اخبار داغ

اولین شهید انقلاب استان بوشهر چه کسی است؟

اولین شهید انقلاب استان بوشهر چه کسی است؟
سال 1357 هرچه به زمستان نزدیک می‌شد، موج انقلابی‌گری مردم ایران گسترده‌تر می‌شد و شور و حال بیشتری می‌گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ،سال 1357 هرچه به زمستان نزدیک می‌شد، موج انقلابی‌گری مردم ایران گسترده‌تر می‌شد و شور و حال بیشتری می‌گرفت. حالا دیگر همه اقشار جامعه در کنار هم برای پیروزی انقلاب اسلامی در خیابان‌ها شعار می‌دادند و مبارزه می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" ,

موج اعتراض‌ها علیه حکومت پهلوی از تهران، قم و تبریز به دیگر شهرها هم رسید و افراد بیشتری را برای مبارزه بسیج کرد.

,

استان بوشهر هم یکی از استان هایی بود که هنوز تظاهرات مردمی این شهر همه‌گیر نشده بود و اعتراض‌ها به صورت محدود و پراکنده وجود داشت اما اتفاقی در آبان 57 افتاد که مردم شهر را به خروش آورد.

,

استان بوشهر در 13 آبان اولین شهیدش که جوانی 30 ساله بود را در راه انقلاب داد تا پس از آن مردم با اتحاد و جدیت بیشتری مبارزه را ادامه دهند. مبارزه‌ای که انقلاب اسلامی را به بار آورد و نگذاشت خون شهید «سلیمان شریفی » بی‌اثر شود.

, 30, .,

از تولد تا ترک تحصیل

, از تولد تا ترک تحصیل, از تولد تا ترک تحصیل,

شهید سلیمان شریفی در سوم خرداد1327 در آبپخش (محله درواهی) به دنیا آمد و در زادگاهش دوره ابتدایی را به اتمام رسانید اما به خاطر مشکلات خانوادگی نتوانست مدرسه را ادامه دهد.

, 1327 ,

در حالی که در این دوسال ترک تحصیل به کار مشغول بود اما بخاطر علاقه خود به تحصیل دوباره به مدرسه بازگشت و به صورت آزاد کلاس های اول و دوم متوسطه را سپری کرد و برای سال سوم به برازجان رفت.

, . ,

بعد از اینکه دوره متوسطه را تمام کرد در حالیکه با مشکلات زیادی مواجه بود با پول های اندکی که از کار به دست می آورد، درس خود را ادامه داد و کلاس چهارم دبیرستان را در رشته طبیعی به پایان رسانید و برای ادامه تحصیل به بوشهر رفت و وموفق به گرفتن دیپلم شد.

,

دوره سربازی

, دوره سربازی, دوره سربازی,

بعد از دوره تحصیل به خدمت سربازی رفت  و در سپاه دانش سربازی خود را شروع کرد. پس از شش ماه دوره آموزشی برا ی تدریس به برازجان منتقل شد و در روستای بنه چاه موشی مشغول به تدریس گردید.

, .,

اسخدامی در آموزش و پرورش

, اسخدامی در آموزش و پرورش, اسخدامی در آموزش و پرورش,

پس از پایان سربازی به استخدام آموزش پرورش گرفته شد و برای ادامه کار به محله قلایی  و سپس درواهی منتقل شد و در کسوت شریف معلمی کار خود را ادامه داد تا اینکه سال 56 با قبول شدن در امتحان ورودی دانش سرای تربیت معلم جهت تحصیل به شیراز رفت.

, .,

حضور در تظاهرات علیه شاه

,

 شهید شریفی طبق دستور امام همیشه در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد  تا اینکه در یک گردهمایی که از طرف دبیران و آموزگاران آموزش پرورش برازجان در هفتم مهر57 برپا شده بود، شرکت کرد و در حالی که در صف اول راهپیمایان قرار گرفته بود، از طرف ماموران شاه مورد ضرب شتم شدید قرار گرفت.

,

و سرانجام شهادت...

, و سرانجام شهادت..., و سرانجام شهادت...,

در این درگیری استخوان بینی وی شکست و بر اثر خونریزی زیاد به بیمارستان شیراز منقل و بستری شد اما سرانجام به علت شدت صدمات وارده در 13 آبان 57 به شهادت رسید و در زادگاهش آبپخش(محله درواهی) به خاک سپرده شد.

, 57,

با این اتفاق شهید "سلیمان شریفی" به عنوان اولین شهید انقلاب خرم‌آباد و استان لرستان لقب گرفت. در حالی که تنها 17 بهار از عمر این شهید بزرگوار می‌گذشت، او با فدا کردن جانش در راه حفظ اسلام و انقلاب به عنوان یکی از مبارزان انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ ماندگار شد.

,

انتهای حبر/

, انتهای حبر/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه