اخبار داغ

درد دندان و رنج درمان/ وقتی دندان ها از بی پولی می ریزند

درد دندان و رنج درمان/ وقتی دندان ها از بی پولی می ریزند
متاسفانه بخش زیادی از مردم توجه چندانی به پیشگیری و مراقبت ندارند بنابراین متحمل صرف هزینه های گزاف می شوند البته نیاز است سیاست های بیمه ای در این حوزه به گونه ای باشد که مردم به جای درمان به فکر پیش ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، دهان و دندان نقش مهمی در زیبایی و سلامت داشته و نبود دندان سبب بروز مشکلاتی در تکلم شده و علاوه بر آن در زیبایی صورت انسان نیز تاثیرگذار است و لذا مردم اهمیت فراوانی به آن قائل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

بهداشت دهان و دندان نیز یکی از موضوعاتی است که همواره دغدغه مردم بوده و علاوه بر آن در آموزه های دین اسلام نیز بسیار بر آن تاکید شده است تا جایی که برای اهمیت بهداشت دهان و دندان در آموزه های اسلامی بیش از ۱۰۰ حدیث و روایت وارد شده است.

,

دندان ها همواره در معرض بیماری ها و مشکلاتی مانند پوسیدگی، شکستگی، تیره شدن، حساسیت لثه بوده و از سوی دیگر برخی از بیماری ها نیز ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان هستند.

,

اما در این میان، سطح درآمد هزینه های مردم پاسخگوی هزینه های بالای دندان پزشکی  نیست و شاید شنیده اید که اغلب به دنبال دندان درد سعی دارند با خوردن قرص های مختلف این درد را کنترل کنند که آن نیز سبب بروز مشکلات بعدی می شود.

,

هزینه های بالای دندانپزشکی همواره گریبان گیر مردم بوده و گلایه های مردم از هزینه های بالای آن حکایت دارد که دود این هزینه های بالا نیز به چشم مردم می رود و شاید یکی از عوامل بی دندانی در کشور ما نیز این موضوع باشد.

,

گلایه های مردم از هزینه های بالای دندانپزشکی

, گلایه های مردم از هزینه های بالای دندانپزشکی, گلایه های مردم از هزینه های بالای دندانپزشکی,

یکی از شهروندان میاندوآبی در این زمینه با بیان اینکه کشیدن یک دندان حداقل ۵۰ هزار تومان هزینه دارد، می گوید: اولین چیزی که بعد از دندان درد به فکر انسان می آید، کشیدن دندان است چون نسبت به سایر درمان ها مانند ترمیم و پرکردن دندان، حداقل هزینه کمتری را متقبل می شویم.

,

واقعیت این است که هزینه‌های دندانپزشکی از نظر بسیاری از مردم «گران» بوده و بسیاری از آنها از عهده هزینه‌های دندانپزشکی برای نگهداری دندان‌های خود برنمی‌آیند و مشکلات مالی مردم و نداشتن پول کافی برای درمان‌های دندانپزشکی از جمله دلایل آن است.

,

هزینه های درمان در بخش دندان آنچنان خانواده ها را با مشکل مواجه می کند که بسیاری حتی برای یک چکاپ ساده و درمان در بیشتر اوقات به دندان پزشکی مراجعه نمی کنند و تنها زمانی  برای درمان به مطب دندان پزشکی مراجعه می کنند که کار از کار گذشته است و تنها راهکار، کشیدن دندان است و در واقع رنج بی دندانی را به جان می خرند، موضوعی که شاید با مراجعه زودتر با یک ترمیم ساده حل می شد.

,

باید هزینه‌ها را در این حوزه کاهش دهیم

, باید هزینه‌ها را در این حوزه کاهش دهیم, باید هزینه‌ها را در این حوزه کاهش دهیم,

در این زمینه حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی که اخیرا با مسئولان دندان‌پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره بیمه دندان‌پزشکی داشته است، گفت: “برای پیشگیری باید هزینه شود، اما اگر خدمات حوزه درمان رایگان شود، مردم تشویق می‌شوند با دندان‌شان هرکاری می‌خواهند انجام دهند، البته ما باید هزینه‌ها را در این حوزه کاهش دهیم، در گذشته بخش خصوصی سهم عمده ای در ارائه این خدمات داشت، اما لازم است دولت نیز سهمی برای تعادل‌بخشی داشته باشد.

,

وزیر بهداشت با بیان اینکه بایداز ظرفیت دندانپزشکان حداکثر استفاده را ببریم، بیان کرد:‌ من موافق درمان رایگان حداقل در حوزه دندانپزشکی و بیماری‌هایی به جز بیماری‌های صعب‌العلاج نیستم. نباید مردم را تشویق کنیم که از خود مراقبت نکنند.  مسئولان دندانپزشکی دانشگاها تعرفه‌ای بین خصوصی و دولتی برای درمان تعریف کنند. هر استانی می‌تواند شرکتی توسط دندانپزشکان داشته باشد تا بتواند این خدمات را ارائه کند.

,

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: شاید بتوان بیمه‌های ویژه دندانپزشکی تعریف کرد. این بیمه‌ها بسیار ضروری هستند و می‌توان آنها را در سطح استانی ایجاد کرد.

,

هزینه های دندانپزشکی بسیار بالا است

, هزینه های دندانپزشکی بسیار بالا است, هزینه های دندانپزشکی بسیار بالا است,

هم چنین نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت بهداشت دهان و دندان را در کشور مناسب نمی داند.

,

همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فعال شدن ۶۰۰۰ هزار یونیت دندانپزشکی با تعرفه ۵۰ درصد کمتر از بخش خصوصی تا نیمه اول سال ۹۷ را از جمله اقدامات ارزنده وزارت بهداشت  در حوزه بهداشت دهان و دندان طی سال های اخیر دانست و گفت: برای توسعه خدمات دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان در کشور نیاز به مداخلات جدی وجود دارد زیرا شبکه خدماتی به طور مناسب نمی تواند پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم باشد.

,

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور مناسب نیست، تصریح کرد: اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت طی چند سال اخیر تا حدودی توانسته وضعیت این حوزه را ارتقا دهد.

,

وی با بیان اینکه هزینه های دندانپزشکی بسیار بالا است، افزود: در اغلب کشورها دولت برای خدمات پایه ای از جمله دهان و دندان و همچنین حوزه های پیشگیری بسته های تشویقی مناسبی مانند حمایت های بیمه ای را در نظر گرفته از این رو دولت و مردم برای این دست خدمات خیلی هزینه نمی کنند و این عامل می تواند در نهادینه سازی خدمات بسیار موثر باشد.

,

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس از اقدامات شایسته وزارت بهداشت در حوزه دهان و دندان حمایت می کند، تصریح کرد: انتظار می رود وزارت بهداشت برای توسعه خدمات حوزه دهان و دندان اقدام کند.

,

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، بر ضرورت افزایش ارائه خدمات پیشگیرانه در حوزه سلامت دهان و دندان تاکید کرد و گفت: متاسفانه بخش زیادی از مردم توجه چندانی به پیشگیری و مراقبت ندارند بنابراین متحمل صرف هزینه های گزاف می شوند البته نیاز است سیاست های بیمه ای در این حوزه به گونه ای باشد که مردم به جای درمان به فکر پیشگیری باشند.

,

خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت

, خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت, خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت,

هم چنین دکتر ایرج حریرچی – قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در نشستی خبری در مهر ماه امسال از خدمات دندانپزشکی در لیست هزینه‌های کمرشکن سلامت

,

نام برده و گفته است: ۲۰ درصد ثروتمند جامعه نیز در شهر و روستا دچار هزینه‌های کمرشکن سلامت می‌شوند؛ چون در حوزه سلامت هزینه‌های خود را درست انتخاب نمی‌کنند. خدمات دندانپزشکی و مراجعات سرپایی مانند اعمال دندانپزشکی، زیبایی، مراجعه به کلینیک‌های تخصصی و … از جمله این هزینه‌های کمرشکن محسوب می‌شوند.

,

مردمی که رنج بی دندانی را به جان می خرند

, مردمی که رنج بی دندانی را به جان می خرند, مردمی که رنج بی دندانی را به جان می خرند,

آن چیزی که در این میان ضروری می نماید این است که باید مشکل هزینه ها هر چه زودتر حل شود، زیرا افزایش این هزینه‌ها موجب می‌شود تا مردم دیگر به سلامت دندان توجه نکنند و در صورتی که نتوانند از پس هزینه ها بر آیند توجه چندانی به سلامت دندان و دهان نکرده و سرانجام رنج بی دندانی را به جان می خرند.

,

از سوی دیگر  در حال حاضر بیمه ها بخش مهمی از هزینه های اساسی دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمی دهند که یکی از مشکلات اصلی  مردم است که اگر این موضوع حل شود، تا حدودی گرانی هزینه های دندان پزشکی به چشم نیامده و مردم از خدمات دندانپزشکی بهره مند می شوند.

,

با ادامه این روند شاهد به خطر افتادن سلامت دندان و در پی آن سلامت جامعه خواهیم بود و همین امر اهمیت موضوع را دوچندان می کند و لازم است تا مسئولان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه