اخبار داغ

گزارشی از پاسکاری مسئولین در میدانی رها شده؛

بیرم آباد میدان شهری یا کارزار نبرد خودروها با جان مردم/بهانه های عجیب مسئولین برای فرار از هزار توی مشکلات میدان ورودی شهر کرمان

بیرم آباد میدان شهری یا کارزار نبرد خودروها با جان مردم/بهانه های عجیب مسئولین برای فرار از هزار توی مشکلات میدان ورودی شهر کرمان
میدان بیرم آباد شهر کرمان به عنوان یک میدان ورودی از وضعیت ترافیکی و شهری مناسبی برخوردار نیست و وجود ورودی و خروجی های متعدد در این میدان آن را به کارزاری برای نبرد بین خودروها و جان مردم تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از " بوتیا نیوز " شهر کرمان به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور است که  به عنوان یک کریدر؛ راه  ارتباطی بین استان های جنوب شرق کشور با سایر استان های هم جوار محسوب می شود؛ به همین دلیل هر روز در ورودی این شهر؛ شاهد عبور و مرور مسافران زیادی از استان های مختلف هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوتیا نیوز,

از آنجایی که ورودی هر شهر نماد فرهنگ و تمدن آن شهر محسوب می شود لذا نوع معماری و نحوه مدیریت شهری در ورودی شهر ها می تواند هویت و تصویری اولیه در ذهن هر مسافر ایجاد کند به نحوی که اینجا ضرب المثل سالی که نکوست از بهارش پیداست تجلی و ظهور پیدا می کند اما امروزه در شهرهای ما میادینی طراحی شده که بر گرفته از ذوق معماری و ابتکارات شهرسازی و معماری داخلی نیست.

,

میدان، اگر کیفیت اقامت و گذراندن اوقات فراغت در آن مطلوب باشد، با انبوه جمعیت، آمد و شد مداوم مواجه می شود، که دال بر جاذبه و کشش آن است؛ چنین میدانی از میدان های مورد علاقه مردم خواهد بود.

,

متاسفانه در شهر کرمان با وجود آنکه از فرهنگ و پیشینه غنی برخوردار هستند اما در استفاده از آن به عنوان نمادهای شهری کم کاری صورت گرفته و از طرف دیگر وضعیت ترافیکی میدان ها خصوصا در ورودی شهر چهره نامناسبی از شهر کرمان را به نمایش گذاشته است.

,

یکی از این میادین؛ میدان بیرم آباد شهر کرمان است که از جنوب کرمان ورودی شهر محسوب می شود ولی متاسفانه وضعیت نامناسب ترافیکی و وجود راه های زیاد که هر کدام از یک طرف به میدان منتهی می شود عبور و مرور را هم برای خودروهای عبوری و هم عابران پیاده بسیار سخت و دشوار کرده است به نحوی که تقریبا هر روز در آن منطقه شاهد یک تصادف هستیم.

,

نبود پل عابر پیاده و ایستگاه مشخص تاکسی در خروجی میدان به سمت خیابان سرآسیاب فرسنگی و خیابان منتهی به دانشگاه باهنر و پیام نور کرمان گاهی اوقات باعث ایجاد تصادفات عابران پیاده با خودروها در محل سوار شدن به خودروها به عنوان یکی از نقاط پرتردد و ورودی های اصلی شهر کرمان شده است.

,

عابران پیاده ای که از آن منطقه قصد عبور دارند باید با ترس و لرز فراوان عرض هر کدام از خیابان های اطراف میدان را طی کنند تا به سلامت به منطقه مورد نظر خود برسند ولی متاسفانه مدیران شهری و مخصوصا مسئولین شهرداری در رابطه با ساماندهی وضعیت ترافیکی و مناسب سازی میدان بیرم آباد اقدام خاصی انجام نداده اند.

,

میدان بیرم آباد فقط یک میدان عبوری است

,

سید محمد موسوی معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری کرمان در همین زیمنه در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " اظهار کرد: میدان بیرم آباد ورودی شهر کرمان است و از نظر اماکن تجاری و تقاضای سفر طوری نیست که عابر پیاده بخواهد از وسط میدان عبور کند و یا آنجا تجمع عابر پیاده زیاد باشد بلکه یک میدان عبوری است .

, بوتیا نیوز,

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری کرمان ادامه داد: اگر بخواهیم پل عابر پیاده نصب کرد نمی توان آن را وسط میدان نصب کرد و چون دسترسی و ورودی های میدان زیاد است نمی توان برای هر کدام از آن ها پل عابر پیاده جداگانه در نظر گرفت .

,

موسوی تصریح کرد: در ارتباط با ساماندهی وضعیت میدان راهکارهایی ارائه شده است ولی میدان با توجه به دسترسی های زیادی که دارد باید مورد مطالعه قرار گیرد چرا که شکل حال حاضر میدان با گذشته تفاوت های بسیاری دارد که افزایش ورودی و خروجی های میدان یکی از این تفاوت هاست  بنابراین برای مطالعه باید به مشاور واگذار شود.

,

میدان بیرم آباد نیاز به پل عابر پیاده و نصب چراغ راهنمایی ندارد!

,

وی در ادامه عنوان کرد: شهرداری در جلسات مختلف، راهکارهایی را برای آرام سازی ترافیک و کم کردن سرعت برای میدان ارائه کرده است که قرار بر این شد از سمت جاده ماهان سرعت کاهی را ایجاد کنیم که سرعت خودروها پائین بیاید.

,

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری کرمان افزود: در جهت های دیگر هم هر کجا احساس شود سرعت کاه یا سایر مسائل دیگر را نیاز داشته باشد اقدامات موقتی را دنبال می کنیم اما قطعا باید تعداد ورود و خروج و ترافیک میدان ساماندهی شود که با هماهنگی و پیگیری هایی که با شورای ترافیک انجام می شود قطعا ساماندهی آنجا را دنبال خواهیم کرد.

,

موسوی در رابطه با نصب چراغ راهنمایی در میدان بیرم آباد گفت: چراغ راهنمایی برای رانندگان در میدان بیرم آباد ضروری نیست چرا که آنجا منطقه ای نیست که بخواهیم ماشین ها را با چراغ هدایت کنیم و از طرفی تعداد عابران پیاده هم ان قدر زیاد نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم.

,

بیرم آباد به میدان نبرد ماشین ها برای عبور از هزار راه تبدیل شده است

,

صحبت های معاون ترافیکی و حمل و نقل شهردای کرمان در حالی است که مردمی که برای رسیدن به منزل و یا مقصد خود از ان منطقه عبور می کنند نظری کاملا متفاوت دارند و به قول خودشان مسئولی که شاید سالی یک بار به این منطقه سر می زند با آن ها که هر روز این مسیر را طی می کنند و مشکلات آنجا را با چشمان خود مشاهده می کنند؛حق دارد این چنین اظهار نظر کند.

,

دختر دانشجویی که هر روز این مسیر را طی می کند به خبرنگار " بوتیا نیوز" گفت: من به عنوان یک دختر دانشجو برای عبور از عرض میدان باید از هزار راه عبور کنم تا به مسیر اصلی خود برسم.

, بوتیا نیوز,

وی افزود: زمانی هم که با تاکسی هستم باید مسیری را پیاده بروم و انگار در میان جنگ ماشین ها هستم؛ حقیقتا نمی دانم باید کدام سمت خیابان را نگاه کنم تا به سلامت به مقصد مورد نظرم برسم.

,

این دانشجوی کرمانی در ادامه مطرح کرد: من از بچگی یاد گرفتم که برای  عبور از عرض یک خیابان باید اول سمت راست بعد چپ را نگاه کنی تا بتوانی به سلامت از آن خیابان رد شوی اما در این مسیر باید به هزار راه نگاه کنیم تا بتوانیم به سلامت و بدون استرس و دعوا به خانه برسیم .

,

وی گفت: میدان بیرم آباد عابران پیاده زیادی دارد و هم محل عبور و مرور دانشجویان شهرستان های جنوبی استان می باشد و هم مردم محله سراسیاب فرسنگی ولی متاسفانه حتی یک پل عابر پیاده هم برای عبور و مرور در نظر گرفته نشده است.

,

این دانشجو ادامه داد: زمانی هم که با ماشین می خواهی از میدان عبور کنی نمی توان تشخیص داد که ماشین به کجا می خواهد برود همه راهنما می زنند اما کجا میروند خدا می داند.

,

وی در پایاین خاطر نشان کرد: من چندین بار شاهد تصادف های پی در پی بودم،میدان بیرم آباد مسیر بسیار خطر ناکی است هم برای دانشجویان و هم مردم محل های اطراف و سربازان پادگان 05که بیشترین عبور مرور توسط این افرادصورت می گیرد،  ایا شهردار منطقه 4 و یا دیگر متولیان جان مردم را اینقدر بی ارزش می دانند که تا به حال هیچ اقدامی نکرده اند.

,

نصب چراغ راهنمایی و رانندگی وضعیت ترافیکی میدان بیرم آباد را بهتر می کند

,

حمید معین زاده رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی شهر کرمان نیز نظری متفاوت با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری دارد، او نیز معتقد است که اگر چراغ راهنمایی در میدان نصب می شد وضعیت ترافیکی سر و سامان بهتری می گرفت.

,

گفت و گوی " بوتیا نیوز " با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر کرمان در ادامه بیان می شود.

, بوتیا نیوز ,

معین زاده تصریح کرد: طی جلساتی که با کارگروه ترافیکی استان داشتیم این موضوع مطرح شده است که ورودی شهر کرمان از طرف جنوب و شرق اصلاح شود ولی با این وجود ما مجددا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

,

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر کرمان  در ادامه مطرح کرد: آرام سازی سرعت و ترافیک برای ما در ورودی شهر خیلی اهمیت دارد و این مسئله ممکن است با تابلوهای  علائم ترافیک را کنترل کینم یا بانصب چراغ راهنمایی و رانندگی که در هر صورت نیاز به بحث کارشناسی دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه نه تنها در کرمان بلکه در بسیاری از شهرهای ایران شاه این هستیم که رانندگان توجهی به تابلوهای علائم ندارند و لذا باید باید این فرهنگ رعایت علائم راهنمایی و رانندگی در بین مردم بیشتر نهادینه شود، هر چند سخت گیری های زیادی هم در این زمینه انجام شده است.

,

معین زاده در خصوص نصب چراغ راهنمایی ورانندگی برای آرام سازی وضعیت ترافیکی میدان بیرم آباد شهرکرمان گفت: نصب چراغ نیاز به بررسی دارد هر چند من با نصب چراغ موافقم چرا که قبل از اجرای پروژه میدان آزادی یک چند ماهی چراغ راهنمایی نصب شد که باعث شد وضعیت بهتر شود و راننده هایی که از آن مسیر عبور می کردند راضی تر بودند ولی در هر صورت نظر من به تنهایی  کفایت نمی کند و جمع وشرای ترافیکی استان باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

,

وی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر اینکه اگر این میدان در بالای شهر کرمان بود همین میزان بی توجهی را نشانی می دادید، گفت: در خصوص بحث کاری ما ارتقاء انضباط ترافیک و کاهش تلفات مهم است و این مسئله در بالا یا پایین بودن شهر برای ما فرقی ندارد؛ جان مردم برای ما مهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه