفاع ۴۰ میلیمتری: با استفاده از فنرهای جدید در هر چهار چرخ.
-
تغییر هاب چرخها به الگوی پیچ ۴x۱۱۴.۳: با قابلیت نصب پیچ و مرکزیت چرخ.
-
افزایش عرض محور چرخها: ۱۲ میلیمتر در عقب (۶ میلیمتر در هر طرف) و ۱۴ میلیمتر در جلو (۷ میلیمتر در هر طرف). (ممکن است نیاز به تنظیم زاویه کستر باشد.)
-
رینگهای ۱۶x۷.۵ با آفست ET30.
-
تایرهای ۲۰۵/۵۵x۱۶: (به صورت موقت نصب شدهاند).

فضای داخلی: اسپرت و کاربردی
در داخل کابین، تغییراتی برای ایجاد فضایی اسپرت و ارگونومیک اعمال شده است:
-
کفپوش اسپرت Sparco: مشکی/نقرهای.
-
هاب فرمان Luisi: با ابعاد خاص برای نصب فرمانهای اسپرت.
-
پایه نگهدارنده گیج روی ستون A: با قابلیت نصب دو گیج ۵۲ میلیمتری.
-
گیج بوست Prosport-S: برای نمایش فشار توربو.
طراحی بیرونی: ترکیبی از اسپرت و کلاسیک
در بخش طراحی خارجی، این پژو 505 توربو انژکتور با الهام از مدلهای اسپرت دیگر و خلاقیت شخصی، ظاهری جذاب پیدا کرده است:
-
رکابهای جانبی پژو ۴۰۵ Mi16: با افزایش طول ۴.۵ سانتیمتر.
-
اسپویلر عقب پژو ۴۰۵ Mi16: همراه با قسمت بالایی سپر که به صورت سفارشی ساخته شده است.
-
اسپویلر جلوی اصلاحشده: با لبه (Lip) دستساز.
برنامههای آینده: ارتقاءهای بیشتر در راه است
صاحب این خودرو برنامههایی برای ارتقاءهای آتی دارد که شامل موارد زیر میشود:
-
نصب توربوی جدید: Garrett GT2860RS برای افزایش توان.
-
نصب سنسور و نمایشگر نسبت هوای/سوخت (Wideband Lambda): Innovate LC1 برای نظارت دقیق بر ترکیب سوخت و هوا.
-
بازسازی سیستم اگزوز: شامل داونپایپ ۳ اینچی.
-
رنگآمیزی مجدد: با رنگ فابریک خودرو.
-
ارتقاء سیستم ترمز: استفاده از کالیپرهای ۴ پیستونی مزدا RX-7 در جلو.
-
نصب رینگهای جدید.






ارسال دیدگاه