اخبار داغ

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نی ریز مطرح کرد؛

بازدیدگردشگران از نخستین موزه خط و کتابت جنوب کشور در نی ریز

بازدیدگردشگران از نخستین موزه خط و کتابت جنوب کشور در نی ریز
دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نی ریز از استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از نخستین موزه خط و کتابت جنوب کشور در این شهر خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ امیر نیکونژاد دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت:  مسافران و گردشگران از آرامگاه و موزه خط و کتابت استاد میرزااحمد نی ریز در ایام  نوروز  بازدید می نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از نبض نی ریز؛,


نیکونژاد افزود: موزه خط و کتابت شهرستان نی ریز در ضلع شرقی آرامگاه استاد میرزااحمد نی ریزی ناسخ نسخ نویسان جهان اسلام در خیابان احمد نی ریزی واقع شده و پذیرای میهمانان و مسافران نوروزی می باشد .

,
,


دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر ادامه داد : این موزه که بزرگترین موزه خط و کتابت در جنوب کشور است در ایام نوروز مورد بازدید میهمانان و مسافرین زیادی قرار می گیرد.

,
,

این مقام مسوول خاطر نشان شد: درگالری اصلی این موزه مرقعات خوشنویسی و کتب خطی و قدیمی ترین سنگ قبر تاریخ دار ایران که در روستای غوری شهرستان نی ریز کشف شده نگهداری می شود که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود نموده است و بازدیدکنندگان با تحسین این موزه را ترک می نمایند .

,


وی همچنین گفت : موزه خط و کتابت نی ریز از ساعت 8 صبح تا 8 شب یکسره پذیرای گردشگران و میهمانان است.

,
,


امیر نیکونژاد در پایان عنوان داشت: شهرستان نی ریز در طول تاریخ همواره شاهد رویدادهای تاریخی فراوان فرهنگی بوده که وجود بناها و مشاهیر و مفاخر گواهی بر این مدعاست ، وجود خوشنویسان و کاتبان قرآن در این شهرستان در دوره های مختلف خصوصاً از دوره صفویه به بعد شهرستان نی ریز را بعنوان شهر خوشنویسان معرفی نموده است یکی از این بزرگان استاد میرزااحمد نی ریزی است که آرامگاه این استاد شهیر در در کنار موزه واقع شده است.

,
,

 

,

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه