اخبار داغ

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری تویسرکان

سطح آب چاه های تویسرکان تا عمق 25 متر کاهش یافته است

سطح آب چاه های تویسرکان تا عمق 25 متر کاهش یافته است
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری تویسرکان با بیان اینکه سطح آب تعدادی از چاه های تویسرکان تا عمق 25 متر کاهش یافته است، گفت: مشکل کم آبی و حتی گاهی بحران آب در تویسرکان یک ساله به وجود نیامده که با بارش یک ساله جبران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور، «محسن حمیدیان» شامگاه روز گذشته در جمع خبرنگاران تویسرکانی گفت: با وجود بارش های خوب در سال زراعی جاری و تصور عمومی درباره تأمین بودن منابع آبی در تویسرکان، خشکسالی های 10 سال اخیر جبران نشده است و هنوز مشکل کم آبی در سطح شهرستان باقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور، ,

وی با بیان اینکه  سطح آب تعدادی از چاه های تویسرکان تا عمق 25 متر کاهش یافته است، اظهار کرد: مشکل کم آبی و حتی گاهی بحران آب در تویسرکان یک ساله به وجود نیامده که با بارش یک ساله جبران شود.

,

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری تویسرکان به قطعی و کاهش فشار آب در ابتدای تیرماه اشاره کرد و افزود: کدورت آب سد سرابی، عامل اصلی کاهش 50 درصدی میزان آب دهی پکیج های تصفیه سد شد و نیز انجام مانور بر روی شیر آلات از سوی پیمانکار شرکت آب منطقه به عنوان عامل دیگری این موضوع را تشدید کرد.

,

حمیدیان تصریح کرد: با این وجود با انجام یک هزار و 100 متر لوله گذاری لوله 110 میلیمتر برای برداشت از آب سطحی دریاچه سد سرابی یا همان تاج سد، در کمتر از 48 ساعت مشکل ایجاد شده حل شد.

,

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری تویسرکان با بیان اینکه در صورت رعایت همه در مصرف آب به شیوه ای صحیح و بروز ندادن اتفاقات ناگهانی برای شبکه، جیره بندی آب در سال 95 نخواهیم داشت.
حمیدیان در ادامه از هدر رفت 26 درصدی آب آشامیدنی در سطح کشور و 25 درصدی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده بر روی شبکه تأمین آب در تویسرکان این میزان هدر رفت به 23 درصد رسیده و در مقایسه با سال 92، 11 درصد کاهش داشته است.

,
,

وی استفاده از  21 دستگاه فشار شکن در داخل شبکه توزیع آب شهر تویسرکان و پیمایش این شبکه برای یافتن شکستگی ها و نشستی های احتمالی را از عوامل جلوگیری از هدر رفت آب عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی این دستگاه بر آن است تا میزان هدر رفت را به 20 درصد برساند.

,

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری تویسرکان در ادامه با اشاره به 24 هزار مشترک در شهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج و نیز روستاهای عین آباد، شاهزید و قلعه قاضی گفت: بدهی های مردم بابت قبوض آب به این اداره در تویسرکان حدود 500 میلیون تومان است.

,

حمیدیان همچنین از خشک شدن چهار حلقه چاه در تویسرکان خبر داد و افزود:  افت شدید منابع آب زیر زمینی در دشت فریازان به عنوان یکی از منابع تأمین کننده آب در تویسرکان، سبب خشک شدن چهار حلقه چاه از 12 حلقه چاه آب موجود در این دشت در سال های گذشته شده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه