اخبار داغ

گزارش /

بزرگراه خواجه-ورزقان راهی برای توسعه

بزرگراه خواجه-ورزقان راهی برای توسعه
شهرستان ورزقان با دارا بودن منابع غنی معدنی و توانمندی بسیار در زمینه گردشگری به جهت نبود راه ارتباطی مناسب آنگونه که باید توسعه نیافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ورزقان، جاده خواجه-ورزقان به طول ۴۸ کیلومتر تنها راه مواصلاتی منتهی به منطقه ورزقان و مجتمع معدنی مس سونگون است که از زمان بهره برداری این مجتمع به یکی از محورهای پرتردد و دارای حجم ترافیکی بالا تبدیل شده و به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم یکی از جاده‌های حادثه خیز استان محسوب می‌شود. بر این اساس در سال ۱۳۸۹ ضرورت تبدیل این محور کم عرض و دوطرفه به بزرگراه در دستور کار مسئولین وقت قرار گرفت و مقدمات اجرایی آن با سرمایه­‌گذاری مجتمع معدنی مس سونگون و کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان کلید خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ورزقان,

علی‌رغم فراهم بودن شرایط لازم و شروع مناسب، متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل مسائل حاشیه ای، روند اجرایی این بزرگراه به شدت کند شده و در مقاطعی هم به تعطیلی کشیده شد. در نهایت با روی کار آمدن نماینده جدید و پیگیری‌های مستمر وی مردم شاهد شروع به کار مجدد این پروژه در یکی دو ماه اخیر بوده‌اند.

,

به دلیل اهمیت بسیار موضوع برای مردم شهرستان برخوردار ولی محروم ورزقان خبرنگار این پایگاه خبری با حضور در محل، گزارشی از کم و کیف روند اجرای بزرگراه برای در دسترس عموم قرار دادن فراهم آورده است.

,

۶

, ۶, ۶,

سرناظر پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان در معرفی اجمالی پروژه می گوید: این پروژه با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و تامین مالی شرکت صنایع مس آذربایجان در ۴ قطعه در حال احداث است. اجرای قطعه اول از سه راهی خواجه-اهر-ورزقان به طول ۱۲کیلومتر را اداره کل راه و شهرسازی استان متعهد شده که به دلیل عدم تامین اعتباردر حال حاضرتعطیل بوده و امیدواریم طی روزهای آتی تعیین تکلیف شود، قطعه دوم به طول ۲۰ کیلومتر تحت قرارداد شرکت ناورود پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی داشته، قطعه سوم به طول ۸ کیلومتر پیشرفت ۱۹ درصدی را با شرکت مهندسی ایران ارتباط به انجام رسانده و شرکت راهسازی ایران نیز در قطعه چهارم به طول ۷٫۵ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۹ درصدی دارد.

,

وی  با بیان اینکه تملک اراضی و تداخل مسیر احداثی با خطوط انتقال گاز، برق و مخابرات از مشکلات اساسی پیش روی این پروژه است، افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های بی وقفه نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس و مساعدت‌های مجتمع معدنی مس سونگون مشکلات و موانع اجرایی این پروژه بزرگ تسهیل گشته و عزم جدی پیمانکاران را برای ادامه کار جلب نموده است.

,

برهان ضمن تشکر از علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس، یحیوی فرماندار ورزقان، حاج آقازاده مدیرعامل و سامبرانی قائم مقام مجتمع مس سونگون به جهت همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته برای تکمیل هرچه زودتر پروژه، فضای کاری موجود را نسبت به سال‌های اخیر بسیار مساعد و مناسب ارزیابی نموده و اظهار امیدواری کرد: طی دو سال آینده قسمت های مهم این پروژه مهم و حیاتی آماده بهره‌برداری شود.

,

۵

, ۵, ۵,

نماینده شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه به خبرنگار ما گفت: پیگیری احداث بزرگراه خواجه– ورزقان به دلیل نیاز مبرم اهالی و حادثه خیز بودن این محور، جزء اولویت‌های اول کاری بنده است که به لطف خداوند متعال، پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری مسئولین امر، روند اجرایی این پروژه از حالت تعطیلی و نیمه تعطیلی خارج شده و در حال حاضر شاهد اجرای این پروژه می باشیم.

,

وی افزود: از آنجا که این بزرگراه یکی از زیرساخت های مهم توسعه شهرستان ورزقان در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعتی و معدنی بوده و پیش نیاز توسعه شهرستان در بخش های مختلف به شمار می‌رود انتظار داریم در تخصیص اعتبار و روند اجرایی این پروژه تسریع شده و بدین نحو با بهره برداری از آن بخشی از مشکلات مردم منطقه مرتفع گردد.

,

رضا علیزاده با اشاره به اینکه همچنان مشکلاتی در مسیر پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان وجود دارد، تصریح کرد: قطعه اول بزرگراه از خواجه به طرف ورزقان و قطعه آخر از ورزقان تا سه‌راهی آقابابا در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهند شد.

,

وی گفت: با تمام توان پیگیر مسائل بزرگراه خواجه - ورزقان در جهت تسریع در عملیات اجرایی بزگراه هستیم تا در دو سال آینده به بهره برداری برسد.

,

IMG_0255

, IMG_0255, IMG_0255,

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این خصوص با تاکید بر اینکه مشکل خاصی پیش روی تکمیل پروژه وجود ندارد، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته استاندار، نماینده شهرستان، مجموعه فرمانداری و مساعدت‌های شرکت مس آذربایجان اعتبار پروژه تامین و به سرعت در حال احداث است.

,

وی در خصوص آخرین وضعیت قطعه اول بزرگراه خواجه - ورزقان که توسط اداره کل راه‌ و شهرسازی کار خواهد شد، گفت: مناقصه این قطعه برگزار شده و در مرحله واگذاری به پیمانکار است.

,

حسن یحیوی با تاکید بر اینکه احداث بزرگراه خواجه - ورزقان گامی موثر در جهت توسعه شهرستان ورزقان است، تصریح کرد: دولت در جهت محرومیت زدایی و ارائه عادلانه امکانات به تمام نقاط کشور در تلاش برای شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه بزرگراه خواجه - ورزقان است.

,

 

,

گزارش: رضا عبداله‌زاده

,

انتهای پیام/م

,

انتهای پیام/م

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه